הליכוד מאשים: פרס בשליחות השמאל (צילום: חדשות 2, AP)
קרב בין ראש הממשלה לנשיא לשעבר | צילום: חדשות 2, AP

הליכוד עולה למתקפה נגד פרס: לאחר שהנשיא לשעבר שמעון פרס מתח ביקורת על נתניהו על רקע דוח העוני האלטרנטיבי ואמר כי "אי אפשר להאכיל רעבים עם הבטחות והצהרות", במפלגת השלטון גינו את "הקמפיין המתוזמר" שבו לטענתם משתתף גם פרס. בתחילה נמנעה המפלגה מהתייחסות מפורשת לנשיא, אך הערב (שני) החליטו במפלגה להדגיש כי "ראשי השמאל ושמעון פרס אינם יכולים לנצח את ראש הממשלה נתניהו והליכוד בזירות המדינית, הביטחונית והכלכלית".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"הקמפיין סביב דוח העוני האלטרנטיבי המנופח - שסותר את הדוח האמיתי של המוסד לביטוח לאומי המצביע על ירידה בעוני - הינו ניסיון שקוף של השמאל וגורמים בתקשורת להעביר קולות מגוש הימין והמרכז אל השמאל", נטען בתגובה הרשמית של הליכוד. "זוהי דרכם הפתלתלה לנסות להעביר קולות מן הימין אל מחנה השמאל - כדי לבצע את הוויתורים והנסיגות ששמעון פרס חולם עליהם כל השנים".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, מיהר להגנתו של פרס: "אני מציע לדוברי הליכוד למיניהם שיחדלו מההתקפות הפחדניות והאנונימיות על הנשיא לשעבר שמעון פרס, מנפילי הארץ שלנו ומהאנשים בעלי הזכויות הרבות ביותר ב-66 שנות קיומה של המדינה. אם לליכוד יש מה לומר, שיבוא ויתעמת איתי ועם הדרך שאנו מציגים לפתרון המצוקות החברתיות הקשות שהותירו אחריהן שש שנות שלטונו של נתניהו".

"האיום האסטרטגי שנתניהו והליכוד מסרבים להכיר בו הוא העוני המחפיר, הרעב והמאבק היומיומי של מיליוני אזרחים בישראל על חיים בכבוד. הנשיא לשעבר שמעון פרס, שחי ונושם את טובת המדינה מאז שקמה, השמיע היום בקול רם, ציוני וברור את תחושותיהם של רוב אזרחי ישראל המודאגים וחרדים ממצבה הכלכלי והחברתי של ישראל", הוסיף הרצוג.

תמונת אילוסטרציה (צילום: פלאש 90 / נועם רבקין פאנטון, חדשות)
עיקר המחלוקת: דוח העוני. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90 / נועם רבקין פאנטון, חדשות

פרס: "אנחנו לוקחים מילדינו את העתיד"

בשעות הצהריים הגיב הליכוד לדברי פרס, אך לא ציין את שם הנשיא המפורשות: במפלגה ציינו את העלאת שכר המינימום ב-2011, רפואת שיניים לילדים וחוק חינוך חינם מגיל 3. "ההצהרות היחידות הן ההשמצות חסרות היסוד של אנשי השמאל נגד נתניהו והליכוד. ועכשיו, אחרי ההצהרות נגד נתניהו, ספרו בבקשה מה המעשים שעשיתם אתם אנשי השמאל למען הציבור?!".

הבוקר התייחס הנשיא לשעבר שמעון פרס לדוח העוני של ארגון לתת, וטען כי מדובר ב"כתב האשמה חמור כלפי עצמנו. אי אפשר לדחות או לזלזל בנתוני הדוח. את הילדים והזקנים הרעבים אי אפשר להאכיל עם הצהרות. אנחנו לוקחים מילדינו את העתיד. אם לא נעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות, אולי ננצח בקרבות אך נפסיד את ילדינו".

פרס הוסיף כי העניים "הם חיילי העתיד ואלו הם האנשים שגידלו אותנו. כמו שידענו לאסוף כספים לביטחון ומלחמה, מחובותינו לגייס כספים לטיפול בעוני. הבחירות הן ההזדמנות לעשות צדק חברתי בכדי שנהיה עם ששלם עם עצמו ובעל חוסן חברתי. הייתי מצפה מכל המפלגות לשים את הטיפול בעוני בראש סדר העדיפויות ".