שתף קטע נבחר

תשובה ימשוך דיבידנד של 92 מיליון שקל

קבוצת דלק הרוויחה ברבעון השלישי 150 מיליון שקל, כפול מהתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-5 מיליארד דולר, בדומה לרבעון המקביל. על רקע התוצאות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של כל סכום הרווח, 150 מיליון שקל. חלקו של תשובה יעמוד על 92 מיליון שקל

קבוצת דלק, קונצרן החברות של יצחק תשובה הנסחרת בת"א בשווי של 15.2 מיליארד שקל, דיווחה הבוקר (ה') על הכפלה של הרווח הנקי לרבעון השלישי של 2014 לסכום של 150 מיליון שקל לבעלי המניות בהשוואה לרבעון המקביל.

 

>> גם אתם יכולים להשקיע בקלות - הערוץ שלכם לעולם שוק ההון

 

דלק הצליחה להכפיל את הרווח הנקי שלה למרות שרמת ההכנסות שלה נותרה זהה, בסכום של 5 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל. הזינוק ברווח הנקי נרשם בעיקר הודות לירידה בהפסדי ההון שרשמה דלק על המימושים שלה ברבעון השלישי של 2014 אל מול הרבעון המקביל.

יצחק תשובה בדיון בוועדת הכלכלה (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
יצחק תשובה בדיון בוועדת הכלכלה(צילום: גיל יוחנן)
 

במהלך הרבעון השלישי השלימה דלק את מכירת חלקה בחברת דלק אירופה, חברת הביטוח ריפבליק, חברת תחנות הדרכים רודשף וברק קפיטל בסכום כולל של כ- 2.85 מיליארד שקל. בגין המכירות נרשם לקבוצה הפסד הון של 46 מיליון שקל בלבד, לעומת הפסד הון של 127 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל. השלמת העסקאות הניבה לקבוצה תזרים מזומנים של כ-1.8 מיליארד שקל. בקופת הקבוצה מזומנים ומסגרות אשראי לא מנוצלים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל.

 

על רקע התוצאות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של כל סכום הרווח, 150 מיליון שקל, לבעלי המניות. חלקו של תשובה בדיבידנד יעמוד על 92 מיליון שקל, בהתאם לחלקו היחסי (61.77% מהמניות)

 

מנכ"ל קבוצת דלק , אסי ברטפלד, אמר הבוקר כי "ברבעונים הקרובים נמשיך באסטרטגיית המיקוד של הקבוצה בתחום האנרגיה וחיפושי הנפט בדגש על קידום תוכניות הפיתוח של מאגר לוויתן, וזיהוי הזדמנויות חדשות בתחומים אלה. אנו ממשיכים לקדם את רישום מניות הקבוצה למסחר בבורסה הראשית בלונדון והנפקת מניותיה שם. מהלך זה יאפשר חשיפה גדולה לפעילות האנרגיה של הקבוצה לקהל משקיעים בינלאומי גדול ומגוון, אשר יביא להפיכת הקבוצה לחברת אנרגיה בינלאומית מובילה".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
יצחק תשובה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים