“דם יהודי נשפך בטלית. אינתפיאדה שלישית כבר כאן” • התגובות

במערכת הפוליטית מגיבים בחריפות על הטבח בבית הכנסת בו נרצחו ארבעה מתפללים • בנט: "אבו מאזן, מגדולי הטרוריסטים שהצמיח העם הפלסטיני, נושא באחריות ישירה" • יו"ר הכנסת: "הם שוברים שיאים של שפלות ואכזריות"
שרי רוט
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 09:41

המערכת הפוליטית מגיבה לטבח הבוקר (שלישי) בשכונת הר נוף בירושלים, במהלכו נרצחו ארבעה מתפללים כשהם עטופים בטלית ותפילין.

השר נפתלי בנט מפנה אצבע מאשימה כלפי יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. “אבו מאזן, מגדולי הטרוריסטים שהצמיח העם הפלסטיני, נושא באחריות ישירה לדם יהודים שנשפך בטלית ותפילין. בזמן שאנחנו עסקנו בהזיות על תהליך מדיני, הכינו לנו הפלסטינים תשתית טרור והסתה השלובים זה בזה. גם קונספציית הבטונדות לא עוצרת את הטרור אלא מעודדת אותו. אבו מאזן הכריז מלחמה על ישראל ועלינו להתייחס לכך בהתאם”.

ניר ברקת: “ירושלים כואבת ומרכינה ראש ביום קשה זה. מתפללים נטבחו בבית תפילה במרכז ירושלים ברצח נורא באכזריותו. לא נעבור על כך לסדר היום. אני קורא לממשלת ישראל ולכוחות הבטחון להקצות את כל הכוחות והמשאבים הדרושים ועיריית ירושלים תסייע להם ככל הניתן. לא ניתן לטרור לנצח ועם כל הקושי של כולנו אני קורא לכולם להמשיך בשגרת חיינו ולגלות ערנות בכל מקום בעיר. אני מבטיח לתושבי ירושלים שנמשיך להילחם במלא העוצמה ונעשה כל שביכולתנו כדי להשיב את השקט לעיר”.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין הביע זעזוע מהטבח בירושלים: “הטבח המזעזע הבוקר בבית כנסת בירושלים הוא לצערנו תמצית העמדה הפלסטינית: בעוד אנו עושים מאמץ וקוראים לרגיעה, ההסתה הברוטאלית של מנהיגי הרש”פ נמשכת ומחריפה. שולחיהם אינם בוחלים ברצח מתפללים בתוככי מקום התפילה ובעיצומה. הם שוברים שיאים של שפלות ואכזריות.

“לישראל לא צריך להיות כל שיג ושיח עם מי שדרכם היא לטבוח בחפים מפשע בתוככי מקומותינו הקדושים. אני שולח תנחומיי למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים”.

ח”כ ניסן סלומינסקי, יו”ר ועדת הכספים: “על מדינת ישראל להבין שלא מדובר בכמה מופרעים שזורקים אבנים ויורים זיקוקים . אנחנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית שבה השפלים ביותר מעיזים לרצוח מתפללים בבית הכנסת. מדובר בחיות אדם שבשם האל נכנסים למקום קדוש ורוצחים אנשים בזמן תפילתם. אני קורא למקבלי ההחלטות לעשות את הכל על מנת לאפשר לכוחות הבטחון לעשות כל מה שהם יכולים לדכא את הטרור הכולל טיפול בכל ראשי החמאס והמסיתים שבראשם עומד אבו מאזן”.

סגן שר החינוך, ח״כ אבי וורצמן: ״הכלת הטרור והמפגעים היא שגיאה איומה שהטבח היום בבית כנסת בהר נוף הוא תוצאותיה. האינתפיאדה השלישית כבר כאן, ועל כוחות הבטחון להקדים תרופה למכה ולרוצץ את ראשם של ארגוני הטרור. רכבת הטרור ממשיכה לדהור בירושלים ונהגה הבלעדי הוא אבו מאזן.״

ח”כ דני דנון: “אם פוגרום כזה היה מתרחש בבית כנסת באירופה היינו דורשים מההנהגה המקומית לקחת אחריות. אם בבירת ישראל בשנת 2014 יהודים נרצחים בתפילת שחרית על ממשלת ישראל להחליט או החזרת הביטחון או לקיחת אחריות”.

יו”ר סיעת הבית היהודי איילת שקד ביקשה להזכיר כי “הקם להורגך השכם להורגו. מדיניות ההכלה צריכה להפסק היום. דם הנטבחים על ידיו של אבו מאזן, אשר דואג לשמן היטב את מכונת ההסתה הרצחנית שלו שעה שעה”.

“מבחינת המחבלים, גם תפילה בהר נוף היא פרובוקציה” אמר חבר הכנסת יוגב. “על השב”כ והמשטרה להתעשת ולפעול להרתעת הטרור ולהשבת הביטחון ולא למציאות שבה השוטרים נרתעים מלפעול והמערכת המשפטית נמנעת מלשפוט”. יוגב גם קרא להקמת ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה והמפלגות החרדיות כדי להילחם בטרור.

עליזה לביא ממפלגת ‘יש עתיד’ אמרה כי “שגרת החיים משתבשת בירושלים. שהות ברחוב, נסיעה בתחבורה הציבורית או הליכה לבית כנסת, הפכו לאיום. יש קצר בדיאלוג ובשיח שצריך לקיים, אך בינתיים חייבים להגביר את האכיפה, התגבור האנושי וגורמי ההתרעות בעיר ולהחזיר את הביטחון לרחובות ירושלים”.

‘איגוד בתי הכנסת העולמי’ מסר כי הארגון “מאמץ את ידיהם של הגבאים המוסרים את נפשם למען בית הכנסת והקהילה, שהיום מצאו את עצמם ביחד עם המתפללים, נאלצים להתמודד גם עם רוצחים שלא מהססים לרצוח יהודים במקום המקודש – בית מקדש מעט.

אנו קוראים לממשלה לחזור בה מן הכוונה לקצץ בתקציבי בית הכנסת כפי שפורסם. בתי כנסת בחו”ל, החשופים לפשעי אנטישמיות יומיומיים, שוכרים את שירותיהם של מאבטחים כדי להגן על חיי המבקרים במקום. בתי הכנסת בארץ, לצערנו, אינם שונים מן הבחינה הזו, ועל הממשלה לדאוג כי יהודים המבקשים לפקוד את המקום שלש פעמים ביום ויותר ירגישו כי הם מוגנים ובטוחים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ה, ישמור
    18/11/2014 10:52
    רחמים
  1. אסון אבל לפחות זה מחלחל אנחנו באינתפאדה !

  2. לא מבין!!!
    18/11/2014 11:51
    מושיקו
  3. איום ונורא!
    הם חודרים לבתי מקדש מעט ורומזים לנו – בנו את בית המקדש!
    גאולה – דחוף!
    אנא ה’ הושיעה נא!