נכשלתם במבחן? חוקרים גילו: זה רק וירוס שהופך אתכם לטפשים

בשורה לעצלני הכיתה: חוקרים מאוניברסיטת נברסקה בארה"ב זיהו חיידק הגורם לצניחה ברמת המשכל • ראש צוות המחקר: "פועל על תאי המח שאחראים על הזיכרון ועיבודי מידע"
אליעזר היון
כ"ד חשון התשע"ה / 17.11.2014 12:01

שאלה: מה הקשר בין וירוס להצלחה במבחנים? אם אינכם יודעים את התשובה לשאלה, כמו גם לשאלות נוספות במבחן האחרון שלכם, אתם לא לבד.

מדענים מאוניברסיטת ג’ון הופקינס, ומאוניברסיטת נברסקה שבארה”ב גילו וירוס שגורם לצניחה במשכל. המחקר פורסם בכתב העת האקדמי PNAS וצוטט ב’ישראל היום’.

במהלך המחקר בודדו המדענים חיידקים מסוג מסוים מגרונם של המשתתפים, ולאחר מכן עקבו אחרי ביצועיהם במבחני משכל. התוצאות היו ברורות: 44 אחוזים מנשאי הנגיף גילו רמת איי קיו נמוכה מאלה שלא נשאו את הנגיף.

החוקרים הזריקו את הנגיף שבודד – לעכברים, ואז הכניסו אותם למבוך. גם כאן היו התוצאות מובהקות. העכברים המוזרקים התבלבלו בשבילי המבוך, והעכברים הבריאים גילו יכולת ניווט טובה.

החוקרים הכניסו חפץ זר למבוך, והעכברים הנשאים התבלבלו אף יותר וחדלו לחפש דרכי מילוט.

מה ההסבר לממצאים המפתיעים?

ד”ר יולקן, ראש צוות החוקרים אומר: “הווירוס משנה את הדרך שבה הגנים מתבטאים באזור במוח שאחראי על זיכרון, עיבודי מידע, ופעולות מורכבות אחרות”.

וירוסים וגורמים דלקתיים, חודרים לתאי הגוף, ומשכפלים את עצמם, מסבירים באגודה למחלות מידבקות בארה”ב. משעה שהם חודרים לגוף הם עשויים להיות בלתי מזיקים כלל, קטלניים כמו במקרה האבולה, ובעלי השלכות על תפקוד המוח, כמו הוירוס החדש שהתגלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות