האגודה לזכויות האזרח נגד פיטורי נהגים ערבים: “גזענות מסוכנת”

האגודה לזכויות האזרח שיגרה היום מכתב ליוסי דייטש ויצחק פינדרוס, בו הם תוקפים את דרישתם לפטר את נהגי האוטובוסים הערבים השובתים: "ראוי היה כי תדרשו לחזק את בטחונם" • פינדרוס: "בושה שמגנים על מעלילי עלילות דם"
נחמן וייס
א' כסלו התשע"ה / 23.11.2014 17:06

שביתת נהגי האוטובוסים הערבים, השובתים מאז קראו תנועות וארגונים פלסטינים לשביתה כללית בעקבות מותו של נהג האוטובוס יוסף ראמוני – ממשיכה לעורר סערה.

אחרי שבשבוע שעבר שיגרו מ”מ וסגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש וחבר המועצה יצחק פינדרוס מכתב ליו”ר מזכירות אגד אבי פרידמן, בו דרשו לפטר את הנהגים השובתים, היום שיגרה האגודה לזכיות האזרח, מכתב לדייטש ופינדרוס, ותקפה אותם בחריפות.

“מדובר בהתבטאות גזענית לשמה”, טוענים באגודה. “שמסמנת את כלל נהגי האוטובוס הערבים בירושלים כאיום ביטחוני בשל השתייכותם הלאומית בלבד, מדובר במאות נהגים המשרתים נאמנה מידי יום את הציבור הירושלמי כולו, וסימונם כטרוריסטים בפוטנציה, מהווה צעד מסוכן, העלול חלילה להתפרש כהתרת דמם”.

באגודה מוסיפים: “בחודשים האחרונים נתקלו נהגי אוטובוסים ומוניות ערבים, בירושלים, בתקיפות אלימות חוזרות ונשנות כלפיהם עד כדי פציעתם של נהגים רבים, וזאת רק בשל היותם ערבים.

נוכח ריבוי מקרה האלימות כלפי ערבים בחודשים האחרונים, ראוי היה כי פנייתכם כחברי מועצת העירייה לחברת אגד תעסוק דווקא בדרישה לחיזוק ביטחונם של הנהגים  אל מול האיומים כלפיהם, ולא בסימונם כאויבים מסוכנים, דבר שעלול חלילה להפכם למטרה לאלימות ופעולות נקם.

בתקופה הסוערת שבה נתונה ירושלים לאחרונה, התבטאויות מהסוגד זה רק מוסיפות לתסיסה בקרב הציבור ולחיזוק תפיסות גזעניות מסוכנות. ראוי היה כי חברי מועצת העירייה יעסקו כעת בהרגעת הרוחות ויביעו פומבית את התנגדותם לפגיעה באנשים חפים משפע ללא קשר למוצאם או לדתם”.

“על כן נבקשכם לחזור בכם מיידית מפנייתכם לחברת אגד”, מסיימים כותבי המכתב.

פינדרוס מסר בתגובה לחרדים10: “בושה שאנשים האלה במקום להגן על חפים מפשע הם מגנים על המסיתים האחראים לעלילת הדם של שנת 2014. אני מפנה את הנאורים האלה שילמדו על עלילות הדם באירופה על משפט דרייפס ותוצאותיה”.

wpid-img-20141123-wa0045.jpg

wpid-img-20141123-wa0044.jpg

כזכור, בעקבות מותו של נהג האוטובוס הערבי יוסף ראמוני, קראו תנועות וארגונים פלסטינים לשביתה כללית של נהגי אוטובוס – ונהגים בחברות ‘אגד’ ו’קווים’ נענו לקריאה. מאות  נהגים ערבים אינם מופיעים לעבודה, מזה שלושה ימים, והם גורמים לשיבושים כבדים בתחבורה הציבורית.

ראמוני נמצא תלוי באוטובוס בחניון חברת אגד בהר חוצבים, ובני משפחתו טענו כי נרצח על ידי מתנחלים. המשטרה שלחה את גופתו לניתוח במכון לרפואה משפטית, שם הוא נותח בנוכחות פתולוג פלסטיני שמינתה המשפחה. הניתוח קבע כי אין כל חשד לפלילים.

ההזדהות של הנהגים הערבים עם ההסתה המופרכת של ‘רצח’, גוררת חשש בקרב תושבים בעיר, כי אחד הנהגים הערבים יחליט חלילה לעשות מעשה.

כאמור דייטש ופינדרוס פנו לאגד, בדרישה  “להוציא מיידית מכתבי פיטורים לאותם נהגים שיסרבו לשוב לעבודתם לאלתר, ובכך תוכיח לציבור כולו כי חברת אגד אינה נכנעת לטרור שמקורו בהסתה ובשקרים”.

הם הוסיפו: “אותם נהגים בחרו להאמין לדברי ההסתה החמורה שמשמיעים גורמי טרור רצחניים, לפיהם יהודים רצחו את נהג האוטובוס”.

לדבריהם, “מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם, ואם הנושא לא יטופל מידית לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו ולומר ידנו לא שפכו את הדם הזה. אנו רואים בחברת אגד, אחראית ישירה לטיפול במחדל, ומצפים ממנה לפעול במהירות וביעילות להגנת לקוחותיה”, קובעים חברי המועצה.

דייטש ופינדרוס טוענים: “הפיגוע הבא שעלול להתבצע על ידי אדם היושב היום בבית ומוסת על ידי גורמי טרור כבר רשום על הקיר באותיות של דם. אוזלת היד של חברת אגד וההתעלמות המתמשכת מהסכנה היא בבחינת הזדהות עם הטרור”.

תגובת דובר אגד רן רטנר: “הנהלת אגד רואה בחומרה רבה את ההיעדרות המאורגנת של נהגים והיא קוראת להם באמצעות ועד העובדים הארצי לשוב לעבודה לאלתר.

אגד עדכן את משרד התחבורה בצעדים החד צדדיים בהם נקטו העובדים ובהשפעה של מהלך זה על שירות התחבורה הציבורית לתושבי ירושלים, והוא פועל בעניין זה בתיאום מלא עם משרד התחבורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות