שתף קטע נבחר

יו"ר המשביר לצרכן תרוויח 3,800 ש' בחודש

דבורה יצחקי, יו"ר ועד העובדים לשעבר בת ה-67, תכהן כיו"ר החברה בשכר מינימום. הבעלים רמי שביט: "זה תפקיד טקסי"

יש עתיד לעובדי המשביר לצרכן: יו"ר ועד העובדים הוותיקה של הרשת, דבורה יצחקי (67) מונתה ליו"ר החדש של המשביר לצרכן. יצחקי, שעברה את גיל הפנסיה, מונתה לתפקיד על ידי מנכ"ל הרשת, רמי שביט, ששימש עד כה גם בתפקיד היו"ר.

 

 

ההבדל הקטן בינה לבין יו"ר אחר הוא שיצחקי, שעברה את גיל הפנסיה, תקבל שכר התואם את שכר המינימום במשק (3,800 שקל לחודש). בכך תהיה יצחקי היו"ר היחיד שמקבל שכר מינימום. היא תוכל לשמור את האופציות שניתנו לה בעבר במסגרת תוכנית למנהלים של המשביר, אך האופציות עדיין מחוץ לכסף (מחיר המימוש הוא מתחת למחיר המניה). במקביל, תתפטר יצחקי מתפקידה כיו"ר ועד העובדים.

 

יצחקי החלה את דרכה במשביר לפני 50 שנה, ושימשה כמזכירת המנכ"ל הראשון. לאחר מכן הייתה קניינית ברשת ולאחרונה נציבת תלונות הציבור. במשך כל השנים היא שימשה גם כיו"ר הוועד. ליצחקי אין השכלה גבוהה אבל בקורות החיים שלה יש קורס לדירקטורים והיא שימשה דירקטורית ברעות - קרן פנסיה של עובדי הסתדרות שעובדי המשביר חברים בה.

 

"זה יותר תפקיד טקסי," אמר רמי שביט על המינוי החריג. "כאשר העובדים היו צריכים להכריע בין מכירת המשביר לי או לסולי סאקל, העובדים - ודבורה בראשם - בחרו בי. היא לא השביתה את המשביר ליום אחד, והתעקשה שיתנהל כעסק חי גם כשהיה קל להתפתות לשביתה".

 

לדבריה של יצחקי, "המשביר הוא ביתי השני. אני רואה עצמי כשירה לתפקיד, אני מכירה את המשביר שנים, את כוח האדם שלו, את תחום הסחר".

 

במקביל, המשביר לצרכן פירסם את הדו"ח הכספי שלו לרבעון הראשון של 2009. מהדו"חות עולה כי ההרפתקה של רכישת רשת ג'אמפ ואירית עלתה למשביר במחיקה כוללת של 27 מיליון שקל, מתוכם מחקה ברבעון הנוכחי 8.6 מיליון שקל בגין הפחתת מוניטין של אירית וגאמפ. מחיקה זו העבירה את המשביר להפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון - לעומת רווח של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

הכתבה המלאה מתפרסמת היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רמי שביט יו"ר המשביר לצרכן
מומלצים