אחת מהמטרות שהותקפה בסוריה
אנשי חיזבאללה נהרגו, התקיפה | צילום:

פחות מיממה לאחר שישראל תקפה לכאורה מטרות בפרברי דמשק, מצטטת רשת אל-ערבייה גורמים סורים בכירים הטוענים כי שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקרית. אחד מהם הוגדר כבכיר בארגון הטרור הלבנוני. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי בעקבות הפשיטה הישראלית, אספקת החשמל באזור עדיין מנותקת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי הערכות בסוריה, יעד התקיפה הישראלית הוא אתר שבו מחסני נשק שהיו אמורים לעבור לידי החיזבאללה. באופוזיציה הסורית טענו כי מדובר בין היתר בטילי נ"מ ובמספר כלי טיס בלתי מאוישים, ככל הנראה מתוצרת אירנית.

בתקשורת הסורית מנסים להנמיך את הלהבות ומציגים גנרלים שמסבירים כי לא ניתן להגיב לפעולה הצבאית במצב הרגיש שבו נמצאת סוריה - כשמלחמת האזרחים ממשיכה להשתולל במדינה. הקולות ברחוב זועמים, אך לא נראה שגם הממשל בדמשק מעוניין להביא להסלמה במצב.

באירן, הנחשבת לפטרון של הנשיא הסורי אסד התייחסו לתקיפה, שאותה הגדירו - פעולת טרור. "הפעולה של הישות הציונית מוכיחה כי הם משתפים פעולה עם הכופרים וארגוני הטרור בסוריה", טען שר החוץ האירני זריף בתום פגישה עם מקבילו הסורי. גם במוסקבה, אחת מיצואניות הנשק הגדולות לסוריה לא נשארו אדישים, וביקשו מישראל, שטרם התייחה לנושא, תשובות באשר למהלך. בישראל הרשמית דוחים בשלב זה את הדיווחים על מעורבותה בתקיפה.

אמש דרש משרד החוץ הסורי מהקהילה הבינלאומית "להטיל סנקציות שירתיעו את ישראל" בעקבות התקיפה, אך נמנע מאיום ישיר בתגובה צבאית. "התוקפנות הזו מוכיחה את התמיכה הישירה של ישראל בארגוני הטרור בסוריה, יחד עם מדינות מערביות ואחרות באזור", נמסר בהודעת משרד החוץ הסורי, "במטרה להעלות את הכשירות המבצעית של הארגונים הללו".