שתף קטע נבחר

אל על: הפסד של 39.8 מיליון דולר ברבעון

הכנסות אל על ברבעון הסתכמו בסך של 346.7 מיליון דולר. קיטון של 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מנכ"ל אל-על: "המשבר הכלכלי והמלחמה בדרום, פגעו בהכנסותינו"

חברת אל על הציגה היום תוצאות לגבי הרבעון הראשון של השנה לפיהם עולה כי החברה רשמה הפסד של 39.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 50 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון הסתכמו בסך של 346.7 מיליון דולר, קיטון של כ-26% לעומת אשתקד.

 

 

מלחמת עזה ופגיעה קשה בתנועה העסקית הובילו לירידה של כ-150 אלף נוסעים ברבעון הראשון, מתוכם כ-50 אלף נוסעים באל על וגרמו לירידה של כ-16% מסך הקיטון בהכנסות.

 

ההכנסות ממטען ירדו ב- 10% מסך הקיטון בהכנסות, בעיקר כתוצאה מירידה של 27% בשוק המטענים מישראל וממנה. הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם ב-18.7 מיליון דולר לעומת רווח של 53.5 ברבעון המקביל אשתקד.

 

התחרות במונחי היצע מושבים של חברות התעופה הזרות בנתב"ג גדלה בכ-9%. יחד עם זאת, שיעור התפוסה של אל על, מבין הגבוהים בענף התעופה, הסתכם ב-79% וזאת בהשוואה לירידה של 16% בשיעור התפוסה הכולל של חברות התעופה הזרות אשר הסתכם ב- 61.3%.

 

"הרבעון הראשון אופיין במספר מרכיבים מהותיים שהשפיעו על תוצאות החברה", אמר חיים רומנו, מנכ"ל אל על. "בעיקר המשבר הכלכלי העולמי והמלחמה בגבול הדרום. אלמנטים אלו, השפיעו על מרבית הפרמטרים התוצאתיים ובאו לידי ביטוי בעיקר בקיטון במספר הנוסעים וכפועל יוצא בהכנסות החברה. יחד עם זאת, ניהול הוצאות קפדני, יחד עם ירידה במחירי הדלק, אחרי קיזוז תשלומי הגידור, הביאו לירידה משמעותית בהוצאות החברה ולתוצאות טובות יותר מהרבעון המקביל אשתקד".

 

"מבצע עופרת יצוקה בגבול הדרום הביא לירידה דרמטית בכמות הנוסעים בחודשים ינואר ופברואר", הוסיף רומנו, "בדגש על תנועת הנוסעים הנכנסת. אנו מעריכים שירידה זו, יחד עם ירידה של כ-30% בתנועה העיסקית, שהיא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים, הביאה לפגיעה מוערכת של 40-30 מיליון דולר בהכנסות החברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד קוולרציק
אל-על
צילום: גלעד קוולרציק
מומלצים