הגר”א שטרן: “היה לי הרבה זמן לרקום תכניות” • הגר”ש עמאר: “ברקת האדריכל”

ניר ברקת אירח באולם מועצת העיר את הרבנים הראשיים הנבחרים, להרמת כוסית • הגר"א שטרן: "עלינו היום להר הזיתים לקברו של הראי"ה ובנו הרב צבי יהודה, ואמרנו שאנחנו מבטיחים להמשיך בדרכם" • הגר"ש עמאר: "היום פקדתי את קבריהם של הגר"ש משאש ורבינו עובדיה יוסף ובקשתי שנזכה להמשיך את דרכם" • "שמעתי שהמקצוע של ראש העיר הוא להכין תוכנות, ואכן ראיתי שהוא יודע לתכנן הכל" • צפו: תמונות ההכתרה
שמעון ליברטי
כ"ח תשרי התשע"ה / 21.10.2014 22:09

ראש העיר ניר ברקת אירח הערב באולם מועצת העיר ירושלים את הרבנים הראשיים הנבחרים, להרמת כוסית לרגל בחירתם.הגר”א שטרן, שנבחר לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, פתח את הברכות בטקס :
“הנני עני ממעש, הנני עומד כאן כמי שנבחר לשבת בכיסא של גדולי הדורות.

“רוצה לציין את הזכות שנפלה בחלקי לישב בכיסאו של מרן הרב קוק, תפילתי לקב”ה שיצלח דרכנו. עלינו היום להר הזיתים לקברו של הראי”ה ובנו הרב צבי יהודה, ואמרנו שאנחנו מבטיחים להמשיך בדרכם, דרך של הזדהות עם מה שקורה בארץ ישראל, ונוביל מהלך לקירוב לבבות.

“ירושלים, עיר שחוברה לה יחדיו שיש מכל הקצוות, ובעזרת ה’ נקדש שם שמים. אני זוכר את ירושלים לפני ששת הימים, היה יותר כמו כפר גדול, ועכשיו יפה נוף משוש כל הארץ.

“אנחנו הרבה שנים במעמד של מועמד, וממילא היה הרבה זמן לרקום תוכניות, יש הרבה תוכניות לא רק לשפר את מערך הכשרות, אלא באמת לקרב בין חלקי העם.

“רוצה לומר תודה לכל הפעילים שהיו איתנו במערכה. לא יכול לפרט את כולם, כי רבים הם. לראש העיר שמלווה אותנו בכל השנים, זכותו רבה שהגענו עד הלום. לכל חברי מועצת העיר שסייעו בידנו והיו בקשר איתנו.

ידידי הטוב משכבר הימים סגן השר לשרותי דת, תודנו לו ולכל עוזריו.

ואני רוצה לומר תודה לגדול מכולם, למורנו ורבנו הרב דרוקמן, שמלווה את כל המהלכים, ולרבותינו הרב דרור והרב ליאור ולארגון רבני צהר שעמדו לימנינו כל הזמן וזכותם רבה.

“רוצה לציין גם את רעיתי הרבנית, שעומדת לצידי. שנצליח יחד עם ידידי הרב עמאר, שיחד נעשה ויהיה ה’ איתנו”.

הראשון לציון הגר”ש עמאר, שנבחר לתפקיד הרב הראשי הספרדי, אמר:

“בשוב ה’ את שבית ציון היינו כחולמים. אמרתי פעמים רבות שילדי הארץ הם קודש קודשים, אבל חסר להם נקודה אחת שאנחנו ילדי חול יש לנו יתרון. מי שנולד בארץ מרגיש הדבר הטבעי ביותר, כחלק מהארץ, אנחנו שבאנו ועלינו, ההתרגשות והחיבה לארץ היא משהו מיוחד.

לא כאן המקום לתאר איך הגענו ארצה.

כשחוברה העיר יחדיו בחסדי ה’, לא היה אחד שלא הרגיש עצמו כחולם, והנה ירושלים הולכת ומתרחבת, ברוך אתה ה’ בונה ירושלים, לא בנה אלא בונה והולך וזה נמשך ולא יפסק לעולם.

העיר שחוברה לה יחדיו, ירושלים של מעלה וירושלים של מטה. עיני ה’ אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה, כי שם ציווה ה’ את הברכה, אומר הזוהר הקדוש שהשפע של כל הארץ יורד לירושלים ומשם נשפע שפע לכל.

אני מרגיש היום שעשו אינו זוכה כזוכה, לבא למלאות מקום קדושי ירושלים.

די אם נזכיר את רבה האחרון, רבנו שלום משאש, סבא דמשפטים, והוא שפט את ישראל מעל 70 שנה. ברוך ה’ זכיתי לשמש אותו וללמוד מדרכיו, ולמעלה בקודש זכיתי לשמש את מרן גאון עוזנו רבנו עובדיה יוסף.

והיום פקדתי את קבריהם ובקשתי שנזכה להמשיך את דרכם.

אני אברך ולי נאה לברך את ידידי הרב הגאון אריה שטרן שנבחר ויאריך ימים על ממלכתו, ויחד כאיש אחד, נישא באהבה את העול.

אני גם מצטרף לברכות לראש העיר, שהוא אדריכל של כל התוכנית הזאת. שמעתי שהמקצוע שלו הוא להכין תוכנות, ואכן ראיתי שהוא יודע לתכנן הכל, ולא נפל דבר אחד מדבריו ארץ.

שר הדתות, סגנו ידידי משכבר הימים שניהלנו יחד את בתי הדין הרבנים.

רוצה לברך את העוזר של השר, את טל גן צבי, הכרתי אותו במסגרת העבודה, ומצאתי אותו איש נעים וחכם, יחד עם ניסים אלקסלסי, עם משתפים פעולה ועושים סדרים נחמדים.

אני מברך את חכם שלום הכהן, שתמך בבחירות האלה להרים קרנה של תורה,ואת ידידי הרב חיים דרוקמן.

את הרב מאיר כהנא שניהל את הוועדה ביד רמה, וכל אלו שהיו חברים בגוף הבוחר שעשתה מלאכתו נאמנה, לא זכור לי גוף בוחר רציני שכזה, כל אחד חקר את המועמדים ובדק והבין.

ונברך את ירושלים ואת תושביה, ומהם יהיה ברכה לכל ישראל, לחיילי ישראל. שים שלום טובה וברכה ונזכה לקבל פני משיח צדקנו”.

לאחר שהות קצרה אמר: “סליחה ששכחתי את אשתי שתחיה, שהיא נושאת בעול בצורה מיוחדת ה’ יתן לה בריאות”. ואחר כך: “רק שכחתי את הרב שמואל זעפרני, שעשה עבודה רבה”.

תמונות ההכתרה • צילום: בועז בן ארי
טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

בן-ארי בועז טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

טקס ההכתרה רבנים ראשיים ירושלים

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות