נתניהו בונה לחרדים: מקדם בניית 660 יח”ד ברמת שלמה

הסוף להקפאה? אחרי הדיווח על ה'דיל' שרקם עם מפלגת הבית היהודי על קידום פרויקטים ותשתיות ביו"ש כדי לשמור על שקט פוליטי, בנימין נתניהו ממשיך בקידום פרויקטים של בניה יהודית גם ברחבי ירושלים • על הפרק: 660 דירות שייבנו בשכונת הר שלמה ו-400 בהר חומה
יוני גרין
ג' חשון התשע"ה / 27.10.2014 10:23

הסוף להקפאה של בנייה יהודית בשטחי ארץ ישראל? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לקדם את בנייתן של כ-1000 יחידות דיור חדשות בירושלים. מדובר על כ-660 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה ועוד כ-400 יחידות דיור בשכונת הר חומה.

בנוסף, נתניהו הורה לקדם פרויקטים של תשתיות ביהודה ושומרון הנדרשים גם לביטחון ולבטיחות.

אמש דווח בערוץ 2 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להפסיק את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ומתכנן לאשר בניית אלפי יחידות דיור וסלילת כבישים במיליוני שקלים. זאת כחלק מ’דיל’ שנועד לחזק את הברית עם האגף הימני בקואליציה.

בשבוע שעבר נועד ראש הממשלה עם השר נפתלי בנט, ולאחר הפגישה החל משא ומתן מתקדם בין מועצת יש”ע לבין לשכת ראש הממשלה.

מאז יום רביעי שעבר מתנהל מו”מ בין מועצת יש”ע ללשכת ראש הממשלה כדי לגבש את העסקה, במסגרתה יאושרו כאלפיים יחידות דיור – בעיקר בגושי ההתיישבות. בנוסף יבוצעו עבודות תשתית ותחבורה בהיקף נרחב ביותר.

על פי הדיווח, ייסללו 12 כבישים חדשים ביהודה ושומרון, כמו כביש ‘עוקף חווארה’, כבישים חדשים לעיר החרדית עמנואל והיישוב עלי, והרחבת כביש 60. בנוסף מתוכננים כפרי סטודנטים, שלושה פארקים חדשים וטיילת חדשה בגוש עציון, לזכרם של שלושת הנערים הי”ד שנרצחו בידי בני עוולה. כמו כן, ייערך דיון מחודש על הסדרת המאחזים ומערת המכפלה תשופץ.

בשמאל, כומבן כועסים, וטוענים כי הצעדים הללו עלולים להעמיק עוד יותר את היחסים המתוחים ממילא בין ישראל לארצות הברית, המתנגדת נחרצות להמשך הבנייה הישראלית במזרח ירושלים ויהודה ושומרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות