החורף כבר כאן: כך תשמרי על הילדים מכוויות קור

תופעה שכיחה בתקופת החורף היא כוויית קור • ד"ר שמואל גור, מומחה ברופאת ילדים ויועץ למותג 'בפנטן פלוס', מספר כיצד להתמודד עם תופעת כווית הקור ואיך להימנע ממנה
תמי גיל
ג' כסלו התשע"ה / 25.11.2014 19:30

כמו בכל שנה, בעונת החורף הטמפרטורות צונחות משמעותית, הרוח מתחזקת, הקור חודר עמוק לעצמות ואנו מרגישים חסרי אונים מול הקור המתגבר.

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר המתרחשות בעת עונת החורף והשינויים במזג האוויר, הן כוויות הקור.

כווית הקור היא למעשה פגיעה ברקמות הגוף המתבטאת בצלקת ובנמק, הנובעת מחשיפה לקור קיצוני. בארצנו הקטנה אנו לא מתמודדים עם קור שיורד מתחת ל-0 מעלות, אך במדינה חמימה כמו שלנו, גם צניחת טמפרטורות לכמה מעלות בודדות יכולה להוביל לכוויות קור קלות.

האיברים הבולטים ביותר אשר חשופים לכוויות קור, הם אותם איברים שלרוב לא מוסתרים מתחת לבגדים, כמו: האף, האוזניים והאצבעות. בטמפרטורה נמוכה מ-15 מעלות (מה שלמזלנו איננו חווים בארץ), נוצרים כלי דם הקרובים לעור, במטרה לשמור על חוף גוף כללי.

התסמינים הבולטים של כוויות קור הם: איבוד הצבע של העור המלווה בתחושת שריפה או עקצוץ של העור, אי תחושה או כאב עז. כוויות קור קלות מתבטאות לרוב באודם על היד, עקצוצים קלים ולעיתים אי תחושה מקומית וחוסר נעימות באופן כללי.

“במידה וכווית הקור רצינית ודורשת עזרה רפואית, יש להרחיק את האדם מהקור לאיזור חם, לעטוף את האזור הנגוע בתחבושות ובגדים ולהחיש את הנפגע לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. פגיעות כאלה מתרחשות לרוב בתנאי מזג אוויר קיצוניים.” מציין ד”ר שמואל גור, רופא ילדים ויועץ למותג ‘בפנטן פלוס’.

 “בעונת החורף בישראל  אנו נתקלים לרוב באנשים הסובלים מכוויות קור קלות המתבטאות בעיקר באודם על היד וחתכים קלים. לאותם אנשים אני ממליץ לחמם את האיזור ואף למרוח משחה כדוגמאת ‘בפנטן פלוס’ היעילה לחיטוי חתכים וכוויות קלות, מרגיעה את המקום ועוזרת לריפוי החתכים והאודם.

“את הילדים, שאף רגישים יותר לקור, יש להקפיד לכסות היטב ובמידה ובכל זאת נוצרה כווית קור, לטפל במיידי על מנת להקל עליהם ולמנוע את החמרת המצב.”

בפנטן פלוס

החורף הישראלי אומנם קר, אך במדינות אחרות עונת החורף היא קרה אף יותר. לאותם אנשים הנוסעים לטיולי סקי, טראקים ביערות, טיפוס הרים באזורים קפואים וכו’, ממליץ ד”ר גור להיות מודעים לסיכונים הנלווים לאותם טיולים. סיכונים כמו: קור קיצוני, רטיבות, רוחות חזקות, זרימת דם מוגבלת (היכולה להיגרם מבגדים או נעליים לוחצים), תנוחה לא נוחה, עייפות ועוד, יכולים להוביל לכוויות קור רציניות.

על מנת למנוע את אותם סיכונים יש להיערך בצורה מתאימה לטיולים ומצבי קור קיצוניים, בעזרת בגדים מתאימים והגנה על איזורים רגישים (כמו למשל: כפפות לידיים, מחממי אוזניים, כמה שכבות של גרביים וכו’).

בעזרת שימוש בציוד המתאים ניתן להימנע מאותן כוויות קור ולהמשיך להינות מהטיול הקר. ובארצנו הקטנה ישראל- מעיל, כפפות, גרביים, מגפיים וכובע צמר מחממים, יעשו את העבודה נאמנה וישמרו על כולנו חמימים ומוגנים מכוויות הקור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד עצה
    08/12/2014 18:53
    ירושלמית
  1. מה עושים כשבחוץ יורד שלג, אתה חי בדירה שכורה שאינה אטומה והקור נכנס מכל פינה, ואז , כשאתה חושב שכלו כל הקיצין – יש הפסקת חשמל!!!
    והיא נמשכת מס’ ימים! ויש ילדים קטנים בבית ותינוק!!!
    מצמידים את התינוק ב”עור לעור” למישהוא מבוגר כדי שלא יקפא למוות, מבשלים (אם יש גז) מרק ענק! ומקפיצים את הילדים בכל צורות של קפיצה/ ריצה אפשריים, נותנים להם לישון בזוגות במיטות!
    כך דואגים שלא נקפא למוות (בערך…)!!!