יום שישי, 10.05.2024 שעה 13:11

פרשת ישראל ביתנו: קופל ושמחי למעצר בית

יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר ויו"ר איגוד הכדוריד נעצרו ונשלחו למעצר בית בעקבות פרשת השחיתות. קופל חשוד במתן שוחד, קבל דבר במרמה ורישום כוזב

|
אבנר קופל. חשוד בפרשה המסעירה (רדאד ג`בארה)
אבנר קופל. חשוד בפרשה המסעירה (רדאד ג`בארה)

תפנית סוערת בפרשת השחיתות שמסעירה את ישראל. הבוקר (רביעי) הובאו לבית משפט השלום בראשון לציון מספר אנשי מפתח בספורט הישראלי, ביניהם אבנר קופל ודורון שמחי, שעל-פי החשד מעורבים לכאורה בפרשה. עשרות בכירים בתפקידים שונים נעצרו, כאשר ישנה מעורבות גם של אנשי מפלגת 'ישראל ביתנו'.

כזכור, הפרשה נחשפה לראשונה ב-ONE ביולי 2013. בעקבות פרסום הדו"ח הכספי של איגוד הכדורסל לשנת 2012 לקראת האסיפה הכללית של האיגוד, נדלקה בקרב חברי ועדת כספים באיגוד נורמה אדומה על תשלום חריג של כ-98 אלף שקלים. בישיבת ועדת הכספים, חבר הוועדה צבי ליבר שאל על הנושא והמנכ"ל יעקב בן שושן ענה כי מדובר בעמלה על הכספים שהועברו מ-'ישראל ביתנו' לאקדמיה.

כפי שפורסם ב-ONE בינואר האחרון, המשטרה פתחה בחקירה בכל הקשור לתרומת 'ישראל ביתנו' לאיגוד הכדורסל. הבוקר (רביעי) כבר נחשף כי קופל, לשעבר יו"ר איגוד הכדורסל, חשוד בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

קופל יישאר במעצר בית עד השני בינואר, יוכל לצאת לחקירה ותיאום של יאח"ה וכן למשרד עורכי דינו בתיאום מראש. כמו כן, על קופל נאסר ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למשך 30 יום. המשטרה דרשה את התייצבותו של קופל במשטרה לפי דרישה והפקדת דרכונו.

הפרשה כפי שנחשפה לראשונה ב-ONE (צילום מסך)
הפרשה כפי שנחשפה לראשונה ב-ONE (צילום מסך)
 

עו"ד מיכה פטמן, המייצג את קופל, אמר במהלך הדיון: "מרשי שיתף פעולה, מסר גרסה מלאה ושמות של אנשים שיכולים לבסס את חפותו. אני מצפה מהמשטרה לנסות לבדוק ולאמת את דבריו בהקדם ובמידת האפשר, לצמצם את התקופה המוסכמת". על קופל נאסר גם להיכנס למשרדי איגוד הכדורסל ל-30 יום וכמו כן נאסרה עליו קשירת קשר עם מעורבים בפרשה ל-30 יום, בערבות עצמית של 20 אלף שקלים.

עצור נוסף בפרשה הוא יו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי. בבקשת המשטרה להוצאת צו המעצר של שמחי צוינו סעיפי האשמה: "שימוש במרמה ובתחבולה, מתן שוחד וקשירת קשר לעשות פשע". כמו כן, המשטרה מציינת ששמחי חשוד בקבלת כספים במרמה ממפלגת 'ישראל ביתנו'. על הבקשה הזאת חתום קצין החקירות, רפ"ק יניב שמול. המשטרה לא מתנגדת לשחרורו של שמחי בערבות עצמית, כאשר הוא יצטרך להתצייב במשטרה לפי דרישה ולהפקיד את דרכונו.

דורון שמחי (רדאד ג´בארה)
דורון שמחי (רדאד ג´בארה)
 

עורך דינו של שמחי, עו"ד ירון פורר, ביקש שמרשו ייצא למעצר בית וכן יותר לו לצאת ל-4 שעות ביום לעסקיו, אך השופט מנחם מזרחי אמר: ״אם מרשך לא שם לב, הוא תחת חקירה״. השופט החליט שהוא יהיה במעצר בית מלא של שבעה ימים, נאסר עליו ליצור קשר למשך 30 יום עם המעורבים ועליו להפקיד ערבות עצמית בגובה 20,000 שקל. בכך, על שמחי נאסר להגיע למשרדי האיגוד ל-30 יום.

עו&qout;ד ירון פורר, עו&qout;ד של שמחי (רדאד ג´בארה)
עו"ד ירון פורר, עו"ד של שמחי (רדאד ג´בארה)
 

התפנית הגדולה בפרשה הגיעה עם התרת הפרסום על החשודים. כן פורסם כי בשנה האחרונה פעלו יחידות המודיעין והחקירות של להב 433 לחשיפת חשד לשחיתות בקרב שורת בכירים בשירות הציבורי. באישור היועץ המשפטי לממשלה, החלה חקירה על ידי האגף החקירות והמודיעין יחידת להב 433/יאח"ה בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון על ידי שורה של נושאי תפקידים בכירים בשירות הציבורי, ובהם: ח"כ/ית המכהן/נת כסגן/ית שר, מספר ראשי מועצות/רשות מקומית, מנכ"ל משרד ממשלתי, שר לשעבר, מנכ"לי/ראשי עמותות, מנכ"לי/ראשי איגודים, בכירים בתאגידים ציבוריים, פועילים פוליטיים.

עו&qout;ד ציון אמיר (רדאד ג´בארה)
עו"ד ציון אמיר (רדאד ג´בארה)
 

יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ), אמר בנוגע לפרשה שנחשפה: "קיים חשש כי האיגוד משמש באמצעות גורמים בכירים, כמכבסת כספים בשירות מפלגת 'ישראל ביתנו'. כבר בחודש אוקטובר אמרתי כי ראיתי בדיוק איך פעלה שיטת 'ישראל ביתנו' באיגוד הכדורסל. מאז נציגי המפלגה התנו כל ראיון מולי בכך שלא אחזור על אותן האשמות. עכשיו ברור לכולם מדוע עשו זאת".

כתבנו גיא בן זיו העביר את תגובתה הרשמית של בית״ר ירושלים: "המועדון מצר על חקירתו של אבנר במשטרה, בתקווה שהמשטרה תסיים את החקירה כמה שיותר מהר. מבחינת המועדון אבנר זכאי עד אשר יוכח אחרת ולכן מבקשים אנו מכולם לנהוג באיפוק ולא לחרוץ דין כמקובל במחוזותינו. אנו מבהירים כי כל המיוחס לאבנר קופל אינו קשור לבית״ר ירושלים ולא לתקופה בה משמש אבנר כיועץ השיווק והמיתוג של המועדון".

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */