נתניהו: המתקפה – כי אני מגן עלינו • אדלשטיין: יהיה להם אף עקום

בישיבה לזכר שר התיירות רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד, במלאות 13 שנים להירצחו, אמר נתניהו: "האינטרסים שלנו אינם עומדים בראש מעיניהם של אותם אלה שתוקפים אותי אישית" • יו"ר הכנסת: "גורם אינטרסנטי בקרבת הבית הלבן מפזר רעל בזדון"
ה' חשון התשע"ה / 29.10.2014 13:12

מליאת הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לזכרו של שר התיירות וחבר הכנסת רחבעם זאבי (גנדי) הי”ד, במלאות 13 שנים להירצחו. בישיבה נכחו בני משפחתו של רחבעם זאבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח דבריו לביקורת שהופנתה כלפיו באופן אישי מפי “בכירים אמריקנים” – ואמר:

“כשיש לחצים על ישראל לוותר על ביטחונה הכי קל לוותר. כראש הממשלה אני עומד על ביטחון ישראל, אכפת לי מחיי כל אזרח וחייל, ואינני מוכן לעשות ויתורים שיסכנו את המדינה שלנו. האינטרסים שלנו אינם עומדים בראש מעיניהם של אותם אלה שתוקפים אותנו ואותי אישית.

המתקפה עלי באה רק מפני שאני מגן על מדינת ישראל. ולמרות כל ההתקפות אני אמשיך להגן על המדינה שלנו ועל אזרחי ישראל.

אני מכבד ומוקיר את היחסים שלנו עם ארה”ב. הברית האסטרטגית והערכית בין המדינות נמשכת ותימשך”.

בהמשך דבריו אמר נתניהו: ” ישראל עומדת בפני מתקפה על זכות קיומה, יש מי שמכחיש את זיקת עם ישראל לארצו. יש מי שאינו מוכן לזכותו של עמנו למדינת לאום משלו. זה היה ונשאר שורש הסכסוך. יש גם מי שמאשים את חיילי צה”ל בפשעי מלחמה, בשעה שאנחנו מגנים על עצמנו במוסריות שאין כדוגמתה, מפנים כלפינו בצביעות ובעזות מצח שלא תאמן בהאשמות חסרות כל בסיס.

“לא מעט מהטענות הללו הפריך גנדי. גנדי אמר שצה”ל הוא הצבא היחיד בהיסטוריה שכבש את הר הבית ולא הרס את בתי התפילה בו. תרומתו הגדולה היא כפולה, ראשית לביטחון ישראל ושנית להעמקת התודעה”.

גם יו״ר הכנסת התייחס בנאומו בישיבה המיוחדת לביקורת הקשה שהוטחה ברראש הממשלה ובישראל. יולי אדלשטין אמר: ״הביקורת חסרת הרסן כלפי ישראל והעומד בראשה, שצוטטה היום מפי ‘בכירים’ בבית הלבן – חוצָה כל גבול!

מותר לחלוק, אבל ביחסים דיפלומטיים – בוודאי בין ידידות קרובות – מקובל וראוי לשמור על יחסי כבוד. אני מציע לאותם ‘גורמים בכירים’ ואנונימיים וגם לנו ללמוד מהציבור האמריקני, המכבד כל נשיא – גם אם הוא מהמפלגה היריבה, ובוודאי שאיש מהם לא היה עובר לסדר היום, אם גורם מבחוץ היה מטיח עלבונות אישיים בנשיאם.

לכן, רבותי, גם אנחנו איננו עוברים לסדר היום, גם במסגרת הדיון המכובד הזה, כי הדבר בנפשנו. כשמטיחים עלבונות כאלה בראש ממשלה – מטיחים אותם בכל אזרחיה של מדינת ישראל!

על הכף עומדת כאן כבודה של מדינת ישראל ולא של אדם פרטי, ואנחנו תובעים את כבודו ועלבונו – בוודאי כשמייחסים לו תסמונות אלו ואחרות, ובכך מדרדרים את הדיון ופוגעים באוכלוסייה גדולה ורגישה של ילדים מכל העולם.

לכל הטוענים ללא הרף שיחסינו עם ארצות הברית מצויים בשפל – יש לי חדשות בשבילכם: גם כל זה, איננו מערער את היחסים האיתנים בין המדינות והעמים, יחסים שיוסיפו להיות כאלה – בלי כל קשר לגורם אינטרסנטי זה או אחר שנמצא בקרבת הבית-הלבן ומפזר רעל בזדון.

הקשרים בין המדינות ארוכים ומשמעותיים מכדי שאירועים חולפים, גם אם מטרידים, יערערו אותם. אני משוכנע שגנדי המנוח היה שותף לעמידה איתנה זו – על כבודה של המדינה ושל העומד בראשה. וכמו שאמר מנחם בגין בשעתו: ‘כל יפי הנפש שמעקמים את האף – יהיה להם אף עקום…’״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות