אלעד: הוצא צו סגירה ל’כיתה האשכנזית’ של סמינר זלזניק

פרסום ראשון • למרות שאין שר חינוך: מנכ"לית משרד החינוך שיגרה אל הנהלת ה'שלוחה האשכנזית' של זלזניק צו סגירה רשמי • "יכנס לתוקף בתוך 30 יום מיום מסירתו" • תרגיל שביצעה הנהלת הסמינר נכשל
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 19:39

לאחר פיטורי שר החינוך הרב ד”ר שי פירון, נדמה היה כי בהיעדר שר חינוך בפועל תשכח האפליה בסמינרים בעיר אלעד, והגורמים הבכירים במשרד החינוך יניחו להנהלת סמינר ‘זלזניק’ ולא יממשו את האיום לפעול לסגירת ‘השלוחה האשכנזית’ של הסמינר.

אולם, תברר כי גם בהיעדר שר מכוון ממשיכה הפקידות במשרד לבצע את המוטל עליה, גם בנושאים רגישים לכאורה.

לפני מספר ימים שוגר אל הנהלת זלזניק צו סגירה רשמי ל’שלוחה האשכנזית’.

“בתוקף סמכותי לפי סעיף 32 (א) לחוק הפיקוח על בתי ספר תשכ”ט – 1969, הריני מצווה על סגירת בית ספר דרכי חנה, ברחוב רבי יונתן בן עוזי 19 אלעד אשר בבעלות תפארת החיים אשדוד.

המוסד החינוכי האמור מתנהל ללא רישיון ובניגוד לסעיף 32 (א) (1) לחוק פיקוח על בתי ספר, על כן צו הסגירה יכנס לתוקף בתוך 30 יום מיום מסירתו.

החלטה זו ניתנה בירושלים, על החלטה זו ניתן להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים”.

על הצו חתומה מנכ”לית משרד החינוך, מיכל כהן.

לפני כשלושה שבועות חשפנו כאן – באתר חרדים10 – לראשונה, כי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, הודיע על החלטת המשרד להוציא צו סגירה ל’שלוחה’.

מיד לאחר מכן הודיעה מנהלת הסמינר, לאה זלזניק, כי אינה קשורה לתיכון, וכי המנהל הוא הרב יחיאל צוקר מאשדוד, באמצעות עמותת ‘תפארת החיים אשדוד’.

הרב צוקר אף פנה למשרד החינוך וטען, כי הוא מבקש לנהל מעתה את התיכון, ומבקש כי יוענק לו רישיון.

מתברר שמשרד החינוך לא קנה את ‘התרגיל’, וממשיך לעמוד על כך שתיכון שהוקם תוך כדי אפליה – כפי שעלה מטענות עמותת ‘נוער כהלכה’ ועו”ד יואב ללום – לא יצליח לחמוק מההאשמות בהחלפת הנהלה בלבד, ושיגר את הצו… היישר לכתובתו של הרב צוקר.

עו”ד יואב ללום מעמותת ‘נוער כהלכה’ מסר בתגובה: “אני מקווה שמשרד החינוך יפעל בזריזות לאכיפת הצו, והבאת הסוף לבעיות האפליה באלעד”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכתב מקורי
    21/12/2014 21:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ניתן לקבל צילום של המכתב המקורי של הצו סגירה

    • מיכאל   22/12/2014 23:32

      ישראל פורוש נזק לאלעד

  2. הסמינר באלעד
    09/08/2015 16:31
    מיכל גולדשמידט
  3. כל מה שנכתב כאן שטויות