צה”ל הוציא את מכשירי הכושר מהיכל ישיבת ‘עוד יוסף חי’ ביצהר

לאחר שבחודש שעבר הכניס הצבא מכשירי כושר לתוך היכל הישיבה ש'כבש' ביצהר, פנה ארגון חוננו לצה"ל ולשר הביטחון בדרישה להוציאם משם • כעת הודיע שר הביטחון: בימים האחרונים הוצאו המכשירים
כ"ז תשרי התשע"ה / 21.10.2014 14:09

כושר (לא) בהיכל: הצבא הוציא את מכשרי הכושר מהיכל ישיבת ‘עוד יוסף חי’ ביצהר.

כזכור לפני כחודש פורסם כי שבועיים לאחר שאלוף פיקוד המרכז ניצן אלון האריך את צו התפיסה לישיבת ‘עוד יוסף חי’ ביצהר, מתברר כי בית המדרש של הישיבה הפך לחדר כושר עבור חיילי מג”ב השוהים במקום.

תושבים שנכנסו למתחם הישיבה, שגודר בתיל ואוכלס בידי פלוגת מג”ב, הצליחו לתעד את דלת בית המדרש אותה שברו השוטרים, וכן מתקני כושר שהוצבו בבית המדרש.

בעקבות התיעוד, פנה בזמנו עו”ד עדי קידר מארגון ‘חננו’, המייצג את הישיבה, במכתב דחוף לאלוף הפיקוד ובו דרישה להפסקת חילול הישיבה והוצאת מתקני הכושר מבית המדרש.

כעת נענה הצבא והוציא את מכשירי הכושר מבית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי שנכבשה ביצהר, כך עולה מתשובת לשכת שר הביטחון

ממכתב תשובה ששלח חיים בלומנבלט, ראש מטה שר הביטחון, עולה כי אכן הוצבו מכשירי כושר בבית במדרש, ובעקבות פנייתו של עו”ד קידר, כמו גם פניות של אישי ציבור אליהם פנה ארגון חוננו, הוחלט בצה”ל להוציא את המכשירים ולהעבירם לחדר האוכל שגם עליו השתלטו השוטרים.

מארגון חוננו נמסר, “אנו מברכים על הוצאת מכשירי הכושר ממתחם בית המדרש, אך מצטערים מדוע שר הביטחון בחר מצד אחד לעשות את המעשה הטוב הזה, אבל מצד שני הוא בחר להתפתל בלי להתנצל על החילול החמור של בית המדרש”, נמסר מארגון חוננו. “אנו מצרים על המשך חילול הישיבה בעצם תפיסתה ודורשים מהגורמים הרלוונטיים לבטל מידית את צו התפיסה ולשחרר את הישיבה”.

בנוסף מציינים בארגון כי אנשי הישיבה גילו בחג הסוכות כי ציוד רב ששימש לבניית סוכת הישיבה נעלם מהמתחם הכבוש, וכי מלבד דלתות שהושחתו בידי השוטרים, גם רשתות חלונות הכיתות הושחתו בידי שוטרי המג”ב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צלם בהיכל נוסח התשע
    23/10/2014 01:14
    חרדית
  1. בושה וחרפה