שופטי בג”ץ נזפו בח”כ זועבי: “חוטף ילדים אינו טרוריסט?”

שופטי בג"ץ דנו בעתירה של ח"כ חנין זועבי נגד הרחקתה מהכנסת • השופט חנן מלצר: "אין תקדים בעולם כולו על אמירה כזו של חבר פרלמנט שמתבטא כך על מדינה בה הוא חבר" • השופטת אסתר חיות: "מה זה אדם שחוטף ילד בדרך לבית ספר ורוצח אותו ברכב בדם קר? יש הגדרה אחרת לגביו מלבד טרוריסט?" • בחוץ עורר מרזל ובן גביר מהומה
נחמן גור
י"ז כסלו התשע"ה / 09.12.2014 12:43

שופטי בג”ץ דנו הבוקר (שלישי) בעתירה שהגישה ח”כ חנין זועבי מבל”ד נגד ועדת האתיקה של הכנסת, בה דרשה לבטל את הרחקתה לחצי שנה מדיוני המליאה ומוועדות הכנסת ומתחו עליה ביקורת חריפה.

הדיון התמקד בסמכות של ועדת האתיקה לדון באמירות פוליטיות של ח”כים, גם אם נאמרו מחוץ לכנסת.

במהלך הדיון מתחו השופטים ביקורת חריפה על ח”כ זועבי. השופט חנן מלצר התייחס למאמר של זועבי בו קראה למצור על מדינת ישראל ואמר: “אין תקדים בעולם כולו על אמירה כזו של חבר פרלמנט שמתבטא כך על מדינה בה הוא חבר”.

השופטת אסתר חיות הזכירה את ההתבטאות של זועבי על המחבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים בגוש עציון. זועבי אמרה בראיון רדיו כי הם אינם טרוריסטים. ”אני לא מצליחה להבין איך אדם שמגדיר את עצמו שהוא נגד אלימות, מצליח להצדיק ולהבין אנשים שחוטפים ילדים בדרך הביתה”, אמרה השופטת. “זה שלט שחור. מה זה אדם שחוטף ילד בדרך לבית ספר ורוצח אותו ברכב בדם קר? יש הגדרה אחרת לגביו מלבד טרוריסט?” שאלה.

היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, התייחס גם הוא לדברי ח”כ זועבי על רוצחים הנערים ואמר: “זו לא עוד אמירה פוליטית מקוממת, אלא הזדהות עם אויבי המדינה. גם אם אין כאן עבירה פלילית, יש כאן סמכות של הוועדה לדון בכך”.

”ההתבטאות השנייה אף חמורה יותר והיתה בכתב, כך שקדמה לה מחשבה”, הוסיף ינון, ”מדובר במאמר שזועבי כתבה במהלך מבצע ‘צוק איתן’, בו טענה כי ‘עלינו להתחיל בהתקוממות עממית, להטיל מצור על ישראל, להפסיק את התיאום הביטחוני ולהפסיק לנהל משא ומתן עמה’. א מדובר בעוד התבטאות פוליטית של חבר כנסת, אלא ברצון לפגוע באינטרסים של המדינה בזמן מלחמה”.

בתום הדיון התעמתה ח”כ זועבי מחוץ לאולם עם פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל, שהגיעו להפגין במקום. מאבטחי בית המשפט חצצו בין הנצים.

ברוך מרזל

איתמר בן גביר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות