דאעש הכריח ילדים לצפות בסרטוני זוועות

השבויים הצעירים נאלצו לצפות בעריפות ראשים, והם הוכו באמצעות חפצים שונים

ילד כורדי בסוריה. למצולם אין קשר לכתבה // ילד כורדי בסוריה. למצולם אין קשר לכתבה

ארגון דאעש בסוריה הכריח ילדים צעירים בני כ-14 לצפות בסרטוני עריפת ראשים, והכו אותם עם כבלים במהלך שישה חודשי שבי, כך נמסר מהמשקיפה לזכויות אדם היום. המיליטנטים המוסלמים הסונים חטפו את קבוצת הילדים ב-29 במאי, בשעה שחזרו לעיירה הסורית קובאני, לאחר שעברו בחינות לימודים בעיר אלפו. דאעש שחררו את 25 השבויים האחרונים ב-29 באוקטובר.

דאעש השתלט על חלקים נרחבים בעיראק ובסוריה, והכריז על חליפות אסלאמית המוחקת את הגבולות בין שתי המדינות. לוחמי הארגון הרגו או הבריחו מוסלמים שיעים, נוצרים ובני קבוצות אחרות שאינן שותפות לדעות האולטרה-קיצוניות של הארגון האסלאמי הסוני. קובאני, עיר שמורכבת בעיקר מכורדים, בגבול סוריה וטורקיה, נכבשה על ידי אנשי דאעש לפני יותר מחודש, למרות תקיפות אוויריות בראשות ארצות הברית, שנועדו לעקור אותם משם.

ההתעללות בילדים – פשע מלחמה

ההתעללות ביותר מ-150 ילדים, שחלקם הוחזקו בשבי חצי שנה, פשע מלחמה, כך נמסר מהמשקיפה לזכויות אדם, כשהיא מצטטת עדות מראיונות עם ארבעה ילדים שהיו בקבוצה. הילדים תיארו שגרה בה נאלצו להתפלל חמש פעמים ביום, ועברו הדרכה דתית אינטנסיבית, והוכרחו לצפות בקטעי וידאו של דאעש כשהם נלחמים ועורפים ראשים שבויים, כך אמרו מהארגון שבסיסו בניו יורק.

"מי שלא הלך עם התכניות של הארגון, הוכה. הם הכו אותנו עם צינור ירוק, או כבל עבה עם חוט חשמל שעובר דרכו. הם גם הרביצו לנו בכפות הרגליים", צוטט אחד הבנים. "לפעמים הם מצאו תירוצים להכות אותנו ללא סיבה... הם גרמו לנו ללמוד פסוקים מהקוראן, והכו אותנו אם לא הצלחנו ללמוד אותם". 

הילדים מחפשים מקלט בטורקיה

הבנים אמרו שהם לא קיבלו שום סיבה לשחרורם חוץ מזה שהחינוך הדתי שלהם הסתיים. הילדים האחרונים שישוחררו מחפשים כעת מקלט בטורקיה, נמסר מהמשקיפה לזכויות אדם. ילדים שבמשפחותיהם יש אנשים הלוחמים עם הכוחות הכורדיים, שמגנים על קובאני, בודדו וזכו ליחס חמור במיוחד מצד דאעש. 

שוביהם, שבאו מסוריה, ירדן, לוב, תוניסיה וערב הסעודית, "אמרו להם לתת להם את הכתובות של המשפחות, בני הדודים, הדודים שלהם, ואמרו 'כשנלך לקובאני, נתפוס אותם ונחתוך אותם'. הם ראו את הלוחמים הכורדים כמורדים", אמר בן 15 אחד למשקיפה. ילדים כורדים אחרים וגם מבוגרים נמצאים עדיין בשבי, אמר ארגון הזכויות. דאעש גם מחזיק כנראה ב-10 בני ערובה מערביים, כולל עיתונאים זרים.

ארצות הברית ובעלות בריתה תקפו מטרות דאעש בעיראק ובסוריה מאז אוגוסט, כשהם מגבירים את ההפצצות לאור השתלטות המורדים על קובאני באוקטובר.

אבולה: בישראל מגבירים את הפיקוח

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר