שתף קטע נבחר

"מקווים שהרעב יעזור לנו לבצע מהפך"

למרות הניצחון על נס ציונה (78:88) והמאזן המושלם בליגת העל, בהפועל ירושלים מסתכלים בדאגה לקראת המפגש ביום רביעי הקרוב מול פרטיזן בלגרד, בו הפסד יסגור סופית את סיכויי ההעפלה לשלב הבא ביורוקאפ. דני פרנקו: "אין לנו זרים עם ניסיון מוכח ביורוליג וביורוקאפ". יותם הלפרין: "משחק של להיות או לחדול"

הפועל ירושלים ממשיכה להציג עליונות בליגה הישראלית, אחרי שניצחה אמש (א') 78:88 את עירוני נס ציונה ועלתה למאזן 0:9.

 

6 שחקנים של דני פרנקו סיימו את המשחק בספרות כפולות, יותם הלפרין הצליח להתאושש אחרי 2 משחקים לא טובים ביורוקאפ, בר טימור עלה לשחק ונתן דקות טובות, טוני גפני הראה שנית שיש לו מה לתת אחרי שהצטיין במשחק האחרון מול מכבי ראשון, וברייסי רייט דאג לשמור על יתרון קבוצתו במהלך הרבע האחרון. פופס מנסה בונסו ערך לראשונה בכורה בליגה וסיים את הערב עם 2 נקודות ו-3 ריבאונדים ב-12 דקות.

 

אבל זה לא מספיק, הירושלמים אמנם פתחו את השבוע עם הניצחון, אבל יצטרכו גם לסיים אותו באותה הצורה כדי להוכיח שהם לא טובים רק בליגה הישראלית אלא גם ביורוקאפ, כשיצטרכו לנצח את פרטיזן בלגרד בחוץ כדי לשמור על הסיכוי הקלוש לעלות אל שלב 32 האחרונות כשהם נמצאים במאזן 1:6.

 

בסוף המשחק ערכה הפועל ירושלים מסיבת עיתונאים חגיגית בחדר ה-VIP בארנה עם הנהלת הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים לכבוד הצטרפותו של הספונסר הראשי ״בנק יהב״, שם אמר דני פרנקו: "הניצחון היה חשוב לנו מאוד, אני לא אשקר, היה קצת מלחיץ כי היינו צריכים לקבל החלטה לא קלה ולנסות לשתף את פופס כבר היום והוא נראה הרבה יותר טוב ביום יום.

 

אמנם זה לא בא לידי ביטוי במשחק אבל גם היה עליו לא מעט לחץ, הוא גם אמר שעבורו להיכנס לקבוצה שהיא ב-0:8 בליגה ומנצחת, מחוברת ומתואמת. יותר קל להיכנס דרך המשחקים ביורוקאפ כי שם יש מה להרוויח".

 

גיא הראל בהצגת הספונסר החדש של המועדון (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
גיא הראל בהצגת הספונסר החדש של המועדון(צילום: אוהד צויגנברג)

 

פרנקו הוסיף: "אני שמח שבסופו של דבר חוץ מכמה דקות מבורדקות בהתחלה, פתחנו הפרש שהצלחנו לשמור עליו כמעט לכל אורכו של המשחק, צריך לקחת את הביטחון הזה שגם היום בדקות היותר קשות לקחנו זריקות מבחוץ, קלענו 11 שלשות וזה כל מה שקעלנו בכל מפעל היורוקאפ עד היום. צריך לבוא ולנסות לנצח את המשחק הבא ביום רביעי כי מבחינתנו זה משחק של להיות או לא להיות".

 

על היורוקאפ אמר פרנקו: "אנחנו קבוצה שעדיין צריכה להוכיח שהיא שווה עוד שלב ביורוקאפ. סה״כ השנה בנינו פה איזשהו צוות שחקנים שלא בדיוק שחקני יורוליג או שחקנים מוכחים ביורוקאפ, אלא רצינו להביא זרים שיהיו יותר רעבים וירצו להצליח ולהגיע למקומות שהם עוד לא היו בהם בעבר. אנחנו מקווים שהרעב הזה במה שעוד נשאר מהמשחקים יעזור לנו לעשות איזשהו מהפך של הרגע האחרון ולהשתחל הלאה״

 

יכול להיות שזאת הייתה טעות להביא דווקא את השחקנים האלה?

״לא טעות, יש עניין של מה שאפשר ומה שאי אפשר, לא נשכח שזו השנה השנייה שהקבוצה הזו נמצאת במפעל הזה בהרכב הנוכחי שלה, שנה שעברה כל המבנה של היורוקאפ היה שונה לחלוטין, אי אפשר לעשות השוואות בין שנה אחת לאחרת ובדיעבד יש לנו כמה מגבלות ביורוקאפ שהכאיבו לנו באופן סיסטמטי, את עניין הקליעה משלוש ועניין הריבאונד אנחנו נצטרך להוציא ממה שיש לנו באופן יותר טוב ואולי בקטע הזה פופס יוכל לעזור לנו".

 

יותם הלפרין: "שיחקנו נגד קבוצה טובה, יציבה שמשחקת כדורסל מדויק. לא היה משחק קל, ראינו את זה מתי שכל פעם שעלינו להפרש הם הצליחו לחזור. אני שמח שהצלחנו לנצח כי זה חשוב להמשיך את הרצף ניצחונות. מדובר בקבוצות יותר טובות, אגרסיביות שבאות עם מעל 6 זרים שמרימים את הרמה של המשחק, דברים לא הולכים כרגע טוב ביורוקאפ, כמו שהתכוננו עד היום אנחנו נתכונן למשחק ביום רביעי, יהיה משחק סופר קשה כי גם מבחינתם זה להיות או לחדול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
הפועל ירושלים
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים