שתף קטע נבחר

יו"ר בז"ן: השלטון לא מתמודד עם המשבר

יוסי רוזן, יו"ר בתי הזיקוק, זועם על מה שהוא מכנה "היעדר תוכנית ברורה להתמודדות עם המשבר". לטענתו, כולם עסוקים בויכוחים על התקציב, ובינתיים הבעיות לא מטופלות

"אין בישראל תוכנית ברורה להתמודדות עם המשבר, בדומה לתוכניות שראינו בכל העולם", כך טוען יוסי רוזן, יו"ר בז"ן שבשליטת חברה לישראל. "שמונה חודשים אחרי פרוץ המשבר עדיין היינו עם ממשלה מנוטרלת, שלא התמודדה עם המשבר. במשך חודשים לא התקבלה שום החלטה, למעט ההחלטה שלא להחליט, וגם עכשיו הבעיות לא מטופלות, מכיוון שכולם עסוקים בתקציב. למעשה, בנק ישראל הוא היחיד שמתמודד - הזרוע הפיסקלית פשוט לא פועלת".

 

"ישראל סובלת ממשבר מיובא, ולכן הממשלה לא צריכה להציל השקעות כושלות בחו"ל, אבל יש לה חובה לטפל באשראי לעסקים ובפגיעה בתעסוקה", מטיח רוזן. "לא לכל בעיה יהיה פתרון, אבל צריך לפחות ליצור תשתית שתאפשר התמודדות, ובינתיים אנחנו לא רואים עשייה אלא בעיקר ויכוחים".

 

רוזן, שיתארח בוועידת "כלכליסט" בשבוע הבא, מבקר גם את האופן שבו אושר תקציב המדינה, אך אינו מזדהה עם הביקורת סביב מינוי אורי יוגב. "עם כל הכבוד לפקידי המדינה, יש מי שעומד בראש הפירמידה. לא ייתכן מצב שבו הרגולטורים יסנדלו את מי שנבחר לנהל את המדינה. יש לפנינו עוד מאבק של חודש וחצי על התקציב בכנסת, ובגלל כל הדיונים סביבו אף אחד לא התחיל לפעול להתמודד עם המשבר".

 

רוזן הוא גם פעיל מרכזי בפורום לייצוב הממשל, מיסודו של המרכז להעצמת האזרח. בעניין זה הוא אומר: "כשהאופק הוא מהדורת החדשות של הערב אין שום יכולת לתכנן לטווח ארוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
יוסי רוזן. הרגולטורים מסנדלים את הממשלה
צילום: סיון פרג'
מומלצים