חרדי בקנדה תובע 1.25 מיליון דולר ממשרד החינוך: “לא למדתי ליבה”

יוחנן לוין, בוגר מערכות החינוך החרדי במחוז קוויבק שבקנדה, תובע את משרד החינוך: לא ווידא כי במוסדות החינוך בהם למד, הקפידו על מקצועות הליבה - ובכך "לא הכשירו אותו לחיים"
אליעזר היון
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 13:00

בקנדה זה כבר קורה: צעיר חרדי, בוגר בתי הספר היהודים בקוויבק שבקנדה תובע 1.25 מיליון דולר מרשויות המדינה, שלטענתו לא אכפו לימודי מקצועות ליבה בבתי הספר היהודים, ובכך “לא הכשירו אותו לחיים”.

בקוויבק, הפרובינציה הגדולה בקנדה, קיים חוק כי כל מוסדות החינוך מחויבים להקנות לתלמידיהם חינוך כללי, הכולל לימודי מדעים, חשבון ועוד.

בעקבות החוק, ביקשו הרשויות הקנדיות במהלך השנים האחרונות לסגור את ישיבת ‘תורת משה’ הפועלת במקום, מאחר שלימודי החול בה מתמצים ב-6 שעות שבועיות – הרבה פחות מן הנדרש על פי התקנון. אך כפי שדווח בחרדים 10, באופן מפתיע, הודיעה האקדמיה לחינוך, הפועלת כשלוחה של משרד החינוך, כי הם מקבלים את בקשת הישיבה, להותיר את המצב על כנו. זאת בתנאי שההורים יבטיחו להשלים את שעות החינוך הכללי מחוץ לשעות הלימודים.

כעת חוזרת סוגיית בתי הספר היהודיים ולימודי הליבה לכותרות, לאחר שיהודי בשם יוחנן לוין, בן 37, בוגר מערכת החינוך החרדית המקומית, תובע את משרד החינוך על כישלונו לוודא כי בבתי הספר בהם למד ילמדו מקצועות ליבה. בראיונות לכלי התקשורת המקומיים אמר לוין כי בתי הספר היהודיים העניקו לו ידע שהתמצה ב’יהדות’, ובהבנת השפה הארמית, ובכך לא הכשירו אותו לחיים המודרניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות