רב הכותל נגד ‘נשות הכותל’: “מלבות מחלוקת, פועלות בכוחנות”

הגר"ש רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, יוצא נגד הקמפיין החדש של 'נשות הכותל' לעריכת טקסי 'בת מצווה' הכוללים עליה לתורה • "קמפיין לא אחראי שמטרתו אחת היא: למנוע הסדר שיתקבל על כל הצדדים"
נחמן וייס
כ' תשרי התשע"ה / 14.10.2014 16:47

סערת ‘נשות הכותל’: רב הכותל והמקומות הקדושים הגר”ש רבינוביץ, יוצא בחריפות כנגד הקמפיין החדש של נשות הכותל.

כזכור, אמש עלה על גבי האוטובוסים בירושלים, קמפיין חדש של נשות הכותל, לעריכת טקסי “בת מצווה”,  ברחבת הכותל הכוללים גם עליה לתורה.

הקמפיין, המשלב תמונות נשים, עלה תחת הסיסמאות “אמא גם אני רוצה בת מצוה” ו”זאת התורה – עכשיו תורי”, וגרר זעם רב מצד הציבור החרדי.

כאמור, הרב רבינוביץ’, תקף את הקמפיין ואמר כי הוא “מביע צער עמוק על ליבוי המחלוקת של קבוצת נשות הכותל, ובמיוחד בימי חג הסוכות בהם אנו חוסים בצל סוכת השלום המאחדת ומלכדת.

הרב רבינוביץ’ הוסיף, “סוגיית נשות הכותל, היא סוגיה מורכבת וסבוכה הנידונה באופן שוטף אצל מזכיר הממשלה והועדה שהקים ראש הממשלה לצורך זה. נעשים מאמצים כבירים לפתור את הבעיה הסבוכה, ויש לי אמונה כי אכן יימצא פתרון, אך זאת צריך להיעשות כפי שעושים ראש הממשלה, יו”ר הסוכנות ורבים אחרים, בזהירות ובאחריות.

“צר לי על כך שיש כאלו החפצים להמשיך וללבות את אש המחלוקת, ולפעול בכוחנות תקשורתית, כפי שעושות לדאבוננו בימים אלה נשות הכותל, באמצעות הקמפיין הלא אחראי שלהן שמטרתו אחת היא , למנוע הסדר שיתקבל על כל הצדדים”.

חברת ההנהלת ‘נשות הכותל’  אביגיל אנטמן אמרה אמש, “התורה ניתנה במעמד הר סיני לכל עם ישראל, לרבות לנשים. אנחנו נאבקות על המובן מאליו, על הקריאה בספר התורה שזה הדבר הבסיסי ביותר בתפילה היהודית. מדובר בזכות היסטורית, דתית, רוחנית ותרבותית, שניתנה לכל עם ישראל, כולל לנשות ישראל.

לדבריה, “למנוע מנשים את הגישה לספר התורה נוגדת הן את ההלכה היהודית והן את חופש הדת, ואין לה מקום במדינה דמוקרטית”.

גורמים קיצוניים בירושלים, כבר מבטיחים להילחם ב”פרסומות השחץ” כהגדרתם, וכן כנגד עצם קיום הטקסים בכותל המערבי. “זהו חילול עיר הקודש ומקום הקודש”, אמר לחרדים10 אחד מהם, “לא רוצים לראות מראות שכאלה ליד הבית, ולא ניתן לחלל את קדושת הכותל במעשים כאלו”, הוסיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות