גנב מרב זוג תפילין יקר שקיבל מסבו – וניסה לסחוט כופר

התפילין שרב בית הכנסת 'שערי רפואה' באילת קיבל מסבו נגנבו • כעבור מספר ימים התקשר הגנב, דרש כופר וניתק קשר • עד שקצין המודיעין במשטרת אילת החליט להחזיר את התפילין בכל מחיר • איך זה נגמר?
יוני גרין
כ"ט תשרי התשע"ה / 23.10.2014 18:25

תפילין בעלי ערך רגשי רב, אשר נגנבו לרב שימשו צעיר אילתי לניסיון סחיטה כספי בתמורה להשבתם.

לפני כשלושה חודשים ניגנב תיקו של רב של בית הכנסת ‘שערי רפואה’, הרב הראל כהן. בתיק היו טלית ותפילין אותם קיבל כמתנת בר מצווה מסבו.

האירוע התרחש לאחר שהרב כהן עמד בקרבת כלי הרכב בו נהג, ובו הונחו הטלית והתפילין.

בצר לו, מספר ימים לאחר הגניבה, פרסם הרב כהן על לוחות המודעות ברחבי העיר את מה שאירע וקיווה כי מישהו ימסור לו מידע על מקומם של הטלית והתפילין.

כעבור מספר ימים הוא קיבל שיחת טלפון, במהלכה הוצע לו לשלם סכום כספי של 400 שקלים בתמורה להחזרתם.

הרב, שהתפילין יקרים ללבו, נעתר מיד לבקשה והסכים. משראה המטלפן כי טוב, מיד העלה את סכום הכופר במאות שקלים. בקשתו של הרב לקיים מפגש על מנת לסיים את הסוגיה, נענתה בחיוב מצד הגנב, אך ככל הנראה הוא התחרט וסגר את מכשיר הטלפון באמצעותו יצר קשר עם הרב כהן.

מספר ימים לאחר מכן חלה תפנית. הגנב קיים שיחת טלפון נוספת, שיחה שהתבררה כטעות גורלית מבחינתו. שכן, הגנב התקשר ממספר טלפון מזוהה, הציג שוב את הצעתו, ומיד לאחר מכן ניתק את השיחה – והקשר אבד.

בשבוע שעבר הגיע הסיפור לאוזנו של קצין המודיעין במשטרת אילת, מפקח שרון זנטי, שהחליט להשיב את הטלית והתפילין היקרים בכל מחיר לידי הרב כהן.

הקצין והרב נפגשו, והרב כהן העביר לידיו את כל המידע שברשותו, על ההתקשרויות המסתוריות וניתוקי השיחה.

תפילין באילת

זנטי החל בפעילות מודיעינית במרחב אילת בניסיון למצוא את הגניבה, וממידע שנאסף מצליח הקצין לקדם באופן דרסטי את החקירה.

אמש הגיעו קצין המודיעין וצוות הסיור במשטרת אילת אל דירה בה אותר החשוד במעשה. בחיפוש שערכו השוטרים במקום, הבחין קצין המודיעין בתפילין כשהם מונחים על מדף סמוך – וכשנשאל החשוד בדירה: היכן התפילין של הרב? הצביע מיד על התפילין והשיב: “הנה הם”. הגנב טען להגנתו: ” רציתי להחזיר לו אותם”.

החשוד נעצר והועבר לחקירה במשטרת אילת, שם קשר עצמו לשיחות הטלפון שקיבל הרב ולדרישת הכסף בתמורה להשבת הגניבה, אך הכחיש כי הוא זה שביצע את הגניבה. הוא הוסיף כי לאחר שהרב סרב להצעתו לרכוש אותם, החליט שמור עליהם ברשותו.

בתום חקירתו נכלא והבוקר שוחרר בתנאים מגבילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות