השיגור הכושל של נאס"א, שבמהלכו התפוצץ טיל לא מאויש שש שניות אחרי ששוגר ממתקן השיגור בוורג'יניה, תועד על ידי נוסעי מטוס פרטי שחלפו בסמוך לאזור השיגור. בסרטון שצולם מהמטוס נראה רגע הפיצוץ וכדור האש האדיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק‎ 

פיצוץ הטיל הלא מאויש, שעליו מטען אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, הפך לכישלון הראשון שנאס"א רושמת מאז שסוכנות החלל האמריקנית החלה להשתמש בגורמים פרטיים כדי לנהל את השיגורים לתחנה.

מלבד תמונות הפיצוץ, שתיעד צוות של נאס"א ופורסמו הבוקר בכלי התקשורת, קלט את השיגור הכושל גם מטוס נוסעים אמריקני פרטי שחלף מעל איי וולופס, סמוך לווירג'יניה. הסרטון מתעד את האירוע כולו - מרגעי ההצתה ועד הפיצוץ העז שנראה כמו התלקחות בשמיים.

הרוסים מראים לנאס"א איך עושים את זה

חברת Orbital Sciences Corp היא זו שבנתה וניסתה לשגר את הטיל, שהפך לכדור אש ענקי בשמי וירג'יניה. איש לא נפגע בהתרסקות, אבל עם הטיל התרסקה מעבדה שהורכבה על ידי צוותים בינלאומיים - בשווי עשרות מיליארדי דולרים.

במקביל לניסיון האמריקני הלא מוצלח שיגרה סוכנות החלל הרוסית הבוקר בהצלחה מעבורת מטען על גבי טיל "סויוז" שכנראה יגיע לתחנת החלל בעוד יומיים. הסוכנות הרוסית מופקדת על השיגורים בשנים האחרונות, מאז שהממשל האמריקני זנח את תכנית המעבורות.