שתף קטע נבחר

הצעת חוק: סוף לבזבוז חבילות הגלישה בחו"ל

הצעת חוק שהגיש ח"כ אלכס מילר תנסה למנוע את בזבוז יחידות זמן הגלישה באינטרנט למנויי סלולר בחו"ל ע"י אפשרות צבירה של הזמן שלא נוצל. מילר: "החברות מאלצות את המנויים להוציא סכומי כסף אותם יכלו לחסוך"

הצעת חוק חדשה תוודא שיחידות זמן שרכשו מנויי הסלולר לגלישה באינטרנט מחוץ לישראל ולא נוצלו לא ילכו עוד לאיבוד, והמנוי יוכל לצבור אותן ולהשתמש בהן בכל זמן אחר.

 

כתבות נוספות בערוץ הצרכנות

 

מדובר בהצעה לתיקון חוק התקשורת שהגיש חבר ועדת הכספים, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), הכוללת סעיף האומר כי "אם הוסכם בהתקשרות בין המנוי לחברת הסלולר, שהמנוי ישלם תשלום חודשי קבוע בעד כמות יחידות של שירות גלישה באינטרנט באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו מחוץ למדינה, ובפועל המנוי לא השתמש בחודש כלשהו בכמות היחידות כולה או חלקה - יצבור המנוי את יתרת הכמות בעדה שילם לשימוש במועד אחר אותו יבחר".

 

ח"כ מילר מבקש בהצעת החוק להסמיך את שר התקשורת לקבוע כמות יחידות גלישה מזערית שניתן יהיה לצבור, כך שבפועל המנוי לא יוכל לצבור את כל כמות זמן שלא תנוצל בפועל. הנעלם שמאחורי התוספת הזאת הוא היקף הקטנת את כמות הזמן שניתן לצבור ע"י חברות הסלולר, במיקוח הצפוי עם שר התקשורת והכנסת במהלך החקיקה.

 

ח"כ מילר אומר בדברי ההסבר להצעתו: "חברות הסלולר קובעות מראש את היקף חבילה הגלישה והתשלום עבורה. אולם, החבילות אינן ניתנות לצבירה, כך שמנוי שלא מנצל את כל חבילת הגלישה, מאבד את השירות ואת הכסף ששילם עבורו. בכך מאלצות החברות את המנויים להוציא סכומי כסף אותם יכלו לחסוך מחשבונות הטלפון שלהם בחודשים אחרים.

 

"הצעת החוק מבקשת למנוע את הפגיעה במנויים, ולאפשר להם לצבור את יתרת החבילה לשימוש במועד אחר", הסביר מילר, "על מנת לא להעמיס על חברות הסלולר בבואן לעקוב אחר כמות היתרות שלא נוצלו אשר מצטברות לזכות כל מנוי, כדי לזכות בהן את החשבונות הבאים של המנוי".

 

הצעת החוק תעלה בקרוב לדיון בוועדת השרים לחקיקה. אם תזכה בתמיכתה גדולים סיכוייה להתקבל במליאת הכנסת תוך זמן לא רב, בתנאי שסיעתו של מילר תישאר בקואליציה, שהבחירות לא יוקדמו לפני סוף השנה, ושחברי הכנסת לא ייכנעו ללחצי חברות הסלולר שעלולות לתקוע מקלות בגלגלי החקיקה, אם לא יסכימו על פשרה בסוגיית הצבירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: גיל יוחנן
ח"כ אלכס מילר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים