וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נפסיק התיאום עם ישראל אם הפניה לאו"ם תיכשל

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר במסיבת עיתונאים באלג'יריה כי אם הפנייה למועצת הביטחון תידחה, ייפסק גם שיתוף הפעולה הביטחוני. לדבריו, "אנחנו דורשים את זכות השיבה, שחרור אסירים ומדינה פלסטינית שבירתה ירושלים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן איים אתמול (שלישי) כי יפסיק באופן מוחלט את שיתוף הפעולה עם ישראל, גם הביטחוני, אם הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם לא תתקבל. הצעת ההחלטה, שהוגשה לפני כשבוע על ידי ירדן, קוראת להכרה במדינת פלסטינית בגבולות 1967 ולסיום הכיבוש עד 2017.

"אנחנו נחושים לזכות בזכויות המגיעות לנו", הדגיש אבו מאזן במסיבת עיתונאים שנערכה במטה של משרד החוץ של אלג'יריה. "אנחנו דורשים את זכות השיבה וכן את שחרור האסירים מבתי הכלא בישראל. לא ניכנע למדיניות הכיבוש והרודנות של ישראל". לדבריו, "חייבת לקום מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים".

אבו מאזן הדגיש כי "הסוגיה הפלסטינית היא המפתח לשלום ולמלחמה במזרח התיכון בו זמנית, ופתרונה יסייע לשלום". יו"ר הרשות המשיך ואמר כי "אם ניכשל, נעצור את כל שיתוף הפעולה עם ממשלת ישראל ונדרוש ממנה לשאת בכל האחריות הכרוכה בכיבוש השטחים".

עוד בנושא
ברגותי נגד נוסח הפנייה לאו"ם: "אסור לוותר על זכויות"
"לבני לקרי: הצבעה על פלסטין באו"ם תחזק את הימין"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך מסיבת עיתונאים באלג'יריה, 23 בדצמבר 2014. AP
"לא ניכנע למדיניות הכיבוש של ישראל". אבו מאזן, אתמול/AP

ההצעה הוגשה על ידי ירדן בנוהל כחול - היא העברה למזכירות מועצת הביטחון ויהיה ניתן להעלותה להצבעה בכל יום. עם זאת, השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, לא התייחס בדבריו בשבוע שעבר למועד שבו צפויה להתקיים ההצבעה בפועל, והדבר עשוי להתעכב זמן מה. "אנו נמשיך במשא ומתן עם האמריקנים ועם כל מי שמוכן לכך, בתקווה שמועצת הביטחון תאמץ משהו מההצעה וכדי לפתוח דלת רצינית לשלום", אמר אז מנסור. "אנו מוכנים לעבוד עם כל מי שרוצה לעבוד אתנו על דברים משמעותיים".

לפני הגשת ההצעה אמרו הפלסטינים כי הם מעוניינים בהצבעה מהירה על הצעת ההחלטה, אך הם נסוגו, ככל הנראה בשל לחץ שהפעילו מדינות ערביות ובהן גם ירדן, שהודיעה כי היא מעוניינת שההצעה תהיה מקובלת גם על ארצות הברית. ביום שבת דווח כי חברת הכנסת ציפי לבני (התנועה) ביקשה משר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי לדחות את ההצבעה עד אחרי הבחירות בישראל ובתגובה מתח עליה הימין ביקורת חריפה.

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully