הפצוע משחזר: הפלתי למחבל אקדח. השני אמר: ‘לך מפה’

הרב שמואל גולדשטיין, ראש חבורת ש"ס בישיבת מיר, שנפצע קשה בטבח, משחזר את רגעי האימה: "אחד המחבלים עשה סיבובים עם הגרזן ונתן מכות, אחד בגב, בראש ובאוזן, המחבל עם הגרזן היה עם הגב מולי ואז הפלתי אותו והאקדח נפל"
נחמן וייס
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 17:37

הטבח בבית הכנסת: הרב שמואל גולדשטיין, ראש חבורת ש”ס בישיבת מיר, שנפצע באורח קשה בטבח בבית הכנסת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף, התאושש מעט, וסיפר היום במסיבת עיתונאים על רגעי האימה.

אני הייתי בברכת ‘שים שלום’ ובדיוק שמענו יריות”, שיחזר הרב גולדשטיין. “כולם קפצו למטה. ואז היריות הפסיקו, ואחד המחבלים עשה סיבובים עם הגרזן הזה, ונתן מכות, נתן לי שלוש מכות אחד בגב, אחד בראש שלי ובאוזן. הוא עשה עוד סיבוב, וראיתי שלמחבל השני האקדח שלו נתקע, אז לא פחדתי ממנו.

“המחבל השני עם הגרזן היה עם הגב מולי, ואז אני באתי אליו והפלתי אותו, ונפל ממנו האקדח והגרזן. אנשים חשבו שהיה רק אקדח אחד אבל גם לו היה אקדח “, העיד.

“בא אלי המחבל השני, זה נס עצום”, סיפר הרב גולדשטיין בהתרגשות. “אמר לי ‘לך מפה’ ואני הקשבתי לו ויצאתי החוצה, ובחור אחד שהציל את החיים שלי נתן לי את החולצה שלו ועטף אותי כמו בתחבושת וזה עצר קצת את הדם נכנסתי לאמבולנס ושמעתי כמה היריות. שתי דקות אחרי שהפלתי אותו הם חיסלו אותם”

בנו של הרב גולדשטיין, מרדכי בן ה-12, הצליח לזחול מבלי שהמחבלים יבחינו בו, ונמלט אל ביתו. “כל הזמן חשבתי, מיד שהגעתי לאמבולנס שאלתי, הוא היה איתי בכל התפילה. בהתחלה אמרו לי ששמעו שבן 12 הצליח לברוח. שאלתי עוד פעם ועוד פעם עד שאמרו לי שבאמת הוא הצליח לברוח”.

הוא סיפר על המפגש ביניהם: “כן הוא בא אלי והוא נראה בסדר, דיברנו עם אנשי חינוך מה להסביר לו שהוא יהיה בסדר”.

המסר של הרב גולדשטיין: “אם  רוצים שה’ ישמור עלינו, יש פסוק בתהילים “אם ה’ לא ישמור עיר שווא שקד שומר”, אם רוצים שה’ ישמור עלינו צריכים לשמור שבת, זה אני אומר דבר אחד, כדוגמה”.

כשנשאל אם יחזור להתפלל בבית הכנסת שבו אירע הטבח אמר: “כשהייתי בטיפול נמרץ פתחתי את העיניים וחשבתי שזה  חלום רע. עכשיו אני עושה תענית חלום, ואני צריך לחשוב אם ללכת לבית כנסת, אני אני לא יודע אם ללכת לבית כנסת שבו היה לי חלום רע”.

הוא הוסיף: “אחרי זה ראיתי את צוות הבית החולים שבאו אלי, כשרציתי להוריד את הציוד הרפואי, כי חשבתי שאני עדיין בחלום, אז הוא שאל מה אתה עושה. ואמרתי לו תקבל עליך לשמור שבת, והוא אמר בסדר, וקבעתי אתו לדבר אתו ביום שישי, אני מקווה שהשפעתי עליו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות