הראשל”צ הגר”י יוסף שבת באלעד • ולמה הוא נזקק למתורגמן?

הראשל"צ הגר"י יוסף עשה את השבת באלעד, ומסר כמה שיעורים בהשתתפות מאות מבני העיר • בשיעור המרכזי אף הוצרכו להעמיד מתורגמן', שיחזור על הדברים בקול בשל הקהל הרב • בפנים: הלו"ז המפורט
נחמן וייס
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 04:45

ראשון לציון הנה הנם: הראשל”צ הגר”י יוסף שבת באלעד, ומסר כמה שיעורים בנוכחות המונים.

את שיירת הגר”י בכניסה לעיר, ליוו אופנעני איחוד הצלה, עד לבית בו התאכסן בשבת. משם יצא אל בית הכנסת ‘בית ישראל’,כשאת פניו מקבל סגן ראש העיר צוריאל קריספל. שם נשא הרב דברים בין מנחה לערבית, בעניין מצוות של בין אדם לחבירו.

הגר”י סיפר כי אביו הגר”ע יוסף זצ”ל, העניק לו סמוך לפטירתו את שרשרת הזהב עם לוחות הברית, וכאשר נאלץ לפגוש את האפיפיור ענד זאת על צווארו, והסביר למשלחת שהגיעה עמו מהוותיקן, את עיקרי היהדות שאינה מפרידה בין מצוות שבין האדם למקום לבין המצוות שבין האדם לחברו, והם צמודים אחד לשני, תוך כדי שהוא מראה להם את לוחות הברית התלויים בצווארו. “כעת הבנתי מדוע נתן לי אבא את המתנה הזו, כדי שאוכל לקדש שם שמים מול כל אותם עונדי השתי וערב”, אמר הגר”י. “ובסיומו של מפגש זה אף ביקש האפיפיור ברכה ממני”. 

בליל שבת נערכה שירת הבקשות בבית הכנסת ‘חסידים’, בהשתתפות רב העיר הגר”מ מלכה, רבני קהילות, ראש העיר ישראל פרוש, קריספל וחברי המועצה.

את תפילת שחרית התפלל הגר”י בבית הכנסת ‘שערי רחמים’, שם נשא דרשה בין קריאת התורה למוסף, ולאחר מוסף נערכה במקום ברית לבן אחד מתלמידו, כשהגר”י מכובד בסנדקאות.

הדרשה המרכזית נמסרה בבית הכנסת ‘זכור לאברהם’, ועסקה בדיני שמיטה. בשל הקהל הרב שהגיע לדרשה, ולא שמעו את הגר”י, הוצרכו להעמיד ‘מתורגמן’, שיחזור על הדברים בקול רם, כשבתפקיד משמש אחיינו, הרב יצחק יוסף.

סעודה שלישית סעד הגר”י, בבית רב העיר הרב מלכה, ולאחריה נמסר שיעור נוסף בבית כנסת ‘לקח טוב’, עם צאת השבת הבדיל על הכוס צוריאל קריספל, והרב עשה את דרכו חזרה לירושלים לקראת השיעור בבית הכנסת היזדים. 

התושבים בעיר מספרים, כי לכל מקום אליו הלך הראשל”צ, ליוו אותו עשרות בשירה, מחזה שלא זכור כלל בעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות