אלי ישי פרש מש”ס: “אני ממשיך דרכו של מרן. נקבל 10 מנדטים”

לאחר 30 שנה בש"ס הודיע היו"ר לשעבר על פרישה והקמת מפלגה חדשה, "שתלך בדרכו של מרן" • "יש לי הרבה הערכה וכבוד גדול למועצת חכמי התורה, קיבלתי את ההחלטה לאחר שהתייעצתי עם גדולי ישראל, ובראשם מרן הגר"מ מאזוז"
יוני גרין
כ"ג כסלו התשע"ה / 15.12.2014 20:23

לאחר 30 שנה בתנועת ש”ס, מתוכם 13 כיו”ר התנועה, ח”כ אלי ישי הודיע הערב (שני) במסיבת עיתונאים במלון רמדה בירושלים באופן רשמי פרישה מש”ס והקמת מפלגה חדשה.

“אני מודיע היום על מפלגה חדשה בישראל, שתלך בדרכו של מרן. מרן נמצא איתנו”, פתח ישי.

“זה לא יום קל עבורי, מילאתי תפקידים רבים בש”ס, אבל גדולי ישראל והעם החליטו. אני עוזב מפלגה ולא עוזב דרך. אני מקים מפלגה בידיים נקיות, ובדרך ישרה”, אמר ישי בעקיצה מרומזת לדרעי.

“התייעצתי עם גדולי ישראל ובראשם מרן ראש ישיבת כיסא רחמים, הגאון הרב מאיר מאזוז”, בקובעו בפומבי לראשונה את הנהגת התנועה החדשה, ואת ה”מרן” החדש שלה.

ישי החל בקמפיין, עם הסלוגן שניצב מאחוריו: “העם איתנו”.

“למה העם איתנו? כי העם רוצה אחדות. רוצה לשבור את המחיצות בין דתים לחילונים, בין אשכנזים לספרדים, יחד שבטי ישראל”, אמר ישי.

“למה העם איתנו? כי העם רוצה צדק חברתי, העם רוצה דאגה לחלשים, לפריפריה לערי הפיתוח, ואני מכיר את המצוקה מהבית, לא מספרים. תמיד הרגשתי חובה לפעול לשכבות החלשות, ופעלתי רבות, וכך אמשיך ביתר עוז בעזרת השם.

“למה העם איתנו? כי העם רוצה, תורה, מסורת כבוד ערכים ואהבת ישראל.

“העם איתנו כי הוא רוצה שלום אמת עם שכינינו, מתוך אהבת התורה, אהבת ישראל. תורת ישראל, עם ישראל, ארץ ישראל חד הוא. בשם ה’ נעשה ונצליח”, סיים ישי את דבריו.

כשנשאל, מה ההבדל בינו לבין פורשי ש”ס הקודמים כמו אמנון יצחק והרב חיים אמסלם, אמר: “אני ממשיך את הדרך של מרן. בדרך הזאת גדלתי וחונכתי משחר נעורי, ואני הולך עם האמת שלי, עם הדרך. לפנות לקהלים נוספים, להגדיל את הבית, להרחיב את הבית, לפנות לציבור שרוצה את הדרך החדשה”.

ישי נשאל על דברי מועצת חכמי התורה, ובעיקר חבר המועצת הגר”ש בעדני נגדו: “יש לי הרבה הערכה וכבוד גדול למועצת חכמי התורה, קיבלתי את ההחלטה לאחר שהתייעצתי עם גדולי ישראל”.

ישי הצהיר: “אנחנו יוצאים לדרך חדשה, ובעזרת ה’ נהיה הפתעת הבחירות ונעבור את העשרה מנדטים”.

wpid-received_565202746957688.jpeg

במהלך מסיבת עיתונאים, הגיעו עשרות צעירים מאנשי ש”ס שמחו כנגד ישי, וניסו להפריע לאירוע, תוך שהם מכנים אותו “בוגד”. המהומה בין הצדדים נמשכה עוד דקות ארוכות לאחר תום מסיבת העיתונאים.

במפלגת ש”ס, כצפוי, תקפו הערב את החלטתו של ח”כ אלי ישי: “תנועת ש״ס מצרה על בחירתו של אלי ישי לעזוב את תנועת ש״ס, ולנטוש את דרכו ומורשתו של הרב עובדיה זכר צדיק לברכה, כנגד מועצת חכמי התורה.

“צר לנו כי יצרים אישיים ומניעים זרים הביאו את מר ישי למעשה זה.

“תנועת ש״ס יוצאת למערכת הבחירות מאוחדת ומלוכדת תחת הנהגתו של יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נמשיך לאחד את כלל הציבור בישראל תחת הדגלים החברתיים והיהודיים של תנועת ש״ס, תנועתו של מרן”.

מוקדם יותר פורסם לראשונה בחרדים10, מכתבו של הגר”ש בעדני, כנגד המפלגה החדשה: “הנני לפרסם בזה שלא הסכמתי להקמת תנועה חדשה ע”י אלי ישי, כי זה עלול להזיק לתנועת ש”ס ולגרום למחלוקת ומריבות קשות בתוך הקהל שלנו. ואין לנו אלא תנועת ש”ס הקדושה לקהל עדות המזרח שהוקמה על ידי מרן רבי עובדיה יוסף זצ”ל וצוואתו להמשיך בחיזוק התנועה הקדושה הזאת בלבד ולחזק את המוסדות והמפעלים הקדושים שקשורים עם התנועה שמרן רבי עובדיה יוסף זצ”ל הקים ומסר את נפשו עליהם”.

המפלגה החדשה זוכה לגיבוי של ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’, הגאון רבי מאיר מאזוז ושל רבנים בציונות הדתית.

אל המפלגה החדשה שמקים ישי כבר הצטרף ח”כ יוני שטבון מהבית היהודי, שלבסוף לא נכח במסיבת העיתונאים. וצפיים להצטרף אליה אישים נוספים.

בשלטי הבחירות של ישי שהוצבו במסיבת העיתונאים נכתב: “העם איתנו – מצביעים אלי ישי!” ומצוטטים דבריו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל על אלי ישי: “מכל ביתי, נאמן הוא”.

ההחלטה הסופית על הקמת המפלגה נפלה לקראת הצהריים, לאחר שנכשלה פגישה הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים ומורו הרוחוני של אלי ישי,  לבין חבר מועצת החכמים של ש”ס הגאון רבי שמעון בעדני. הסיכום היחיד שעלה מהפגישה היה כי במערכת הבחירות הקרובה הצדדים הניצים לא ישמיצו זה את זה.

ש"ס, מכות, רמדה

כמה שעות לפני מסיבת העיתונאים,  קיים ח”כ אלי ישי, כינוס פעילים ראשון, בו נתן הוראות על התנהלות הקמפיין – בעיקר מול ש”ס.

בהקלטה שנחשפה במהדורה המרכזית של קול ברמה, נשמע ישי אומר:”חברים אני מזהיר. מי שיעלה בדעתו, חלילה, לתקוף את תנועת ש”ס, הוא מפוטר באופן מיידי. אני רוצה בחירות נקיות לחלוטין ודרך ארץ קדמה לתורה”.

ישי סיפר מעט על מה שקדם להחלטה: “היו לי הרבה הצעות, הרבה מקומות, מכל מיני מפלגות, זה לא העניין. אני פה על מנת להגדיל את הבית ולהרחיב את הבית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן למשהו חדש ואמיתי, הציבור עייף מדרעי וחבר מריעיו.
    15/12/2014 20:50
    דוד
  1. בהצלחה ר' אליהו. אנחנו איתך
    15/12/2014 21:00
    אתי
  2. לחזק את מורשת מרן. אולי העם שוכח איך דרעי ניסה במשך שנה למחוק את מורשת הרב. לא נשתוק בבחירות האלו.
    מתפללים להצלחתך.

  3. עלה והצלח!
    16/12/2014 08:46
    חזק
  4. רק אליהו ישי !!!