הגראי”ל: מה שקרה לנו נורא ואיום • הגר”ח: לכבד רבנים

אלפים השתתפו בעצרת מספד בבית הכנסת 'בני תורה' בהר נוף, במלאות שבעה לטבח של ארבעת הקדושים הי"ד • הגראי"ל שטיינמן בסרטון מיוחד: "זה נורא ואיום מה שקרה לנו. כל אחד צריך להתחזק וללמוד מזה כמה שיותר בתורה ויראת שמיים"
ג' כסלו התשע"ה / 25.11.2014 21:46

אלפים מתושבי ירושלים השתתפו ביום שלישי בערב בעצרת זיכרון שהתקיימה בהיכל בית הכנסת של קהילת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף, במלאות שבעה לטבח בו נרצחו ארבעה מתפללים מתושבי השכונה הי”ד.

בעצרת היו אמורים להשתתף הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי, אך מפאת מזג האוויר, נבצר מהם להגיע – והם העבירו את המסרים בדרכים חלופיות: הגר”ח שיגר מכתב, ואילו דברי ההספד של הגראי”ל שהוקלטו בביתו שברחוב חזון איש 5 בבני ברק, הוקרנו בווידאו בפני המתכנסים.

 “כתוב בפסוק וגם דם נקי שפך מנשה הרבה מאד עד אשר מלא את ירושלם פה לפה לבד מחטאתו אשר החטיא את יהודה לעשות הרע בעיני ד'”, פתח ראש הישיבה, כשהוא מקריא מן הספר הפתוח לפניו.

והמשיך: “רואים בזה שאם צדיק אחד נחסר – זה חורבן לעולם. לדאבוננו, לפי דורינו – אנו לא יכולים להידמות לדור של ישעיהו הנביא – אבל לפי דורינו זה על אחד כמה וכמה שרואים בזה חורבן העולם.

אנשים שנהרגו עם טלית ותפילין בתוך התפילה, הרי לפי הדור שלנו זה נורא ואיום – מה שקרה לנו. וכל אחד צריך להתחזק וללמוד מזה להתחזק כמה שיותר בתורה ויראת שמיים, והקב”ה יעזור שלא יוסיפו לדאבה עוד”.

הגר”ח קנייבסקי שיגר בידי מ”מ ראש העיר בני ברק ומזכיר מועצת גדולי התורה אברהם רובינשטיין מכתב חיזוק:

“נבצר ממני להגיע לעצרת חיזוק והתעוררות, בעקבות האסון הנורא ומזעזע כל לב, בבית הכנסת בני תורה, בראשות הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין שליט”א, שבאו אויבים באמצע תפילת שמונה עשרה והרגו ללא חמלה רחמנא ליצלן”.

הגר”ח ציטט את הגמרא בשבת: “‘אמר רבי יוסי, יהא חלקי ממתי בדרך מצווה’. אולי זה בא לעורר אותנו שעלינו להתחזק בכבוד בית המדרש ולא לדבר בו רק דברים הנצרכים מאוד, וכל שכן ועל אחת כמה וכמה לא לדבר לשון הרע וביזיון תלמידי חכמים. וה’ יאמר לצרותינו די”, מסיים הגר”ח.

בעצרת נשאו דברים: ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב”מ אזרחי, ראש ישיבת זוועיהל הגר”מ זילבר, ראש ישיבת סלובדקא הגרמ”ה הירש, הגרא”י ברזל מראשי ישיבת מיר ברכפלד ורב הקהילה הגרי”מ רובין.

מכת הניחומים של הגר"ח קנייבסקי לקהילת בני תורה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות