שתף קטע נבחר

פוטבול: שיכון ותיקים, גרסת ארה"ב

יום מדהים לקוורטרבקים שמשתבחים כמו יין טוב. טום בריידי היה קרוב לשלמות בניצחון ניו אינגלנד, דרו בריז הוביל את ניו אורלינס לניצחון ענק על גרין ביי ובן רות'ליסברגר סיפק את המשחק הגדול בקריירה שלו עבור פיטסבורג

ערב הפוטבול של יום ראשון היה שייך לוותיקים. הקוורטרבקים האלה שהמספרים שלהם מדברים בעד עצמם, שיודעים בדיוק איפה להניח כל כדור. הם לא אתלטיים או מהירים כמו חלק מחבריהם הצעירים יותר, אבל יש להם עוד מה ללמד אותם. ושהכל מתחבר בלילה אחד, אפשר רק להשתאות ולהסיר את הכובע.

 

טום בריידי הוא אחד כזה. פתיחת העונה הבעייתיית וההתקפה הצולעת יצרו תסיסה בקבוצה, והיו דיבורים שנשמעים כמעט דמיוניים על כך שבריידי יעבור בטרייד למקום אחר. אבל עם חבורה פצועה וצעירה סביבו, הוא היה צריך רק מעט זמן ויציבות.

 

טום בריידי מול שיקגו. הופעה בלתי נשכחת (צילום: MCT) (צילום: MCT)
טום בריידי מול שיקגו. הופעה בלתי נשכחת(צילום: MCT)

 

בריידי היה עוצר נשימה לפנות בוקר (ב') ב-23:51 של ניו אינגלנד (2:6) על שיקגו (5:3), כשמסר חמישה טאצ'דאונים במספרים מטורפים של 30 מ-35 ל-354 יארד. הגנה נהדרת (למשל טאצ'דאון של רוב נינקוביץ' אחרי איבוד כדור של הברס) רק דחפה אותו עוד יותר קדימה, וניו אינגלנד השיגה 31 מ-51 הנקודות שלה ברבע שני אדיר.

 

רוב גרונקובסקי, אחד מאותם שחקנים שלא תמיד נשאר כשיר לאורך זמן, תפס יום קסום של תפיסות, תשע כאלה לשלושה טאצ'דאונים ו-149 יארד. ברנדון לאפל תפס עוד 124. בפינת "התוצאה משקרת" מתארחים שני הטאצ'דאונים האחרונים של שקיגו, שהושגו אחרי שהקבוצה כבר הייתה בפיגור 45:7.

 

רוב גרונקובסקי. גם הוא תפס יום קסום (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רוב גרונקובסקי. גם הוא תפס יום קסום(צילום: AFP)

 

ובריידי בעצמו היה מוחא כפיים לבן רות'ליסברגר. ביג בן ופיטסבורג (3:5) כולה הם כבר לא מה שהיו לפני כמה עונות, רק שהבלחות כמו הלילה מזכירות במי מדובר. הסטילרס התמודדו בקרקס התקפי מול אינדיאנפוליס (3:5), וניצחו 34:51 כשרות'ליסברגר הופך לקוורטרבק הראשון בהיסטוריה עם שני משחקים של 500 יארד ומעלה, הפעם 522 ב-40 מ-49.

 

ההופעה המושלמת הזו התבטאה בשיא אישי וקבוצתי של שישה טאצ'דאונים מצד ביג בן. ואם חשבתם שפייטון מאנינג רק משתלט על שיאים, אז הנה אחד שנלקח ממנו. הקוורטרבק המפסיד אנדרו לאק (שלושה טאצ'דאונים, 400 יארד) הפך לראשון בקולטס שמוסר מעל 300 יארד בשישה משחקים רצופים. למאנינג היו רק חמישה בקבוצה.

 

בן רות'ליסברגר. רשם היסטוריה הלילה (צילום: MCT) (צילום: MCT)
בן רות'ליסברגר. רשם היסטוריה הלילה(צילום: MCT)

 

שני ותיקים נהדרים נפגשו ביניהם - דרו בריז מניו אורלינס (4:3) וארון רוג'רס מגרין ביי (3:5), ובריז תפס יום גדול של שלושה טאצ'דאונים בדרך ל-23:44 קריטי עבור הסיינטס המגמגמים, בעוד משחק התקפי מסעיר בו שמונה ההתקפות הראשונות, כל השמונה של המחצית הראשונה, הסתיימו בנקודות בדרך ל-16:16.

 

הבריחה התחילה בתחילת המחצית השנייה, כשמסירה של רוג'רס נחטפה, ובהתקפה הבאה בריז מסר טאצ'דאון של 50 יארד לברנדין קוקס. מארק אינגרם היה פנטסטי עם 168 יארד בריצה עבור המנצחת.

 

הדרמה של מחזור הפוטבול האמריקאי נרשמה באנגליה הרחוקה, כאשר אצטדיון וומבלי תפס את הראש אל מול מהפך מטורף של דטרויט (2:6). הליונס כבר היו בפיגור 21:0 מול אטלנטה (2:6), ומהלך משונה אחד בשנייה האחרונה סידר להם ניצחון.

 

ברנדין קוקס.אחד מאלה שנהנה מהמטעמים של דרו בריז (צילום: AP)
ברנדין קוקס.אחד מאלה שנהנה מהמטעמים של דרו בריז(צילום: AP)

 

מאט פרייטר היה הגיבור, אחרי שהיה הנבל. הבועט של דטרויט החטיא שער שדה מ-43 יארד - אבל גילה מיד לאחר מכן שקבוצתו נענשה בעיכוב המשחק. העונש הפך לברכה, כי פרייטר קיבל בעיטה חוזרת ודווקא מ-48 יארד הצליח לנצח את המשחק.

 

אריזונה (1:6) שומרת על מאזן יוצא מן הכלל, והפעם אחרי ניצחון על קבוצה יוצאת מן הכלל, 20:24 מול פילדלפיה (2:5). היתרון זז מצד לצד לאורך כל המשחק, כשאריזונה מחזיקה מעמד בזכות הגנה שחטפה שני כדורים לניק פולס.

 

בכל זאת, נראה היה שהמארחת תפסיד כשקודי פארקי דייק בשער שדה מ-20 יארד, 1.56 דקות לסיום. אבל אז הגיע אחד מהמהלכים של העונה, כשקרסון פאלמר מצא את הרוקי הפנוי ג'ון בראון, שהמשיך לטאצ'דאון מנצח של 75 יארד. דיברנו על ההגנה המקומית? פולס עוד הצליח לקרב את פילדלפיה לאנדזון בזמן בקצר שנשאר, אבל הקו האחורי עמד במשימה במאני-טיים.

 

הדרמה הגדולה הייתה בכלל ב"וומבלי". מט פרייטר עם הבעיטה המנצחת (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
הדרמה הגדולה הייתה בכלל ב"וומבלי". מט פרייטר עם הבעיטה המנצחת(צילום: gettyimages)

 

סיאטל (3:4) וקרוליינה (1:4:3) סיפקו פוטבול איום ונורא, אבל במצבה הנוכחי, זו הדרך היחידה בה האלופה יכולה לנצח. סיאטל גירדה 9:13 מאוחר, והאוהדים ימשיכו לתהות אם בנקודה מסוימת תגלה מחדש את ההתקפה שלה.

 

הטאצ'דאון היחיד במשחק גם היה המנצח. לפני כן, ראסל ווילסון התקשה מאוד למצוא את הדרך ביער ההגנתי של קרוליינה, אבל 47 שניות לסיום המשחק הוא מסר על 23 יארד ללוק ווילסון, ושם זה נגמר.

 

גם סינסינטי (1:2:4) עשתה את זה מאוחר, עם 24:27 מול בולטימור (3:5). אנדי דלטון התכבד בטאצ'דאון המנצח בעצמו, כאשר רץ ליארד אחד, 57 שניות לסיום. ג'ו פלאקו החלש נחטף פעמיים, ועדיין הרייבנס כמעט ניצחו בזכות שני טאצ'דאונים של לורנזו טליאפרו.

 

סמי ווטקינס. בסוף הוא היה יכול לחגוג כמו שצריך (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
סמי ווטקינס. בסוף הוא היה יכול לחגוג כמו שצריך(צילום: רויטרס)

 

ג'ינו סמית' נחטף שלוש פעמים בשמונה המסירות הראשונות שלו, ונזרק לספסל של הג'טס (7:1). מייקל ויק שעלה במקומו שיחזר את אותו ה"הישג", רק ביותר מסירות,

וניו יורק הפסידה בבית 43:23 לבפאלו (3:5). הרגע המשעשע: סמי ווטקינס מבפאלו היה על סף טאצ'דאון של 89 יארד, התחיל לחגוג במהלך הריצה והופל לפני האנדזון ע"י סלים האקים. אכן משעשע, רק שלא בשביל ווטקינס.

 

מינסוטה (5:3) ניצחה בטמפה ביי (6:1) 13:19 אחרי הארכה. ובמשחק נטול התקפה, ההגנה עשתה זאת - כשאנתוני באר השתלט על איבוד כדור ורץ לטאצ'דאון של 27 יארד. מיאמי (3:4) השיגה שני טאצ'דאונים אחרי שחטפה מסירות של בלייק בורטלס, וניצחה בג'קסונוויל (7:1) 13:27.

 

יתר המשחקים: קליבלנד (3:4) - אוקלנד (7:0) 13:23, טנסי (6:2) - יוסטון (4:4) 30:16, קנזס סיטי (3:4) - סנט לואיס (5:2) 7:34.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים