כמעט לינץ’: רעולי פנים תקפו יהודי בטייבה ושרפו את רכבו

פורעים רעולי פנים ניסו לבצע לינץ' ביהודי שהגיע לטייבה: הוא נמלט והערבים הציתו את רכבו • בקבוק תבערה ואבנים הושלכו על רכב שנסע סמוך למעלה שומרון בו נסעה אם ל-5: "ברור לי שאותם אנשים שניסו לרצוח אותי הערב לא ישלמו את המחיר" • אבנים גם על אוטובוסים בכביש 1 • יום של טרור
נחמן וייס
י"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 23:28

גל הטרור נמשך גם היום ברחבי ישראל:  תושב העיר נתניה, בן 41, הותקף הערב (ראשון) בטייבה על ידי נערים רעולי פנים, כאשר הגיע סמוך לאזור  גשר טייבה. הוא נעצר על ידי הצעירים, שהקימו מחסום במקום, הוציאו אותו מרכבו והחלו לתקוף אותו. האיש הצליח להימלט מידיהם.

הפורעים העלו את רכבו באש, בעוד תושבים אחרים העבירו אותו לידי כוח משטרה שהיה באזור. הוא לא נזקק לטיפול רפואי. המותקף הגיש תלונה במשטרה, ושוטרים פתחו בסריקות אחר חשודים במעשה. טרם בוצעו מעצרים.

מוקדם יותר הערב השליכו פורעים ערבים בקבוק תבערה ואבנים לעבר רות שפירא, אם לחמישה שהייתה בדרכה לביתה, בין מעלה שומרון לאל-מתן.

“ברור לי שאותם אנשים שניסו לרצוח אותי הערב לא ישלמו את המחיר”, אמרה שפירא. “במדינת ישראל ניסיון לרצח, בטח בעזרת בקבוקי תבערה או אבנים, נחשב לסוג של בדיחה”.

שפירא הדגישה כי אירע לה נס גלוי, כלשונה. היא תכננה לנסוע עם בתה, אך התחרטה ברגע האחרון. בקבוק התבערה פגע במכסה המנוע ומושב הילדה התמלא בזכוכיות.

גם בירושלים נמשכו היום יידוי האבנים: גבר כבן 36 נפצע בידו מזריקת אבן סמוך לצומת שכונת נווה יעקב ונזקק לטיפול רפואי.  חובשי מד”א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר. שני יהודים שנכנסו עם רכבם לרכוש כיור בשכונת בית חנינא, נפגעו מאבנים באורח קל. אחד מהם נזקק לטיפול רפואי ופונה לבית החולים שערי צדק. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור חשודים.

בשכונת א-טור, יידו כמה פלסטינים רעולי פנים, בקבוקי תבערה לעבר כוחות מג”ב. לא היו נפגעים, והמתפרעים פוזרו באמצעים לפיזור הפגנות. נער ערבי כבן 16 נעצר לאחר שיידה אבנים על הרכבת הקלה.

ולא רק בתוך הבירה. ערבים יידו אבנים אחר הצהרים על אוטובוסים בכביש 1, במחלף חמד סמוך לאבו גוש. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוח משטרה פתח בסריקות אחר חשוד שנראה נמלט מהזירה.

גם באזור המשולש נמשכו המהומות, בעקבות הרג הצעיר חיר א-דין חמדאן בשבת שנורה על ידי שוטרים, לאחר שתקף אותם בסכין.

26 חשודים, נעצרו בהפרות סדר בכפר כנא, שזלגו גם לטייבה וגרמו לחסימת כבישים. קטין כבן 15 נעצר בכביש 444.

באום אל פאחם נעצרו ארבעה פורעים ערבים, בהם בן 19 ובן 12, שיידו אבנים לעבר רכבים בכביש 65 במהלך עצרת מחאה בכיכר המשטרה בעיר, בהשתתפות כ-100 מפגינים.

אבנים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות