הרבי מתולדות מאברהם יצחק עבר השתלת קוצב לב • תפילות לרפואתו

שמחה בתולדות אברהם יצחק: האדמו"ר עבר ניתוח להשתלת קוצב לב בבית החולים מיימונדיס בברוקלין - ומתאושש בחדרו • הרופאים: יש להמתין כמה שעות בכדי לדעת אם הקוצב נקלט • במהלך היום נערכו תפילות רבים לרפואתו
אלי שוורץ
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 19:02

לקיים בנו חכמי ישראל: הסתיים בשלום הניתוח להשתלת קוצב לב בגופו של האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, בבית החולים מיימונדיס בברוקלין.

האדמו”ר שוהה בחדרו ומתאושש מהניתוח. לדברי החסידים, הרופאים שבעי רצון מהניתוח, אך מציינים כי יש להמתין כמה שעות בכדי לדעת האם הקוצב אכן נקלט כראוי.

במהלך היום התקיימו מעמדי תפילה רבים לרפואת האדמו”ר, בכל בתי המדרש של החסידות. מניין מיוחד יצא מירושלים למירון להתפלל בקבר הרשב”י; מניין נוסף עלה אל ציוני מייסדי החסידות – ‘השומר אמונים’ ו’הדברי אמונה’ בהר הזיתים. בבני ברק עלו להתפלל על קברו של האמרי חיים מויז’ניץ, שהאדמו”ר  נחשב לאחד מגדולי תלמידיו.

תפילה נוספת התקיימה בלונדון בציונו של הרה”ק רבי יהודה הורביץ מדז’יקוב, שהאדמו”ר היה תלמידו הקרוב.

האדמו”ר, השוהה בימים אלו בארה”ב במסע גיוס כספים למוסדותיו, התמוטט במהלך הטיש בליל שבת, באמצע שירת הזמר ‘כל מקדש’. אחרי אכילת הדגים, הבחינו הגבאים כי האדמו”ר חש ברע, וביקשו ממנו לצאת לחדר צדדי לבדיקות. בתחילה סירב האדמו”ר, אך כאשר לאחר כמה דקות המצב החמיר, הבחינו מתנדבי ‘הצלה’ כי פעימות הלב אינן תקינות. למקום הוזעק רופא יהודי מפלטבוש שקבע על פי בדיקה שערך והמסמכים הרפואיים שהובאו לפניו, כי יש לפנות את האדמו”ר לבית חולים, כדי לעבור בדחיפות השתלת קוצב לב.

לאחר סדרת בדיקות בבית החולים ‘מיימונדיס’, הממוקם בשכונה, החליטו הרופאים כי על האדמו”ר לעבור ניתוח להשתלת קוצב לב. האדמו”ר המשיך בטיש עם כמה מחסידיו, בחדר מיוחד שהוקצה עבורו. אל האדמו”ר התלווה הרה”צ רבי אלעזר הגר, בן האדמו”ר מויז’ניץ-מונסי, ששהה בטיש.

למרות מצבו, האדמו”ר לא ויתר על הנהגתו, ושורר עם המלווים עד 3:00 לפנות בוקר. בשבת בבוקר התפלל האדמו”ר תפילת שחרית בישיבה עם מניין, ואף ניהל סעודת שבת עם מניין.

על פי ההערכות כבר ביום שלישי יוכל האדמו”ר להשתחרר מבית החולים.

העתירו בתפילה לרפואת האדמו”ר שמואל יעקב בן יענטא. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות