כתב האישום חושף: כך ניצל יהודי מלינץ’ של פורעים בגשר טייבה

מוחמד חאג' יחיא, תושב טייבה בן 21, הוביל את המתקפה נגד הנהג היהודי על גשר טייבה, שהסתיימה בנס בפציעתו בלבד • כתב האישום מגולל כיצד חולץ מהרכב הבוער
י"ב כסלו התשע"ה / 04.12.2014 11:25

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד מוחמד חאג’ יחיא, תושב טייבה בן 21, בגין חבלה בכוונה מחמירה, היזק בזדון לרכוש והתפרעות.

על פי כתב האישום, בעקבות מותו של חיר חמדאן בכפר כנא, פרצו מהומות בעיר טייבה. סמוך לשעה 21:20 לערך, התאספו בגשר טייבה קבוצה של צעירים ובתוכם חאג’ יחיא, כשהם רעולי פנים. במהלך המהומות הבעירו צמיגים בסמוך לגשר שהובילו לחסימת כביש 444.

ההמון עצר כלי רכב שעברו במקום במטרה לבדוק את זהות הנוהג בהם, כדי לאתר נהגים יהודים.

במהלך המהומות פנה חאג’ יחיא אל עיתונאי שעמד אותה עת בגשר ולידו עמדו 6 רעולי פנים, וביקש ממנו להסריטם. הוא אף אמר למצלמה: “אנשים במשולש, היום בכפר כנא, מחר בטייבה ואום אל פאחם, אינתיפאדה אינתיפאדה, כל אחד שיעשה אינתיפאדה בדרך שלו. בעזרת השם הדם של הבחור חיר לא ילך סתם, אלוהים גדול על המקפחים, אלוהים גדול על הציונים, אללה אכבר, אללה אכבר”.

חאג’ יחיא אף הגיע מצויד מביתו עם שתי ‘כוורות’ זיקוקים נפיצות. הוא הדליק זיקוקים וזרק אותם לעבר ניידת משטרה שהגיעה למקום, במסגרת עימות בין ההמון לכוחות המשטרה שהגיעו לאזור הגשר.

באותה עת הגיע יהודי ברכבו אל הכביש, ובהגיעו לאזור הגשר נאלץ לעצור את הרכב, בשל המהומות ובעקבות חסימת הכביש. לעברו ניגשו כמה מהמשתתפים במהומות והחלו לשוחח עמו בערבית, על מנת לברר האם המדובר בנהג יהודי.

משהבחינו המתפרעים האחרים כי הנהג אינו עונה להם בערבית, החלו לזרוק אבנים אל עבר הרכב, תוך שהם צועקים לעבר ההמון כי מדובר ביהודי, וזאת כאשר הנהג עדיין ישוב בתוך הרכב ומתגונן מפני ההמון הזועם. כתוצאה מיידוי האבנים, התנפצו שמשות הרכב.

בשלב זה הבחין אדם אשר שהה אותה עת בכביש בהמון הזועם שתוקף את הנהג – ובתגובה ניגש לעבר הרכב, תוך שהוא הודף ומרחיק את ההמון מהרכב. בשלב זה התקדם חאג’ יחיא לעבר הרכב, בעודו אוחז בכוורת השנייה של הזיקוקים, הדליק אותה והניח אותה בתוך הרכב. הזיקוקים החלו להתפוצץ, והרכב החל לעלות באש, בעוד הנהג בתוכו.

משהבחין אותו אדם באש האוחזת ברכב, ניגש לרכב יחד עם מחלצים אחרים שזהותם אינה ידועה, ובעוד האלימות כלפי הנהג נמשכת, חילץ אותו מן הרכב, הגן עליו בגופו מפני ההמון, הכניס אותו לרכבו שעמד בסמוך, ונמלט מהמקום.

כתוצאה מהמעשים נחבל הנהג בגופו והרכב נשרף כליל.

התיק נחקר על ידי משטרת ישראל ושירות ביטחון כללי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות