ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן (צילום: רויטרס, חדשות)
ממשיך לעורר מחלוקת, ארדואן | צילום: רויטרס, חדשות

מוסלמים הם שגילו את אמריקה ולא כריסטופר קולומבוס, כך טוען נשיא טורקיה ראג'יפ טאיפ ארדואן, שבאותה נשימה גם מתחייב לבנות מסגד ביריבתה הגדולה של ארה"ב, קובה - אם זו תאפשר לו. את הדברים, שצפויים לחולל סערה רבה, אמר ארדואן בכנס של מנהיגים מאמריקה הלטינית שהתקיים היום (שבת) באיסטנבול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

"מלחים מטורקיה הגיעו לחופי אמריקה כבר בשנת 1178. ביומניו, התייחס כריסטופר קולומבוס לנוכחות של מסגד שהוקם על פסגת הר בקובה", אמר ארדואן, שטען כי הדבר מוכיח שהאסלאם היה נפוץ באזור, כבר עם הגעתו של מגלה היבשות האירופי בשנת 1492. על פי העיתון "הדיילי הוריאט", נשיא טורקיה מסתמך על פרסומים מעוררי מחלוקת של פרופסור מוסלמי מוכר.

ארדואן, שמערכת היחסים בינו לבין הממשל האמריקני הולכת ומתקררת, הצהיר בדבריו כי הממשל באנקרה מעוניין לבנות מסגד בקובה על מנת לחזק את היחסים בין שתי המדינות. "עכשיו אגיד דבר לאחי הקובני - מסגד יתאים על פסגת הר בארצכם גם היום", הצהיר בפניו. "ברשותכם, טורקיה תבנה את המסגד".

"לגרום לאנשים להמיר את דתם בכוח, באמצעות החרב, מעולם לא הייתה דרך האסלאם. הדת שלנו מעולם לא הייתה כלי לניצול", הוסיף ארדואן שהמשיך לעקוץ. "אלו שהשתלטו על אמריקה עבור הזהב שלה ועל אפריקה עבור היהלומים, עושים זאת כעת במזרח התיכון - הפעם בשביל נפט".