זוכרים את השואה: ב-2014 ישבר שיא המבקרים במחנה אושוויץ – כ-1.5 מיליון איש

הנהלת מוזיאון מחנה ההשמדה אוושוייץ הודיעה כי על פי ההערכותיה, בסוף השנה הנוכחית ישבר שיא המבקרים באושוויץ - כ-1.5 מיליון בני אדם • במקביל הוקם ביתן שמירה מיוחד למזוודות אסירי המחנה
נחמן וייס
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 21:39

זכור את אשר עשה לך: מסתבר כי למרות השנים הרבות שעברו מאז השואה, מספר המתעניינים והמבקרים במחנה ההשמדה אושוויץ רק גדל.

הנהלת מוזיאון אושוויץ הודיעה,  כי על פי ההערכות  עד סוף השנה האזרחית יבקרו באושוויץ כ 1.5 מיליון בני אדם, בכך ישבר שיא המבקרים במקום.  מרבית המבקרים היו מפולין ומישראל, בעיקר משלחות של בני נוער ישראלים.

דובר המוזיאון ברטוש ברטיזל אמר כי “לפי החישובים שלנו, מספר המבקרים כבר חצה את השיא הקודם”. הוא הוסיף כי זוהי השנה השמינית ברציפות שמאושוויץ מבקרים יותר ממליון בני אדם במשך שנה. בשנת 2001, לדוגמא, עמד מספר המבקרים באושוויץ על חצי מיליון בני אדם בלבד.

לדעתו של ברטיזל, המספר הגבוה במיוחד של מבקרים השנה, הוא בעיקר בשל העובדה כי בשנת 2014 צויינו מספר אירועים גדולים הקשורים במלחמת העולם השניה. ב 27 בינואר 2015, יום השואה הבינלאומי, יתקיים במחנה טקס לציון יום השנה ה 70 לשחרור המחנה על ידי הצבא האדום.

בתוך כך, מנהלי המוזיאון הודיעו כי בימים האחרונים העבירו למעלה מ-1,800 מזוודות שהיו שייכות לאסירים במחנה, אל חדר איחסון מיוחד, לצורך שמירה.

פאבל סוויצקי, אחד מדוברי המוזיאון, הסביר כי המזוודות הועברו לחדר ממוזג וחסין אש שנבנה לאחרונה מתרומות שהתקבלו מהאיחוד האירופי, במטרה לשמר ככל הניתן את המזוודות הישנות שחלקן החלו להתפורר. שאר 2000 המזוודות נותרו בחדר התצוגה הישן, אבל יועברו בעתיד גם הם לחדר האחסון החדיש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות