היסטוריה בארצות הברית: העובדים הראשונים נכנסו למרכז הסחר העולמי החדש

בסוף השבוע נכנסו העובדים הראשונים למגדל הגבוה בארצות הברית, שהוקם על חורבותיהם של מגדלי התאומים שקרסו במתקפת פיגועי הטרור ב-11 לספטמבר 2001 • מעצב הבניין החדש: "עשינו את זה, סוף סוף עשינו את זה"
אליעזר היון
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 13:39

13 שנים אחרי ‘פיגועי ה-11 בספטמבר’ במהלכם פגעו שני מטוסים במגדלי התאומים שקרסו טוטאלית, נפתח מרכז הסחר העולמי החדש שנבנה על חורבות המגדלים.

בסוף השבוע נכנסו לראשונה העובדים החדשים לבנין שמהווה ציון דרך כמו גם תקווה למעות מיליוני אמריקנים שעדיין לא התאוששו מסדרת הפיגועים הגדולה בתולדות אמריקה.

הבניין החדש יתנשא לגובה של 1776 רגל [541 מטרים] – שנת העצמאות של ארצות הברית, והוא יהיה הבנין הגבוה ביותר בארצות הברית.

ביולי 2004 התקיים טקס הנחת אבן הפינה באתר, שנודע בכינויו “גראונד זירו” [הבור בו נמצאו במשך השנים חלקי גופות של עובדים במרכז הסחר]. אבן הפינה עשויה גרניט במשקל 20 טונות ועליה חקוק המשפט “נושאים ברוח החירות”. בתחילת שנת 2004 הודיעה משטרת ניו יורק כי יש לערוך שינויים בתכנון הפרויקט מכיוון שנעשה שימוש מופרז בזכוכית, דבר שעלול לעורר חשש ביטחוני מפני פיגועי תופת באזור.

לבסוף הוחלט שהמגדל יוזז למרחק 25 מטר מהרחוב והכביש הראשי; כן הוחלט כי הוא יעמוד על בסיס בגובה עשרים קומות (כ־60 מטרים) – כל זאת מחשש לפיגועי פתע ממכוניות תופת באזור. עשרים קומות הבסיס ישמשו כקומות שירות ורק קומות 21 ומעלה ישמשו למשרדים.

בפברואר 2007 הערכה הייתה כי העלות הראשונית של בניית מרכז הסחר עולמי תהיה כ-3 מיליארד דולרים, או 12,380 דולר למטר רבוע. עם זאת, בינואר 2012 העלות המוערכת של המגדל עלתה ל-3.8 מיליארד דולרים [ויקיפדיה].

ט.ג. גוטסדינר מחברת סקידמור האחראית על עיצובו של הבניין אמר לאתר ustiday כי מטרת הבנייה החדשה איננה להשכיח את הזועות שהתחוללו במקום, אלא להביא לשגשוגו של האזור שהפך לשוקק חיים במיוחד במה שמבטא את הניצחון על הטרור. לדבריו, מספר התושבים באזור האסון עלה פי שלשה מאז פיגועי ה-1 1 לספטמבר.

“עשינו את זה, סוף סוף עשינו את זה” אמר גוטסדינר.

מרכז הסחר העולמי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות