ברי גלעד הוא בחור בריא שעוסק בפעילות ספורט באופן קבוע. גלעד תכנן להשתתף השנה במרתון תל אביב, כפי שהוא עושה בכל שנה. בניגוד לשנים קודמות, השנה הוא התבקש להביא אישור רפואי המעיד על כשירותו להשתתף בריצה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כשהגיע גלעד לרופאת המשפחה שלו חיכתה לו הפתעה, כשגילה שעליו לעבור בדיקה ארגומטרית - בדיקה שבוחנת את תפקודי הלב במאמץ, ובמסגרתה צריך הנבדק לרוץ על הליכון במשך 20 דקות לצורך ניטור פעילות הלב.

עלותה המסובסדת של הבדיקה למבוטחי קופת החולים מכבי עומדת על 250 שקלים, שמתווספים לעלות ההשתתפות במרתון העומדת על סך של 250 שקלים במרוץ המכונה "עממי".

הדרישה החדשה, שלא הייתה הכרחית בעבר, נובעת ממותו של אחד המשתתפים במרתון תל אביב שהתקיים אשתקד. נוכח האסון הזה ניתן להבין את הדרישה לבדיקה היקרה, אך קולות רבים טוענים כי מדובר בדרישה מוגזמת, בעיקר כשמדובר באנשים צעירים ובריאים.

חשוב להדגיש כי לא מדובר רק בקופת החולים מכבי. בקופת חולים מאוחדת טוענים שלא בכל המקרים תידרש הבדיקה היקרה אך במידה ותידרש, גם אצלם המחיר עומד על 250 שקלים. בלאומית עולה הבדיקה 92 שקלים ובכללית 50 שקלים.

"יש הרבה אנשים כמוני שנרשמו למרתון, שילמו 250 שקלים, והיום כשניגשו לרופא הם הבינו שהם צריכים לשלם עוד 250 שקלים. זה לא הגיוני שאדם שרוצה לרוץ מרתון צריך לעשות את הבדיקה המטורפת הזו", הסביר גלעד. בקופות החולים הסבירו כי בריאות הרצים היא מעל לכל וכי הבדיקה היקרה אינה כלולה בסל כאשר הסיבה היא השתתפות במרתון.