יעדי התקיפה: טילי נ”מ מתקדמים מסוג s-300 של חיזבאללה

גורם אופוזיציה סורי חשף מה היו מטרות התקיפה בסוריה: "טילי נ"מ וכלי טיס" • העיתון 'אל א'חבאר' המקורב לחיזבאללה: המתקפה "סיכלה העברת נשק שובר שוויון"
יוני גרין
ט"ז כסלו התשע"ה / 08.12.2014 09:26

באחד ממחסני הנשק שהותקפו בסוריה נמצאו טילי נ”מ ובאתר שני אוחסנו כלי טיס בלתי מאוישים שהיו שייכים לחיזבאללה. כך טען הבוקר (שני) מקור בכיר באופוזיציה הסורית. בתקשורת הערבית דווח כי יעד ההפצצה היה מחסן של טילים מתקדמים נגד מטוסים, ככל הנראה מסוג s-300.

חיזבאללה אמנם לא הגיב רשמית לתקיפה, אך העיתון ‘אל א’חבאר’, המקורב לארגון הטרור טען כי “פעולת הסיכול הישראלית נועדה לשמור על כללי המשחק”, משום שבתקיפה ישראל מנעה העברתו נשק שניתן להגדירו ‘שובר שוויון’ במאזן הכוחות. בכך מודה חיזבאללה, אם כי  באופן לא רשמי שהארגון היה המטרה לתקיפה.

לפי הדיווח בעיתון, שמונה מטוסים של חיל האוויר הישראלי הפציצו האנגרים של הצבא הסורי בשני יעדים: אחד בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק והשני סמוך לשדה התעופה אל-דימאס, שממערב לדמשק.  גורמים רשמיים בסוריה אמרו אתמול כי יותר מעשרה יעדים הופצצו באזור שבין הבירה דמשק לגבול עם לבנון, ושכוחות הצבא הסורי השיבו בירי נ”מ לעבר המטוסים הישראליים.

עוד נטען בעיתון, כי המתקפה “בוצעה מסיבות פוליטיות” בשל ההיערכות לבחירות ובגלל מינויו המתוכנן של האלוף גדי איזנקוט לתפקיד הרמטכ”ל.

אמש דרש משרד החוץ הסורי מהקהילה הבינלאומית “להטיל סנקציות שירתיעו את ישראל” בעקבות התקיפה, אך נמנע מאיום ישיר בתגובה צבאית. דמשק האשימה את ישראל כי היא תומכת בטרור נגד סוריה ודרשה תגובה חריפה מהעולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות