שתף קטע נבחר

"צעצוע עץ של שילב נשבר בפה של בני הפעוט"

אוהד גילה כפיס עץ בפיו של בנו הפעוט, בעת ששיחק בצעצוע. הוא החליף את הפריט ויקבל פיצוי בסך 100 שקל, אך הוא טוען ששילב לא הכריזה על ריקול וחשוב לו ליידע הורים נוספים. שילב: "לאחר בדיקה מעמיקה, הצעצוע והסדרה לה הוא שייך - תקינים. נעשתה פנייה ליצרן על מנת להבטיח כי מקרה כזה לא ישנה"

מפחיד: בנו של אוהד הכניס לפיו כפיס עץ שניתק מצעצוע של שילב ועלול היה לבלוע אותו, כך טוען האב. אוהד אמנם קיבל משילב צעצוע חלופי וכן פיצוי של 100 שקל יישלח אליו בדואר, אך נראה כי החברה לא אספה את הצעצוע מהמדפים ולא הודיעה לצרכנים ובכך הוא טוען, יתכן שלא עשתה די לדידו כדי לבדוק אם יש סיכון בצעצוע הזה.

 

 

מוצרים שנאספו לבדיקה בשל תלונות צרכנים >>

 

האוזן של הדובי - בפה של הפעוט

ב-3 בנובמבר 2014, אוהד קנה בסניף שילב עפולה צעצוע השחלת חרוזי עץ, המיועד לגיל 18 חודשים. "לאחר יומיים של שימוש נחרדנו לגלות חתיכה קטנה של עץ שהתפרקה מהצעצוע, בתוך פיו של תינוקנו" סיפר.. "היתה זאת חתיכה מהעמוד האחרון, בצורת דובי כזה עם אוזניים. בנס גדול הצלחנו להוציאה מפיו, ברגע האחרון ממש.

 

"בשיחה עם שירות הלקוחות של שילב נאמר לי להחזיר את המוצר לסניף ולקבל תמורתו כסף או להחליפו. הצעצוע עולה 89.9 שקל. החזרנו אותו לסניף והחלפנו אותו למשחק אחר יקר יותר בתוספת ההפרש. נמנענו מלקחת שנית צעצוע מעץ".

 


 

פיצוי לצרכן, אבל מה לגבי שאר הצרכנים?

לאחר כמה ימים, אוהד טוען שחזרו אליו משירות הלקוחות של שילב. לטענתו, בשירות נהגו כלפיו כשורה, אך לדעתו, לא נקטו גילוי נאות מול שאר הצרכנים שעלולים לקנות את הצעצוע, שעלול להתפרק גם אצלם.

 

"בשירות טענו בפני שמקרה כזה לא קרה מעולם והמוצרים נבדקים היטב ועוברים את כל הבדיקות", סיפר. "עוד הוסיפה הנציגה שהיא מוכנה לשלוח לי פיצוי על סך 100 שקל.

 

"מקרה כזה חמור אסור שיקרה, בפרט שמדובר במוצרי תינוקות קטנים ובטח ברשת מוכרת כמו שילב כשאישורי בטיחות מופיעים על האריזה. אם נעזוב לרגע את הפיצוי העלוב ששילב הציעה וברור לנו שמגיע לנו פיצוי ראוי, חשוב לנו מאוד גם לוודא - איך ניתן ליידע את הציבור ולהבטיח שחלילה תינוקות לא יפגעו מהצעצוע?

 

"בשיחה עם הנציגה, ממש הרגשתי שאני צריך להתנצל על התלונה שלי. אני לא בא לסחוט את חברת שילב, אני רק מקווה שהם יאספו את הצעצוע הזה ויבדקו מה לא בסדר".

 

האם כבר קיבלת את הפיצוי?

 

"הובטח לי פיצוי בדואר רשום. טרם קיבלתי אותו. ביקשתי מהנציגה לשלוח לי התחייבות לכך במייל. מאז ועד היום היא לא שלחה לי התחייבות במייל. היא רק אמרה שתווי שי בסך 100 שקל נשלחו אלי. בכל מקרה, אני מתכוון להחזיר את התווים האלה".

 

אסור שצעצועים לפעוטות יכילו חלקים קטנים

כשצרכן מתלונן על צעצוע שנשבר, מה אמורה חברה לעשות למעט פיצוי לצרכן? קודם כל, למען בטיחות ציבור הצרכנים, עליה לאסוף את הצעצוע מהמדפים, או לפחות לערוך בדיקה מדגמים של כמה פריטים מאותו דגם. אם בתום בדיקה מתברר שאין בהם מתום - החברה יכולה להשיבם לחנויות. כך או כך, על החברה להודיע על כך לצרכנים. בשילב טענו שבדקו את הצעצוע ואת הסדרה לה הוא שייך והם נמצאו תקינים. הודעה לצרכנים על הבדיקה - לא נמסרה.

 

מה אומר התקן? במכון התקנים בודקים מדגמית צעצועים לפי תקן 562 בטיחות צעצועים. בין היתר, במכון בודקים שאין חלקים קטנים בצעצוע. כי הילד יכול לבלוע אותם. אין הכוונה רק לצעצועים שאינהרנטית מורכבים מחלקים אלא גם לצעצועים שעלולים להתפרק. כמו למשל: דובי פרווה שהעין שלו עלולה לצאת מהמקום בעקבות משיכה חזקה, או בובה מתנפחת לאמבטיה שהסוגר שלה עלול להשתחרר. הבדיקה נעשית במכשירים שמפעילים כוח על הצעצוע.

  

בשילב מסרו בתגובה: "לאחר בדיקה מעמיקה ומחמירה של הצעצוע ושל הסדרה אליו הצעצוע שייך, נקבע כי המוצר והסדרה תקינים. בנוסף לכך, שהמוצר עבר בדיקה של מכון התקנים ואושר על ידו, המוצר עבר בדיקות נוספות באופן מיידי בעקבות פנייתו של מר ורדי, וכן נעשתה פניה אל היצרן עם פרטי המקרה שבנדון לידיעתו ולבדיקתו על-פי נוהלי ביקורת האיכות של המוצרים בתום הייצור, על מנת להבטיח כי מקרה כזה לא ישנה.

 

"חשוב להדגיש, כי צעצועים הם מוצרים החייבים בתקן רשמי בישראל. כל מוצר עובר בדיקה על פי התקנים המחמירים ביותר בטרם קבלת האישור לכניסתו למגוון המוצרים ברשת.

 

"צר לנו על האירוע, אנחנו נמשיך לפעול ולבצע את כל בדיקות האיכות המחמירות ביותר על פי דרישות התקן, וזאת למען בטיחות התינוקות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים