הוצא צו מניעה: לא ייבחר מנהל מחוז חרדי חדש במשרד החינוך

פרסום ראשון: בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוציא צו מניעה לקיום ועדת הבוחנים שאמורה לבחור מנהל מחוז חרדי חדש במשרד החינוך • גורמים במערכת החינוך: המטרה של המכרז החדש הייתה לדחוק את מנהל המחוז כיום
שמעון ליברטי
כ"ד כסלו התשע"ה / 16.12.2014 19:30

 בית הדין האזורי לענייני עבודה בירושלים הטיל צו מניעה על כינוס ועדת הבוחנים למינוי מנהל חדש למחוז החרדי במשרד החינוך. זאת בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון.

תחילת הסיפור באוגוסט האחרון, אז הוציאו שר החינוך המתפטר שי פירון ומנכ”לית המשרד מיכל כהן מכרז למנהל מחוז חרדי, במקומו של מנהל המחוז כיום, מאיר שמעוני.

התנועה לאיכות השלטון הגישה כבר אז עתירה כנגד המכרז, בטענה כי תנאי הסף שלו נמוכים מהמקובל במשרות כאלו, ואינם מחייבים ניסיון ניהול בחינוך.

בספטמבר אכן בוטל המכרז.

אלא שבמשרד החינוך הוציאו מכרז חדש לפני כחודש, עוד בטרם פורקה הממשלה, אך גם כנגדו טענו באיכות השלטון, כי הוא אינו עומד בתנאי הסף המקובלים.

הזמן להגשת המועמדות נגמר בתחילת החודש הנוכחי, וב-21 לחודש הייתה אמורה ועדת הבוחנים להתכנס ולבחון את המועמדים.

אלא שהיום הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבית הדין לענייני העבודה, בו פירטה את הליקויים במכרז, ואת הדין ודברים מול המשרד.

“כפי שציינה התובעת בפניותיה המוקדמות אל הנתבעים, ובזהירות רבה, הצבת הדרישות המקלות ללא ביסוס ענייני מעלה את החשש כי המכרז נכתב כך שיהלום את מידותיהם של מועמדים אשר אינם עומדים בתנאי הסף הנהוגים במשרות מסוג זה”, טוענים העותרים.

“חשש זה, מעבר לפגמים הרבים שהוא מקים בפני עצמו בהם הפגיעה במעמדו של הליך המכרז ובמעמד מנהל המחוז החרדי, מעלה גם פגיעה קשה מאוד באמון הציבור ברשות השלטונית, ובמניעים העומדים מאחורי קידומו של מכרז כה חריג”.

כאמור נשיאת בית הדין לעבודה בירושלים דינה פרוז’ינין, החליטה לבטל את קיום ועדת הבוחנים ב-21.12, וקבעה דיון בעתירה ב-29.12.

גורמים במערכת החינוך המעורים בפרשה אומרים לחרדים10, כי המטרה של המכרז החדש הייתה לדחוק את מנהל המחוז כיום, מאיר שמעוני, שאף לא הגיש את מועמדותו במכרז השני, לאחר שהבין שלא רוצים בו.

הגורמים מוסיפים, כי כעת, לאחר שהשר התפטר, ואנחנו במערכת בחירות, מן הראוי שלא לבצע  “מחטף”, ולהמתין למינוי השר הבא.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לחרדים10: “המכרז בוצע על פי כל הכללים. המשרד יתייחס לעתירה במסגרת ההליך המשפטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות