מדהים: במקום קישוטים הגיעו זיקוקים, חרבות וסכיני קומנדו • צפו

בפעילות ימ"ר ירושלים ומכס אשדוד נתפסו שתי מכולות שהכילו משלוח ענק של זיקוקים ונשק קר עבור המהומות: 18,000 זיקוקים, 5,200 סכיני קומנדו, 5,500 שוקרים, 1000 חרבות ומאות אלפי נפצים עוצמתיים
כ"ז חשון התשע"ה / 20.11.2014 15:32

גל טרור: נתפס משלוח ענק של זיקוקים ונשק קר שערבים ניסו להבריח כדי ל’תדלק’ את ההתפרעויות במזרח ירושלים. המשלוח הגיע במסווה של קישוטים לחג המולד.

התפיסה התרחשה ביום רביעי בשבוע שעבר, במסגרת פעילות משותפת, של בלשי ימ”ר ירושלים, רשות המסים ומכס אשדוד, נגד הברחת זיקוקים.

המדובר הוא בשתי מכולות שהגיעו מסין, כשתכולתם המוצהרת היא קישוטים לחג המולד, שהיו מיועדים לערבי תושב בית חנינא.

ביום רביעי שעבר הגיעו שלושה ערבים תושבי הצפון, מצוידים ביפוי כוח, במטרה לשחרר את תכולת המכולות מהמכס, העמיסו שתי משאיות, והובילו אותן למחסן בעפולה. 

בלשי ימ”ר ירושלים תפסו את המכולות טרם פריקתן, עצרו את 3 החשודים שהגיעו לשחרר את המכולות וכן את בעל המחסן בעפולה ועובד נוסף במחסן. בתום חקירתם הוארך מעצרם של שניים מהם עד ליום רביעי, 26.11.14.

בנוסף עיכבו הבלשים והחוקרים את נהגי המשאיות וכ-12 פועלים שהמתינו לפריקת תכולת המכולות. המעוכבים נחקרו ושוחררו בתום חקירתם.

יום למחרת, הועברה תכולת המכולות למתקן משטרתי בעטרות, ושם החלו בפריקתן, כשהשוטרים נדהמים מהכמות העצומה של אמצעי הנשק.

18,000  זיקוקים בקוטר 20 מ”מ ואמל”ח קר, 5,200 סכיני קומנדו,  4,300  פנסים אשר באמצעות כפתור נסתר משמשים כשוקר חשמלי רב עוצמה,  5,500 שוקרים,  1000 חרבות ומאות אלפי נפצים עוצמתיים.

לדברי המשטרה, האמצעים שנתפסו ונחשפו מעידים על כוונות לפגיעה ממשית בכוחות הביטחון ואזרחים.

מנהל בית המכס בנמל אשדוד, מר רפי גבאי, שיבח את שיתוף הפעולה הפורה עם ימ”ר ירושלים: “היכולות הטכנולוגיות העומדות לרשותנו, לצד מגוון הפעילויות הסמויות שאנו מבצעים מאפשר לנו לאתר הברחות, גם כשהן מוסלקות בתחכום לכאורה”.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ’יקו) אדרי, שיבח את הכוחות ואמר: “מדובר באמצעים שכבר גרמו לפציעות בדרגות שונות של שוטרים ולוחמי מג”ב ותפיסתם היא צעד חשוב ומשמעותי בתקיפת הפרות הסדר ושמירה על ביטחון אזרחי ירושלים ומבקריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות