יום שישי, 10.05.2024 שעה 08:09
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 69 - 74
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • מכבי ת"א
  • שישי, 10/05, 14:00
  • עירוני קריית אתא

אוחיון: נכנסו לקצב, לימונד: רוצים לסיים עם ניצחון

הגארד של מכ' ת"א מוכן למפגש הגביע הערב (20:00) מול הפועל עפולה: "יש חדר הלבשה בריא". הרכז של הפועל מוכן לפרידה מהדר יוסף מול נס ציונה

|
רביב לימונד. פוגש מחר את נס ציונה (רדאד ג`בארה)
רביב לימונד. פוגש מחר את נס ציונה (רדאד ג`בארה)

משחקי שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל יתחילו היום (רביעי) וימשכו ביום חמישי כאשר עד ליום ראשון בערב נדע מי ארבעת הקבוצות שישחקו בארנה במסגרת חצי הגמר. הקבוצות שתגענה לירושלים יחזיקו בסיכוי למפגש ראשון עם נשיא המדינה החדש, ראובן ריבלין, שהבטיח את השתתפותו בגמר ב-19.2.2015.

במשחק הראשון (20:00) מכבי תל אביב, שמתחילה את המסע לשמירה על התואר, תצפין למפגש מול הוד בן הרצל והפועל עפולה והיא תרצה להשיג גביע שישי ברציפות.

הצהובים נמצאים בתקופה נהדרת שכוללת שבעה ניצחונות ליגה רצופים, האחרון על הפועל חולון, ומקום שני בבית המוקדם של היורוליג.

המאמן גיא גודס החליט שלא להלביש את אלכס מאריץ׳, לו נמסר כי הוא מוזמן להמשיך עם הצהובים עד אשר ימצא קבוצה שתקלוט אותו. מכבי תקיים ישיבת הנהלה ותבחן אפשרויות חיזוק כאשר הדד-ליין של היורוליג מתקרב בצעדי ענק וינעל ביום שני הקרוב.

רגע לפני המשחק, קפטן האלופה יוגב אוחיון הזניק את מרוץ הלפיד ה-70 של תנועת הנוער ״מכבי הצעיר״ בקברות המכבים במודיעין, יחד עם בני טבק, מנהל מכבי ת״א בכדורגל. הטקס, שנערך מול אלפי חניכי תנועת הנוער, היה שיאו של פרויקט "עוד חוזר הניגון" שמטרתו לחבר בין הדור הצעיר לדור הוותיק של התנועה, אשר היו חלק בלתי נפרד מהקמת המדינה הן במישור ההתיישבותי והן במישור הספורטיבי והחינוכי.

יוגב אוחיון חודר (יניב גונן)
יוגב אוחיון חודר (יניב גונן)
 

במעמד הדלקת המשואות נכחו נציגי מכבי מהארץ ומהעולם (פינלנד, צ'ילה וארה"ב), כשהוותיק ביניהם בן 94! "אני גאה להיות חלק מהמסורת המפוארת", אמר אוחיון והוסיף: "זה מאוד ריגש אותי לראות את המבוגרים של התנועה שבאו ולקחו חלק באירוע גם בגיל כזה. האירועים האלה נותנים לך מוטיבציה להמשיך להשקיע". 

לגבי המשחק מול עפולה הוסיף: "נכנסנו לקצב. אנחנו משתפרים ממשחק למשחק וכל אחד תופס את המקום שלו. הדבר הכי חשוב זה שהצלחנו לנצח גם בימים פחות טובים שלנו. יש לנו חדר הלבשה חזק ויציב, אנחנו אוהבים אחד את השני וזאת הדרך שלנו לנצח".

מנגד, הצפוניים קיבלו החלטה לאפשר לכמה שיותר אנשי העמק לצפות באלופת אירופה ומחזיקת גביע המדינה, שתגיע למפגש מול מוליכת הלאומית, ובשל כך העבירה את המשחק לגן נר. עד כה כאלף צופים הבטיחו את מקומם באולם.

הוד בן הרצל. מוכן לחוויה מול מכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
הוד בן הרצל. מוכן לחוויה מול מכבי ת"א (רדאד ג´בארה)
 

עפולה נמצאת בתקופה טובה עם שלושה ניצחונות רצופים, אבל בקבוצה יודעים שמצפה להם חוויה, ומבינים היטב את פערי הכוחות. "אנחנו יודעים שמכבי בתקופה מאוד מאוד טובה ובכושר קליעה מצוין", אמר הוד בן הרצל לקראת המשחק: "זו חוויה גם לשחקנים הצעירים שלנו ולקהל. יחסי הכוחות ברורים אבל נעשה את המיטב. אנחנו נתרכז במשימות שלנו".

הפורוורד ניר כהן פצוע ולא ישחק, אבל זו תהיה הזדמנות טובה לשני הזרים של הקבוצה, שאנון שורטר ודייויד לאבו, להראות שהם לא בולטים רק בליגה השנייה.

במשחק השני והמרכזי של הערב הפועל ת"א תארח בפעם האחרונה באולם בהדר יוסף את עירוני נס ציונה. לפני המשחק יתקיים טקס פרידה מהאולם ועובדיו. האדומים מגיעים אחרי 90:88 לעירוני נהריה, ואילו הכתומים אחרי ניצחון בתוצאה זהה על בני הרצליה.

גייטס (נעם מורנו)
גייטס. ירצה להתאושש מההפסד לנהריה (נעם מורנו)
 

נס ציונה החזירה לסגל שלה את מיצ'ל וואט, אבל הוא נוחת ביום שישי בישראל ולא ישחק בגביע. גם בלי וואט, יש לכתומים קו קדמי נהדר עם קריג סמית' וטל דן, אבל הם יפגשו קבוצה עם קו פנימי מסיבי בדמות יינסי גייטס וג'רום מימון.

עודד קטש, שיחסר את מתן נאור הפצוע, יודע שהקבוצה שלו חייבת לשמור הרבה יותר טוב מאשר בנהריה. בנוסף, הפועל זקוקה לרביב לימונד של פתיחת העונה ולא זה של שלושה המשחקים האחרונים שירד לממוצע של 12.3 נקודות למשחק. 

לימונד מודע לגודל המעמד וסיפר כי ״זה משחק מרגש ורגע היסטורי להפועל ת"א. זה משחק אחרון בהדר יוסף, אבן דרך חשובה לקראת המעבר לבית החדש שלנו. אני לא יכול כבר לחכות ולראות את הקהל נפרד מהאולם הזה. אנחנו חייבים להיפרד ממנו כמו שצריך עם ניצחון והעפלה לרבע הגמר, אפילו שמדובר במשחק קשה נגד קבוצה מצוינת".

המפגש בין המנצחות יתקיים במוצאי שבת בשעה 19:30 בעפולה או ביד אליהו.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */