כמה נשים באמת סיימו קורס טיס?

מנתוני חיל האוויר לשנת 2014 עולה כי בשני העשורים שחלפו מאז נלחמה מילר על זכותן של הנשים להתמיין לטיס, כעשרה אחוזים מתוך הנשים שהחלו את קורס הטיס זכו לסיימו

צילום: זיו קורן // אילוסטרציה

קורס הטיס ה־169 בתולדות צה"ל יגיע היום בצהריים לקו הסיום. בוגרי הקורס, ובהם נווטת קרב אחת, יחשפו את כנפי הטיס שלהם, יומיים לאחר שקיבלו את דרגות הסגן.

רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בתוך כך, חושף עיתון "במחנה" פרטים מרתקים על השתלבות נשים בחיל האוויר, שני עשורים לאחר עתירת אליס מילר לבג"ץ - שבעקבותיה נפתחו שערי הכניסה לקורס הטיס גם לנשים. 

מנתוני חיל האוויר לשנת 2014 עולה כי בשני העשורים שחלפו מאז נלחמה מילר על זכותן של הנשים להתמיין לטיס, כעשרה אחוזים מתוך הנשים שהחלו את קורס הטיס זכו לסיימו. מתוך כ־400 נשים שהחלו את הקורס היוקרתי, 37 צעדו לבסוף על רחבת המסדרים וזכו לקבל את כנפי הטיסה ולהפוך ללוחמות צוות אוויר מן המניין. 31 מהן עדיין לובשות מדים בכל בוקר, חמש מהן בשירות מילואים פעיל.

עוד עולה כי כמחצית מנשות צוות האוויר בחיל הגיעו למערך הקרב. אשת צוות אוויר נוספת היתה סרן תמר אריאל ז"ל, שעשתה היסטוריה כנווטת הקרב הדתייה הראשונה ומצאה את מותה במפולת השלגים ברכס האנאפורנה בהרי ההימלאיה בחודש אוקטובר האחרון.

בגיוס האחרון לקורס טיס, שנערך בחודש יולי, נשים היוו כשבעה אחוזים מכלל המתגייסים לקורס.

טקס סיום קורס הטיס יתקיים בסימן שלושה עשורים למבצע משה ומבצעי הדרום להעלאת יהודי אתיופיה ארצה.

אסון בבית שמש: בן 7 נספה בשריפה

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר