שתף קטע נבחר

קרית שמונה - כל הטעויות בדרך ללאומית

במהלך הפגרה הצהירו בקבוצה הצפונית שהעונה צפוייה להיות לא פחות טובה משעברה. אך סדרה של קבלת החלטות, בהן ההחתמות של מישל דיין ואלי כהן, סיבכו את הסיפור. סיכום עונה

"אני האשם הכי גדול בכך שהקבוצה ירדה לליגה לאומית". כך הודה אמש (ש') בעלי עירוני קרית שמונה, איזי שרצקי, לאחר ההפסד 2:1 למכבי פתח תקווה, שקבע כי הקבוצה תרד ללינה השנייה. שרצקי, הנחשב למושיע גדול בעיר הצפונית, ביצע מספר טעויות מאז סיום העונה שעברה, כאלו שהביאו בסופו של דובר, לירידתה של קבוצתו לליגה הלאומית לאחר שנתיים בליגת העל שכללו הופעה בגביע אופ"א.

 

מישל דיין מגיע

הטעות הראשונה של שרצקי, שלמרות דבריו אינו האשם היחיד בירידה, היתה צירופו של המאמן מישל דיין לקבוצה. שרצקי הודיע על מינוי של דיין, מאמן חסר ניסיון והישגים ברמות הגבוהות של ליגת העל, עוד בשלהי העונה הקודמת, לאחר שהבין כי המאמן המצליח, רן בן שמעון, לא מתכוון להמשיך בקבוצה לאור ההצעה הקוסמת שקיבל ממכבי תל אביב של אלכס שניידר.

 

לדיין היה המון זמן להתכונן אך בפועל, קשה לומר שהקבוצה הגיעה מוכנה לליגת העל. את העונה פתחה ק"ש עם זר אחד בלבד בסגל, חייר סספדס. רק בהמשך צורפו קאובינה אוגודה, מייקון דוס סאנטוס ויעוזה אבו בקרי שלא ממש תרמו ושוחררו מהקבוצה. בנוסף, העדיפו דיין ושרצקי לתת את המפתחות לשוער דני עמוס, הכשרוני אך חסר הניסיון, שספג שערים קריטיים רבים במהלך העונה.

 

במסיבת העיתונאים שלפני פתיחת העונה הכריז שרצקי כי העונה הנוכחית תהיה טובה יותר מקודמתה, בה סיימה הקבוצה שלו במקום השלישי, ושמישל דיין לא פחות טוב מרן בן שמעון. בפועל, המצב היה הפוך. במחזור ה-12 הובסה הקבוצה 3:0 על ידי הפועל פ"ת והידרדרה למקום העשירי בטבלה.


מישל דיין. הטעות הראשונה? (צילום: אלי אלגרט)

 

מישל דיין הלך, אלי כהן בדרך

עד אז רשם דיין שלושה ניצחונות בלבד בליגת העל. שרצקי, שאינו נחשב למפטר מאמנים סדרתי החליט לפטר את דיין מתפקידו. שוק המאמנים בארץ לא רווה במאמנים פנויים. במשך שני מחזורים הדריך את הקבוצה עוזר המאמן יצחק בוזורגי הוותיק, שתחת הדרכתו הצליחה הקבוצה להוציא שתי תוצאות תיקו 1:1 מול אשדוד, ובאותה תוצאה מול הפועל ת"א החזקה בבלומפילד.

 

שחקנים בקבוצה התבטאו בכלי התקשורת כי ירצו מאוד לראות את מאמנם לשעבר, בן שמעון שפוטר בינתיים ממכבי ת"א, חוזר לעמוד על הקווים. בן שמעון זכה להערכה רבה בקרב השחקנים שאמרו: "רק הוא יציל אותנו מהמצב הזה". שרצקי סירב בתוקף ומועמדותו של בן שמעון לא עמדה כלל על הפרק.


אלי כהן, ביחד עם שרצקי. הטעות השנייה? (צילום: עדי סרדס)

 

במהלך השבועיים האלה פנה שרצקי לפרדי דוד, ניר קלינגר וניצן שירזי שסירבו להצעותיו. לאחר מאמצים רבים הצליח לשכנע חברו הקרוב אלי כהן לקחת את המושכות. כבר בהתחלה נתגלע משבר אמון בין כהן לשחקניו. אחד השחקנים אמר לאחר ההפסד למכבי ת"א: "אנחנו נראים בושה, הגול של מכבי היה באוויר ולא נעשה שום חילוף בזמן. אין אצלנו משמעת, ושחקנים לא שמים על המאמן. אנחנו בטוחים שאם בן שמעון היה מגיע המצב היה נראה אחרת". מאזן האימים של כהן בקריה היה 6 נקודות מתוך 36 אפשריות שדרדרו את הקבוצה למקום האחרון.

 

ההפסד במחזור ה-26 להכח ר"ג, 1:0 בוינטר, הביא לפרידה בין הצדדים. שרצקי היה בארצות הברית, כהן הרים אליו טלפון והודיע כי הוא לוקח אחריות. שרצקי קיבל את התפטרותו של כהן, שהפך למאמן השני שהולך הביתה במהלך 2008/09.


רן בן שמעון. הפיתרון שהגיע מאוחר מדי? (צילום: אלי אלגרט)

 

אלי כהן הלך, והנה בא בן שמעון

לאור המצב הקשה, שרצקי הבין שאין ברירה ופנה לבן שמעון, זאת לבקשת שחקנים רבים בקבוצה. בן שמעון אמנם התקבל בכבוד מלכים, אבל כבר אז אמרו שחקנים כי המינוי אולי הגיע מאוחר מדי. המשחק הראשון לא בישר טובות לקראת ההמשך.

 

הקבוצה תחת הדרכתו של בן שמעון הפסידה 2:0 בביתה ליריבתה בתחתית בני סכנין. שבוע לאחר מכן הפסידו הקרית-שמונאים 2:1 למכבי חיפה בקרית אליעזר. שבוע לאחר מכן הפסידה הקבוצה 3:1 בבית להפועל ת"א ופער של 5 נקודות נפתח בינה לבין הכח שבמקום ה11.

 

את הניצחון הראשון רשם בן שמעון במשחק החוץ מול מכבי נתניה בקופסה - 1:3 מפתיע, ניצחון שנתן מעט אופטימיות. שבוע לאחר מכן ניצחה הקריה 0:2 את בית"ר ירושלים בביתה ונראה כי הקבוצה חזרה לעניינים, אולם שוב בעטה בדלי לאחר תוצאת תיקו 0:0 מול בני יהודה בחוץ ולאחריה ההפסד הביתי מול מכבי פ"ת במחזור האחרון, זה שהוריד את הקבוצה סופית.


אוהדי קרית שמונה. לא ממש היו שם בשביל הקבוצה (צילום: אביהו שפירא)

 

כאמור, לא רק שרצקי אשם במצב, כמובן מי שאשמים הם גם השחקנים ששיחקו על כר הדשא ולא עמדו בציפיות מהם. אי אפשר ולציין ולו שחקן אחד שהפגין העונה יכולת טובה לאורך זמן. בנוסף, אומרים בק"ש, גם לקהל היה חלק בכך שהקבוצה לא הצליחה להחלץ ממצבה הקשה.

 

שחקן בקבוצה אמר היום: "הקהל מיעט להגיע למשחקים ולא תמך בקבוצה. במיוחד אתמול, הגיע קהל יחסית גדול לאור העובדה שהכניסה היתה חופשית אך הקהל לא הטריף את השחקנים כמו שמתבקש במצב כזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איזי שרצקי
צילום: אביהו שפירא
מומלצים