ממתינים לזוג המלכותי: יש סיכוי לשלום בין אריה דרעי לאלי ישי?

ההכרזה על הקמת מפלגתו של אלי ישי הכניסה את המערכת הפוליטית לסחרור • הסקרים מצליפים בש"ס ובמפלגה החדשה • האם זה מה שיוביל את הצדדים להבנה שהשלום הכרחי? • מה הסיכוי שבני משפחת יוסף יחתמו על מכתב נגד ישי? • איפה נמצאת 'הקופסה השחורה'? • ולמה משכיני השלום ממתינים לשובם של רבי משה ויהודית יוסף?
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 17:30

במהלך הימים האחרונים נפוצה שמועה, לפיה מתעתדים בני משפחת יוסף להפיץ מכתב ובו גינוי חריף נגד אלי ישי ומפלגתו החדשה ‘העם איתנו’.

אישור לשמועה נתן יו”ר ש”ס אריה דרעי בקולו, בראיון שהעניק אמש (מוצ”ש) בערוץ 2.

האמנם?

ובכן, נתחיל בכך ששניים מבני המשפחה מכהנים בתפקיד רבני, שאינו מאפשר להם לחתום על תצהירים פוליטיים – הראשל”צ הגר”י יוסף, ורבה הראשי של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף.

הבת הבכורה עדינה בר שלום, כבר הצטרפה לש”ס, מטעמים אישיים שלה, תוך שהיא מכריזה כי תנהל את מועצת הנשים יחד עם יפה דרעי, רעייתו של יו”ר ש”ס.

בביטאון התנועה ‘יום ליום’ הוצנעה הבשורה ונותרה באותיות קטנות, בידיעה לא בולטת, המצטטת את עדינה ולא כבשורה מפי אריה דרעי עצמו.

על פי שמועות העולות מכיוון מקורבי נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן – גם הוא עצמו אינו שבע-רצון מהקמת מועצת הנשים, ובטח שלא מהאמירות של בר-שלום, לפיהן בעתיד תשפיע מבפנים על שילוב נשים כחברות כנסת מטעם מפלגת ש”ס.

יש אומרים, כי היה מי שלחש לנשיא המועצת כי “הפורום לא באמת רציני ונועד רק לצרכי קמפיין הבחירות”, ולכן לא יצא בחריפות ובפומבי נגד המינוי.

כך או כך, ברור שבר-שלום גם אם תחתום על מכתב נגד אלי ישי, הצעד לא ישקף דבר מלבד העובדה כי היא הפכה לחלק מהמפלגה וכי עשתה זאת בהיותה לויאליות למפלגה אליה חברה.

דוד יוסף

חבר מועצת חכמי התורה, הגר”ד יוסף, ידוע לכל כחברו ואיש סודו, מאז ומתמיד, של אריה דרעי. כיוון שכך, גינוי שלו כלפי אלי ישי אינו משקף בהכרח את דעת מרן הגר”ע זצ”ל.

אמש הוא אכן נשא נאום ובו אמירות קשות נגד מפלגתו של ישי, אולם כחבר ה’מועצת’ וכחברו של דרעי, דבריו מקבלים פורפורציה אחרת.

מי שנותר בודד במערכה, ומי שדעתו עשויה להשפיע, הוא הגאון רבי משה יוסף, יו”ר ‘בד”צ בית יוסף’, ורעייתו הרבנית יהודית.

בני הזוג נמצאים בימים אלו בחו”ל, וישובו ארצה ביום חמישי הקרוב.

לשניים חשוב יותר מכל המשך השלום בתנועת ש”ס, ולבם נקרע לנוכח ההתפתחויות החדשות, המאיימות גם על מספר המנדטים של ש”ס, הנעים בכיוון מטה, וגם על האפשרות של אלי ישי לצלוח את אחוז החסימה, שהפך לגבוה ומאיים במיוחד.

לדברי מי שמעורב בניסיונות להשכין שלום, לאלי ישי יוצע הסכם מכובד, בעוד לאריה דרעי יוענקו בטחונות, לפיהן לא יהיו ניסיונות של חתירה תחתיו. “אריה לא באמת מפחד מראיונות כאלו ואחרים של חברי כנסת, כל עוד לא מדובר בחלק מתכנית של חתרנות. אם יובטח לו שרצון כל הצדדים בשלום אמיתי, זה לא הסעיף שיפיל דבר”, אומר גורם המעורב בניסיונות השלום.

משה יוסף

אלא שעד שמאמצי השלום הללו יצליחו, אם בכלל, מנסה כל צד להפיץ ספינים.

בין הספינים שנפוצו בימים האחרונים:

• משבר במטה ישי בשל החלטת מרכז תקומה שלא להצטרף אל מפלגת ‘העם איתנו’.

ספין שקרי. אלי ישי התייחס להצטרפות של אורי אריאל ברגשות מעורבים.

מחד, הדבר יכול היה להרוס לו את היחס המלטף של ‘יתד נאמן’, שכן אורי אריאל מהווה ‘סדין אדום’ בציבור החרדי, לאחר שהרים ידו בעד חוק הגיוס (התנגד רק בתחילה, ורק בממשלה) וכן את יחס חצר חזון-איש 5 כלפיו. הגם שהגראי”ל שטינמן מעולם לא חיווה דעתו על הצעד הפוליטי שעשה, הוא גם לא גינה אותו בשום צורה. יתד נאמן היה גם העיתון היחידי שלא הסיר משמו את התואר “הרב”.

יחד עם זאת, נכון יהיה לומר כי האווירה במטה אינה פשוטה. אחרי הכול, הסקרים לא ממש מחייכים למפלגה החדשה. זה אולי הזמן לשלוף תכנית שלום, ויתכן שבמטה ישי תהיה בשלות לכך. נוסיף לכך את העובדה לפיה גם בש”ס לא ממש מאושרים מהסקרים המתפרסמים חדשות לבקרים, ונקבל משוואה לפיה יש היתכנות מחודשת לשלום אפשרי.

אלי ישי

• נטישת דוברו של אלי מני חדד.

ספין שקרי. נועד לזרות בהלה בקרב תומכי ישי.

•  סדקים בחצרו של הגר”מ מאזוז – ה’מרן’ של מפלגת אלי ישי.

נכון שבחצר עצמה יש קולות שונים, ואף סותרים, אך הגר”מ מאזוז עצמו, נכון לעכשיו איתן בדעתו לפיה יש הצדקה להקמת מפלגתו של אלי ישי וכי זו לא תנגוס בש”ס, כי אם בקהלים חדשים ומגוונים.

נזכיר כי כבר לאחר פטירת הגר”ע יוסף, זמן קצר לאחר עצרת ‘השבעה’ ממנה הודר אלי ישי, כתב הרב מאזוז כי באם לא תהיה אחדות בש”ס – הוא יפרוש ממנה. הסיפורים אותם שמע במהלך השנה האחרונה מאלי ישי שכנעו אותו כי הוא ואריה דרעי אינם יכולים לדור בכפיפה אחת, וכי נכון יהיה לנסות ולהביא קהלים חדשים למפלגה החדשה שתוקם.

• בכוונת אלי לשחרר ‘קופסה שחורה’. כלומר, קלטות שיביכו את אריה דרעי ויבהירו איך בדיוק זכה בתפקיד היו”ר.

הקלטות, על פי בירור מעמיק, אינן בידי אלי ישי, וסביר להניח שבתקופה הקרובה לא יתפרסמו, וזאת כחלק ממאמץ אדיר להשיב את השלום לש”ס.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגדול
    22/12/2014 11:57
    אמת
  1. הרהג ראובן אלבז בעל חוכמת חיים שלמה והבנה פוליטית וחברתית רחבה מאד ואהוב על מרן זצל שם את כל כובד משקלו למען מועצת החכמים והניבחרי ובראשם הרב אריה דרעי צריך לילמוד ממנו ולהצביע שס להביא לקלפי כל אחד עוד 10בוחרים אוהב עם ישראל

    • משה   22/12/2014 15:06

      רק העם אתנו של ר’ אליהו ישי
      אדם עניו ישר דרך וגם נאמן למה שאומרים חכמי ישראל ולא מכתבים לחכמים מה יגדו ומה לא