הפרקליטות: להעמיד את ח”כ חנין זועבי לדין

ח"כ באסל גטאס הקריא בדיון בוועדה לקידום מעמד האיש מכתב בשמה של ח"כ חנין זועבי • "פוליטיקאיות נשים המסיתות נגדי ראויות בעיני במיוחד לגנאי בגלל הצביעות שבמעשיהן"
ד' חשון התשע"ה / 28.10.2014 20:54

כתב אישום? פרקליטת המדינה, ממליצה להעמיד לדין את ח”כ חנין זועבי, זאת בגין איומים והעלבת עובד ציבור. כך דווח בחדשות10.

ההמלצה מגיעה לאחר שבחודש אוגוסט המליצה המשטרה להעמיד לדין את זועבי, וזאת לאחר שעלבה ואיימה על שוטרים בבית משפט השלום בנצרת, בחודש יולי.

לדברי המשטרה, זועבי קראה קריאות גנאי לעבר השוטרים, על רקע היותם ערבים המשרתים במשטרה, ואמרה: “אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה”, “שיפחדו מהשבאב” ו”צריך לירוק להם בפרצוף”.

בעקבות זאת הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה כנגד זועבי, ובלה”ב 433 אכן חקרו את הפרשה, גבו עדויות, וגיבשו את המלצתם לפיה יש להעמיד את זועבי לדין.

כעת גם בפרקליטות מאמצים את ההמלצה, והיא תועבר לוינשטיין שיקבע האם אכן יוגש כתב אישום כנגד חברת הכנסת הערביה.

מוקדם יותר, המשיכו בסיעתה, סיעת בל”ד בצעדי המחאה שלהם, בעקבות הרחקתה של זועבי מדיוני מליאת הכנסת לחצי שנה, בשל התבטאויותיה כי חוטפי ורוצחי שלושת הנערים אינם טרוריסטים והתבטאויות שערורייתיות נוספות.

ח”כ באסל גטאס הקריא היום מכתב בשמה של ח”כ חנין זועבי, במהלך דיון הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בנושא קידום נשים בשיח הביטחוני מדיני.

במכתב האשימה ח”כ זועבי את חברות הכנסת: “פוליטיקאיות נשים המסיתות נגדי ראויות בעיני במיוחד לגנאי בגלל הצביעות שבמעשיהן: קוראות לזכויות נשים ולשילוב נשים, מצד אחד ולא בוחלות לפגוע ולהדיר את חברת הכנסת הערבייה היחידה, כלומר – נציגת הנשים הערביות היחידה בכנסת ישראל”.

 יו”ר הוועדה, ח”כ עליזה לביא – מי שבעצמה גירשה את הח”כית מבל”ד מהוועדה –  השיבה לח”כ גטאס: “גם בוועדה יש גבולות, ומי שהחליט על הרחקתה בעקבות התנהגות בלתי הולמת היא ועדת האתיקה”.

עוד הוסיפה ח”כ לביא: “זהו חלק מקמפיין מאורגן היטב. שוב מוכיחה ח״כ חנין זועבי בגידה וחוסר נאמנות למדינה. דבריה ההזויים מצטרפים לרצף גזעני אנטישמי של אמירות ומעשים המאפיין אותה זה מכבר, והמחייב תגובה ראויה של המחוקק. לאלו הפועלים נגד חיילי צה”ל וכוחות הביטחון אין מקום בכנסת ישראל”.

כזכור, אמש החרימו בבל”ד את פתיחת מושב החורף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות