שתף קטע נבחר

ביקורי בית: האצטדיונים מקבלים ציונים

גם האצטדיונים החדשים והנוחות שהביאו עמם למשחקי ליגת העל לא הצליחו לפתור כמה רעות חולות כמו בעיות חניה, תורים בלתי נסבלים, דרכי גישה מסורבלות והיעדר חיבור לאינטרנט. בדקנו עבורכם מהו כיום האצטדיון הטוב בארץ, איפה מרגישים כמו בשנת 1948 ולאיזה מגרש עדיף להגיע עם רכב 4x4?

אחד מהסממנים הבולטים של ההתחדשות בכדורגל הישראלי הוא האצטדיונים החדשים והחדישים שצצו לאחרונה ברחבי הארץ.

 

הם מצוידים באריזה יפה, אפילו נוצצת, מקדמים אותנו צעד נוסף בדרך לאירופה ומזמינים יותר עבור הקהל שמגיע בהמוניו (השבוע נשבר שיא הצופים בליגת העל במחזור האחרון: 76,209), אך בכל זאת במספר פרמטרים אפילו ה"בונבוניירות" החדשות בחיפה, בנתניה ופתח תקווה טעונות שיפור.

 

האצטדיונים החדשים מושכים יותר קהל (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
האצטדיונים החדשים מושכים יותר קהל(צילום: ראובן כהן)

 

לצד פאר והדר ביציעים ובחדרי האירוח, אוהדי הכדורגל בישראל עדיין סובלים מדרכי גישה מסורבלות, קשיים בחיפוש אחר חניה, דוחק בקופות והיעדר רשת אלחוטית זמינה.

 

הבעיות כמובן רק מתעצמות באצטדיונים הוותיקים, בבאר שבע המרחק בין היציעים לדשא גדול במיוחד, באשדוד אילתרו קופה בעזרת חור בחומה ובסכנין האוהדים מוברחים בדרכי מילוט.

 

השבוע החלטנו לערוך עבורכם סקירה מפורטת של הפלוסים והמינוסים בכל אחד מהאצטדיונים המארחים בליגת העל וכמובן שגם הענקנו ציונים.

 

אצטדיון "סמי עופר"

מקומות ישיבה: 30,870

מקומות חנייה: 1,550 מקומות מוסדרים לבעלי תווים ועוד 6,500 מקומות במרחק הליכה.

משמש את: נבחרת ישראל, מכבי חיפה, הפועל חיפה.

 

באצטדיון החדש בחיפה יש כמעט את כל מה שצריך כדי להפוך משחק כדורגל לחגיגה. מושבי תיאטרון, חדרי שירותים מצוחצחים כמו בבתי מלון, מזנונים המזכירים חנויות מזון בקניונים ועדיין ישנן מספר בעיות. שחקנים בנבחרת התלוננו על כר הדשא, לא כל היציעים מקורים ובעיית החנייה במקום קשה.

 

אפילו באצטדיון היפהפה הזה יש בעיות (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אפילו באצטדיון היפהפה הזה יש בעיות(צילום: עוז מועלם)

 

במשחק הנבחרת מול בוסניה שני חניוני עפר הוצפו במים והייתה במקום סכנת החלקה. במשחק של מכבי ת"א מול בית"ר ירושלים הרכבת תיגברה את קוויה ובכל זאת הדוחק בכניסה היה עצום ו-6,000 אוהדים נכנסו אחרי שריקת הפתיחה. רק בנס האירוע לא נגמר באסון. בהפסקת המשחק ובסיומו לא ניתן היה לקיים שיחות טלפון במקום בשל העומס הגדול.

 

עופר, שהגיע לצפות במשחק מספר על החוויות הקשות: "הגענו כ-45 דקות לפני פתיחת המשחק, בכניסה לשער עמדו כ-300 איש עם כרטיסים שרכשו מראש, הכל פעל באיטיות, לא היה תור מסודר, אנשים נמחצו, שוטרים שלפו כמה ילדים מהתור כי אחרת זה יכול היה להיגמר באסון. בסופו של דבר נכנסנו לאצטדיון רק בדקה ה-16. האירוע הזה קילקל לי את החוויה".

 

נראה אתכם מוצאים חניה (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
נראה אתכם מוצאים חניה(צילום: גיל נחושתן)

 

ציון: 8.5 - "סמי עופר" איבד נקודה וחצי בגלל הבעיות בכניסה, הקושי במציאת חנייה ומצב הדשא.

 

אצטדיון טדי

מקומות ישיבה: 33,000

מקומות חנייה: 700 במעטפת הקרובה למתחם, ניתן לחנות במרחק גדול למדי באיזור הרכבת או בגן החיות התנכ"י.

משמש את: נבחרת ישראל, בית"ר ירושלים, הפועל ירושלים, הפועל קטמון.

 

טדי עבר מתיחת פנים משמעותית. כספים רבים הושקעו כדי לשפר את הנאתם של הצופים והשחקנים כאחד. עם זאת, הקירוי של היציע הדרומי טרם הושלם.

 

אצטדיון טדי. מה עם היציע הדרומי? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אצטדיון טדי. מה עם היציע הדרומי?(צילום: ראובן שוורץ)

 

כר הדשא כבר הוגבה פעמיים משום שנבנה נמוך מדי וחלקו הוסתר. חדרי ההלבשה ברמה גבוהה מאוד, ביציעים הותקנו מושבים מהודרים ומסכי ענק הוצבו במרומי היציעים. הצפייה נוחה מאוד וכמו ב"סמי עופר" השחקנים חשים היטב את הקהל.  

 

בעיות החניה בטדי רבות. המשטרה שולחת לא פעם את אוהדי היריבות במשחקי רגישים לחנות בחניון גן החיות התנ"כי ואת אוהדי בית"ר למקומות מרוחקים אחרים מהם הם מגיעים בשאטלים. במשחקים רבים הדרכים לאצטדיון וממנו פקוקות וכל המדרכות ברדיוס של כמה קילומטרים מטדי הופכות לחניות ארעיות לא חוקיות.

 

אוהדי בית"ר ירושלים. מורגשים היטב בטדי (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
אוהדי בית"ר ירושלים. מורגשים היטב בטדי(צילום: אוהד צויגנברג)

 

האינטרנט לעיתונאים תוקן רק לאחרונה, עד אז נאלצו הכתבים לחפש דרכים חלופיות להעביר חומרים למערכות.

 

ציון: 8 - שתי נקודות ירדו בגלל היעדר מקומות חנייה, דרכי גישה בעייתיות ועבודות הקירוי שטרם הסתיימו.

 

נתניה

מקומות ישיבה: 13,800

מקומות חניה: 1,500 סביב האצטדיון, מאות מקומות נוספים נמצאים באיזור המסחרי ליד "רמי לוי", מספר דקות הליכה משם.

משמש את: מכבי נתניה, הפועל רעננה.

 

מצב הדשא בנתניה נהדר, היציעים מטופחים ואת השירותים מנקים גם במהלך המשחקים. יש מספיק קופות זמינות והכניסה לאצטדיון עוברת לרוב חלק. תנאי העבודה לעיתונאים נוחים ביותר.

 

אצטדיון נהדר אבל עם דרכי גישה בעייתיות ()
אצטדיון נהדר אבל עם דרכי גישה בעייתיות

 

עם זאת, דרכי הגישה לאצטדיון מסובכות ופקוקות, הגשר העילי שנבנה ויציאת החירום שהתווספה ליוצאים צפונה, סייעו רק במעט. בימים אלה החלו בבניית מגרש חניה נוסף במרחק 15 דקות הליכה, בסמוך לרכבת.

 

ציון: 8, שתי נקודות ירדו בגלל בעיות החנייה הקשות והנגישות לפני ואחרי משחקים.

 

אצטדיון המושבה

מקומות ישיבה: 11,000

מקומות חניה: 1,850

משמש את: מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה.

 

אצטדיון חדיש ומטופח הצפוי לעבור שיפוץ בקרוב במסגרות יוספו לו מקומות ישיבה. חדרי ההלבשה גדולים וברמה גבוהה וגם השירותים נוחים. יש מספיק קופות משני צדי המגרש עם שש עמדות בכל אחת מהן ועשר כניסות ליציעים, שש בצד המערבי וארבע נוספות במזרחי. תנאי העבודה לתקשורת נוחים כל זמן שלא מכבים את האורות מיד בסיום המשחק.

 

אצטדיון המושבה. עם כל ההשקעה לא יכולתם למקם את הספסל במקום הגיוני יותר? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אצטדיון המושבה. עם כל ההשקעה לא יכולתם למקם את הספסל במקום הגיוני יותר?(צילום: אורן אהרוני)

 

הטעות הגדולה בבניית האצטדיון הייתה מיקום ספסלי הישיבה בסמוך ליציעים, למרות ההפרדה המסוימת זה לא נוח למאמנים ולמחליפים. בימים גשומים, חלק מהחנייה המרוחקת מהמגרש הוצף במים ובבוץ.

 

עד לפני שנה הייתה רק דרך יציאה אחת מהאצטדיון, כעת יש כבר שתיים: יציאה מהרכבת לכיוון כביש 5 ודרך כביש אם המושבות לתל אביב ולפתח תקווה.

 

ציון: 8. חבל שהאצטדיון לא נבנה מלכתחילה עם אפשרות להכיל מספר גדול יותר של צופים. גם מיקום ספסל המחליפים והשלוליות בחנייה הורידו קצת מהציון.

 

אצטדיון בלומפילד

מקומות ישיבה: 14,871

מקומות חניה: 700 במעטפת הקרובה, מקומות נוספים נמצאים במעטפת הרחוקה באיזור המוסכים.

משמש את: מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ובני יהודה.  

 

בלומפילד הוא אצטדיון מאוד ביתי, הקהל קרוב לדשא, המושבים במצב טוב מאוד ובשנה הקרובה הוא מתוכנן לעבור שיפוץ נרחב.

אצטדיון בלומפילד. מכניס אותך לאווירה התל-אביבית עם מעט מאוד חניה פנויה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אצטדיון בלומפילד. מכניס אותך לאווירה התל-אביבית עם מעט מאוד חניה פנויה(צילום: אורן אהרוני)

 

הבעיה המרכזית היא נושא החניה. החניה המרכזית הפכה לאחרונה לחניה עירונית בתשלום עליה תצטרכו לשלם 16 שקלים. מכבי תל אביב למשל משלמת לבעלי חניות במוסכי האזור על העמדת חניה לרשותם בזמן משחקים. לא מעט רכבים חוסמים יציאות מבתים ועסקים במשחקים וחלק חוזרים הביתה עם דו"חות מהעירייה ומהמשטרה. האוהד רני אבני מספר: "קשה לאתר מקומות חניה סמוך לבלומפילד ומומלץ גם שהמחירים במזנונים יוזלו".

 

בעיה נוספת היא מספר הקופות הנמוך. אלפים מחכים לעיתים לרכוש ו/או לאסוף כרטיס לפני משחקים מה שיוצר לחץ ולפעמים כניסה באיחור.

 

חדרי ההלבשה ששופצו נמצאים מתחת לשערים 4-5 מה שמוביל לעימותים בין שחקני היריבה לקהל של הפועל תל אביב.

 

ציון: 7, איבד שלוש נקודות בגלל השיפוצים החוזרים והנשנים ובעיות החניה.

 

עכו

מקומות ישיבה: 5,000

מקומות חניה: 1,200

משמש את: הפועל עכו

 

החניה באצטדיון בעכו עברה שיפוץ נרחב בקיץ האחרון וטוב שכך. המצב הכללי של האצטדיון טוב מאוד והוא מתוחזק נהדר. ישנה הפרדה מוחלטת בין מחנות האוהדים היושבים בשני יציעים נפרדים. מקומות מיוחדים הוסדרו למעשנים, אבל אכיפה על אלו המעשנים במקומות האסורים עדיין אין. עם זאת, באצטדיון חסרים תאי שירותים ותוספת של שקעי חשמל ביציע העיתונאים.

 

עכו. אצטדיון קטן במצב טוב מאוד (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
עכו. אצטדיון קטן במצב טוב מאוד(צילום: גיל נחושתן)

 

ציון: 7, בגלל גודלו הקטן מדי והחנייה ששופצה באיחור ניכר.

 

קריית שמונה

מקומות ישיבה: 5,000

מקומות חניה: 300

משמש את: עירוני קריית שמונה

 

בניגוד לקבוצת הכדורגל, האצטדיון בקריית שמונה לא נמצא בשליטה מלאה של איזי שרצקי ונראה כי לדבר יש השפעה לרעה. האצטדיון עבר שיפוץ ניכר, נהנה מכר דשא משובח אבל התנאים לצופים לא טובים במיוחד. כשמגיעה קבוצה גדולה להתארח, ישנה בעית חנייה, תא העיתונאים צפוף וקטן מאוד והיונים לא מהססות להטיל שם את צרכיהן. גם האינטרנט לא תמיד זמין.

 

האצטדיון בקריית שמונה ביום גשום. חבל ששרצקי לא אחראי (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
האצטדיון בקריית שמונה ביום גשום. חבל ששרצקי לא אחראי(צילום: אביהו שפירא)

 

באצטדיון יש מעט מדי תאי שירותים ובניגוד לנתניה אותם לא דואגים לנקות בזמן המשחקים. דבר נוסף החסר באצטדיון הוא שעון משחק בולט. ניר סופר, אוהד של קריית שמונה סיפר: "יש לנו קבוצת צמרת אבל האצטדיון בינוני-מינוס. העירייה צריכה לשפץ אותו ואפילו לדאוג לקירוי".

 

ציון: 6.5, חבל ששרצקי לא אחראי גם על האצטדיון.

 

אצטדיון דוחא

מקומות ישיבה: 7,000

מקומות חניה: 500

משמש את: בני סכנין

 

בקטגוריית הפלוסים אפשר למנות את מצב הדשא המצוין, הקהל המשרה אווירה ביתית, המחירים הסבירים במזנונים וחדרי ההלבשה המרווחים.

 

עם זאת, באצטדיון יש לא מעט בעיות. במשחקים מול הקבוצות הגדולות, הקהל עומד או יושב על מדרגות המעברים. רצוי היה להוסיף גם עוד קופה לאוהדים. יש מחסור בתאי שירותים ותא העיתונאים נמצא בלב יציע אוהדי סכנין. כל עיתונאי שהגיע ל"דוחא" נתקל בבעיות האינטרנט והזמינות הסלולרית הקשות.

 

דוחא. לא מעט בעיות (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
דוחא. לא מעט בעיות(צילום: גיל נחושתן)

 

בנוסף, אין בדוחא מספיק מקומות חנייה, אלו המסומנים מוגדרים לרוב לטובת היריבה. כשבית"ר מגיעה, החניה מלאה ברכבי משטרה ואוהדי האורחת נשלחים לפארק אוסטרליה משם הם מובלים למגרש דרך כביש עפר חשוך ומסוכן בין מטעים. חבל שהקבוצות האורחות לא נכנסות בדרך הראשית מהעיר עם אפשרות לעצור לשתות או לאכול משהו.

 

ציון: 6, אלמלא דרכי המילוט היה זוכה לציון גבוה יותר.

 

אצטדיון וסרמיל

מקומות: 11,700

מקומות חניה: 1,000

משמש את: הפועל באר שבע

 

בעוד מספר חודשים הדחפורים יעלו על מפלצת הבטון שראתה שתי אליפויות לפני כ-40 שנה ויהפכו את המקום למתחם בנייה. באר שבע תעבור לאכסניה חדשה עם 16,200 מקומות ובתקווה גם מספיק מקומות חניה.

 

ביקור בווסרמיל הוא בגדר סיוט. קשה למצוא חניה במשחקים מול הגדולות, הקופות והכניסות תמיד צפופות, הגדרות חלודות, תא העיתונאים מביש וקטן, הכתבים נוהגים להתלונן על בעיות באינטרנט. את הקהל בקושי מרגישים בגלל המרחק הגדול מהדשא.

 

וסרמיל. להרגיש כמו בתש"ח (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
וסרמיל. להרגיש כמו בתש"ח(צילום: עוז מועלם)

 

ציון: 5, מזכיר אצטדיון מקום המדינה.

 

אצטדיון הי"א

מקומות ישיבה: 7,500

מקומות חניה: 100 סביב המגרש ועוד כמה מאות בחניית עפר רחוקה.

משמש את: מ.ס. אשדוד  

 

אצטדיון הי"א נמצא בלב שכונת מגורים באשדוד ומזכיר את האצטדיונים של פעם כמו למשל בשכונת התקווה או בקופסא. בשל צפיפות הבניינים סביבו אין מגרש חנייה צמוד וקהל האוהדים שמגיע יכול להחנות בחניית משאיות הנמצאת בשטח פתוח כמה מאות מטרים מהמגרש. בימים גשומים החנייה הופכת לעיסה בוצית וטובענית, מי שאינו מחזיק ברכב 4X4 ימצא את עצמו תקוע ושקוע.

 

אצטדיון הי"א. רצוי להגיע עם ג'יפ (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אצטדיון הי"א. רצוי להגיע עם ג'יפ(צילום: אבי רוקח)

 

הקופה באצטדיון היא לא יותר מחור בחומה. אם קבוצה גדולה מגיעה, נוצרים לחץ ודוחק אשר מסכנים את הקהל. בימים אלו מסיימים באשדוד את השלמת יציע הכבוד שנבנה במימון העירייה והטוטו. נותר לקוות כי גם תנאי העבודה לתקשורת ישתפרו והכתבים יהנו מחיבור ראוי לאינטרנט.

 

ציון: 4, הקופה המאולתרת בחומה והחנייה הבעייתית הורידו משמעותית את הציון.

  

  • השתתפו בהכנת הכתבה: מיקי שורץ, זאב גולדשמיט, נדב צנציפר, שמעון אלבז, איתן גליקמן, אלי סניור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אצטדיון סמי עופר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים