שתף קטע נבחר

צילום: AP

דודי סלע הובס והודח בסיבוב השני בפריז

רולאן גארוס: הישראלי קיווה להפתיע בסיבוב השני את צ'יליץ' המדורג 13 בעולם, אולם נוצח 6:0, 6:3, 6:1. סלע: "כלום לא הלך, קיבלתי בראש"

שלושה ימים אחרי שרשם את נצחון הבכורה שלו בקריירה ברולאן גארוס, דודי סלע נאלץ להסתפק בהישג צנוע זה ולהיפרד מאליפות צרפת הפתוחה עם הפסד בסיבוב השני למארין צ'יליץ'. הטניסאי הישראלי הבכיר, המדורג 55 בעולם, לא היווה יריב שווה כוחות לקרואטי, המדורג 13 בעולם. שעה ו-23 דקות זה כל מה שנדרש מצ'יליץ' כדי לסיים את הסיפור בשלוש מערכות חד צדדיות - 0:6, 3:6, 1:6. 

 

 

סלע, שהישג השיא שלו בטורנירי גרנד-סלאם הגיע בסיבוב השלישי של אליפות אוסטרליה האחרונה, הבין כבר בפתיחה כי סיכוייו להפתיע נמוכים ביותר. הקרואטי בן ה-21 התחיל חזק וניצח במערכה הראשונה על האפס תוך 19 דקות. הישראלי ניסה לחזור לעניינים במערכה השנייה השקולה יותר, אולם שבירה בודדת של צ'יליץ' הספיקה לו כדי לנצח בה 3:6 ולשבור גם את רוחו של סלע, שהובס במערכה השלישית והאחרונה 6:1 אחרי 25 דקות.

 

סלע: "היתה לי הגרלה לא רעה, אבל הייתי קטסטרופה"

"שיחקתי לא טוב ועשיתי הרבה מאוד טעויות, ככה אי אפשר לנצח שחקן כמו צ'יליץ'", סיכם דודי סלע אחרי התבוסה בסיבוב השני ברולאן גארוס, "בניגוד למשחק הראשון, שיחקתי לא טוב וגם התנאים לא היו טובים עבורי. יום קודם ירד גשם, המגרש היה מאוד איטי והכדורים קפצו גבוה. אני מאוכזב כי היתה לי הגרלה לא רעה, אבל היום כלום לא הלך לי וקיבלתי בראש".

סלע, שלפחות עוזב את פריז אחרי שרשם ניצחון ראשון בקריירה ברולאן גארוס, סיכם את הופעתו: "בסיבוב הראשון שיחקתי טוב, אבל בשני הייתי קטסטרופה. הוא שמר בקלות על ההגשות שלו ואני נאבקתי בהגשות שלי. די מתסכל לשחק מול שחקן כזה, שלוקח הרבה נקודות קלות עם הגשתו".

 

הישראלי המדורג 55 בעולם, הודה בסיום כי "כמו ששיחקתי השבוע אני לא יכול להגיד שאני שחקן טופ-20, אלא רחוק מזה, אבל זו עדיין המטרה שלי לעתיד". סלע, שיחזור עוד הלילה לארץ עם מאמנו יואב שב, התייחס להמשך העונה שלו: "אתאמן מספר ימים בארץ על מגרשים קשים ולאחר מכן אפתח בהכנות לעונת הדשא. אשחק בטורנירי ההכנה בהאלה ודן בוש לפני ווימבלדון".


צ'יליץ' מנחם את סלע, בסיום המשחק החד-צדדי בפריז (צילום: אורן אהרוני)

 

מערכה ראשונה: סלע - צ'יליץ' 6:0

המשחק לא נפתח טוב מבחינת הטניסאי הישראלי הבכיר, נשבר על ידי הקרואטי כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו בדרך לפיגור 2:0. ניצחון של צ'יליץ' על האפס, הציבו ביתרון 0:3. הדומיננטיות של צ'יליץ' היתה בלתי מעורערת בשלב זה והוא שבר שוב והמשיך להתקדם לעבר ניצחון על האפס במערכה, שהושג בקלות עם שבירה נוספת.

 

מערכה שנייה: סלע - צ'יליץ' 6:3

הניצחון הראשון של סלע נרשם אי שם במשחקון השמיני במשחק - השני במערכה השנייה. הישראלי, שכמעט ושבר את צ'יליץ' בתחילת המערכה,

הגיש והישווה ל-1:1. תפנית? סלע בהחלט נראה כמו יריב ראוי יותר לקרואטי, שנאלץ לעבוד יותר קשה כדי לעלות ל-1:2. סלע התעקש והישווה ל-2:2, אולם אז הגיש הקרואטי ליתרון 2:3 והשיג את השבירה לה ציפה בדרך ליתרון 2:5. סלע נלחם, צימק ל-5:3 והצליח לדחות מעט את ההפסד במערכה, אחרי משחקון צמוד.

 

מערכה שלישית: סלע - צ'יליץ' 6:1

דווקא אחרי מערכה, בה הראה סימני חיים, פתח סלע את המערכה השלישית בדרך לא טובה ונשבר כבר במשחקון הראשון. שבירה נוספת בישרה על אובדן אמונה אצל הטניסאי הישראלי העקשן בדרך כלל. צ'יליץ' עלה ליתרון 0:3 בלי כוונה לעצור פה. סלע הצליח לבלום את הקריסה שלו עם ניצחון במשחקון החמישי במערכה, אולם היה ניצחון סמלי בדרך למפלה בסיום.


פורסם לראשונה 27/05/2009 13:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודי סלע בפריז
צילום: אורן אהרוני
מומלצים