ההיסטוריה של קבר רחל: צייר מציג שיחזור לציורים ותחריטי העץ

צייר אמן ממוצא רוסי לקח את כל אוספי הציורים, התמונות ותחריטי העץ שתיעדו את מבנה קבר רחל - ויצר סדרה של תמונות פרי מכחולו, שחזור מושלם לכל אותם ציורים
בן-ארי בועז
י"א חשון התשע"ה / 04.11.2014 09:36

מאות שנים, מאז הוקם המבנה על מקום קברה של רחל אמנו, תועד המקום – הבניין כשלצידו עץ האלון – בעשרות תיעודים, ציורים, תחריטי עץ ונחושת ותמונות. 

לאחר הסכמי אוסלו נשאר קבר רחל כמובלעת בתוך שטח הרשות הפלסטינית. מעל הקבר נבנתה מנהרה ארוכה מבטון מזויין, כדי להבטיח את שלום המתפללים מפני ירי מחבלים.

עם הזמן, כדי להגדיל את תחושת הנוחות, שופץ המקום. שלט הברזל ובו הכיתוב ‘קבר רחל’ נמצא על ידי אחד מאחראים על השיפוץ במתחם פסולת לברזל. השלט נקנה והוצב מחדש, וקירות המנהרה עוצבו עם שלטי זכוכית מוארת, המספרים את השתלשות המבנים על הקבר.

צייר אמן ממוצא רוסי לקח את כל אוספי הציורים, התמונות ותחריטי העץ – ויצר סדרה של תמונות פרי מכחולו, שחזור מושלם לכל אותם ציורים בהם מוצג קבר רחל, מאז ועד תמונות של המתחם בימינו.

את שני עמודי כניסת המתחם לקבר רחל, אותם הקים מונטיפיורי עם סמל שושלת מונטיפיורי, הוחלט להשאיר בתוך מתחם חלל הקבר, למרות שמעליו הוקם מבנה ענק מאבן ובטון להגנה, וזאת כדי לשמר את אופי המקום כפי שכולם זוכרים מהתמונות או מילדות. השארת העמודים במיקומם המדויק עלה בגדלת ההוצאות.

בקבר רחל עצמו הוכנסה לפני שנים אחדות פרוכת העשויה משמלת הכלה של נאווה אפלבוים הי”ד, שנרצחה יחד עם אביה לפני יותר מ-10 שנים, יממה לפני חתונתה, בפיגוע הרצחני ב’קפה הלל’ בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות