הפרחים לצ'רלי

"הפך להיות מורה ומחנך עבור מאות טייסים" • טייסי חצרים נפרדו מהרס"ר המיתולוגי

רנ"ג סוויסה // צילום: דו"צ // רנ"ג סוויסה

בית הספר לטיסה ערך אתמול פרידה לרס"ר בית הספר היוצא, רנ"ג צ'רלי סוויסה (55), שסיים את תפקידו ביולי האחרון, לאחר 13 שנים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

סוויסה התגורר במהלך כל שירותו בבית הספר לטיסה בתוך בסיס חיל האוויר בחצרים, ולאחרונה - לאור סיום תפקידו, עבר להתגורר בבאר שבע. "בית הספר לטיסה הוא שמורת טבע שאין כדוגמתה", אמר אתמול ל"ישראל היום", "היתה לי שם הנאה צרופה בכל רגע".

לדברי סוויסה, "רס"ר בבית ספר לטיסה הוא לא רס"ר קלאסי, הוא קצין החינוך של בית הספר". עוד הוסיף כי הביא לתפקיד "הסתכלות אחרת. רס"ר בית ספר לטיסה מטפל בכל דבר, נמצא בקשר עם משפחות פרחי הטיס ומכיר כל חניך וכל משפחה".

רס"ן א', ראש מדור ביחידה לשיתוף פעולה, אמר אתמול: "צ'רלי בשבילי הוא חבר שאפשר להתייעץ איתו בכל תחום ושתמיד כיף לשבת איתו לקפה. בית הספר לטיסה ממשיך להציב סטנדרט גבוה בזכות הרוח והערכים שצ'רלי הטמיע ופעל לאורם".

רס"ן י', מפקד טייסת בבית הספר לטיסה, אמר: "הייתי בשלב האחרון בקורס טיס כשצ'רלי הגיע ב־2001. זו ממש סגירת מעגל עבורי לעבוד איתו כתף אל כתף. צ'רלי הפך להיות מורה ומחנך עבור מאות טייסים". לדברי י', כשחזר לבית הספר כמדריך, לפני כשש שנים, התייעץ עם סוויסה רבות. "גם בהיותי מפקד הוא לא חסך ממני והקפיד על ההתנהגות ועל המשמעת שלי - כל מה שהוא דרש מהחניכים הוא קודם כל דרש מעצמו", סיפר.

ג', חניך בקורס טיס, סיפר: "במהלך הקורס היחסים עם צ'רלי משתנים ב־180 מעלות. בהתחלה אתה רואה אותו רק כרס"ר, זה שצריך או לברוח מפניו או להימתח ולהצדיע ושום דבר טוב לא יקרה במפגש איתו. ככל שמתקדמים בשלבים, מגלים אדם אחר לגמרי: אדם שאכפת לו מהחניכים ושיעשה למענם הכל". סוויסה, אגב, לא עוזב את צה"ל. הוא ייצא לשנת לימודים ואחריה ישוב לשרת במקום הבא שבו יוצב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר